Nádobka s aktivním uhlím...
- Samik
- Profík
- Příspěvky: 942
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: českobudějovickoo :-)))
- Kontaktovat uživatele:
Nádobka s aktivním uhlím...
Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil...
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
TEn ventil se podle mě při určitém běhu motoru otevře a začne nasávat vzduch spolu s výpary nádže a dale pak jde do sání kde se spaluje co? Karburátor tohle nemá, jelikož nema přímé čerpadlo takže si to motor nasává takřka sám ,měl by to bejt podobnej princip jako odvětrání klikové hřidele! Plní to funkci ekologickouSamik píše:Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil...
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
proč to chceš dát pryč?
- Samik
- Profík
- Příspěvky: 942
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: českobudějovickoo :-)))
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Mno abych ušetřil místo... Na jeho místě bude vzduchovej filtr... Ale asi ho tam budu muset dát... Dělá to nějakej bordel... Způsobuje to podtlak nebo přetlak v nádrži což ke v každém případě špatně...OndrIs píše:TEn ventil se podle mě při určitém běhu motoru otevře a začne nasávat vzduch spolu s výpary nádže a dale pak jde do sání kde se spaluje co? Karburátor tohle nemá, jelikož nema přímé čerpadlo takže si to motor nasává takřka sám ,měl by to bejt podobnej princip jako odvětrání klikové hřidele! Plní to funkci ekologickouSamik píše:Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil...
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
proč to chceš dát pryč?
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pha
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
tak ja myslim ze kluci nemecky vedeli proc ho tam davaj
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Asi to taky zruším a místo te nadobky tam hodím vzduchovej filtrák, tam to bude dole pěkně odstíněný a velkej průvan
- Samik
- Profík
- Příspěvky: 942
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: českobudějovickoo :-)))
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
A tu hadici můžu dát přímo na saní nebo jen jí ukončit nějakým filtříkem...???Willdaa píše:Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
filtrik bude lepsiSamik píše:A tu hadici můžu dát přímo na saní nebo jen jí ukončit nějakým filtříkem...???Willdaa píše:Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
odborná literatura udává:V závislosti na měnících se teplotních poměrech vznikají v nádrži výpary,které u konvenčního systému unikají do ovzduší.Zde výpary unikají přes hadice do nádržky s aktivním uhlím(pod pravým blatníkem v podběhu).Za jízdy je do nádržky s uhlím veden vzduch nasávaný motorem.Vzduch uvolňuje palivo z uhlí a vede ho odvzdušnovacím vedením ke spálení do motoru.V odvzdušňovacím vedení se nachází magnet.ventil,který reguluje množství vzduchu.Ventil je řízen ř.j.motoru.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Golf to má vždy pod airboxempetulka píše:aha a nemáte foto kde ta hadička vyústuje?? nebo kde se nachází???KOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
omyl bylo to u vsech od r.v. 87 nebo 89 ted nevimKOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
- labolatolni_mys
- Pilot
- Příspěvky: 818
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: E.ON Distribuce a.s.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
to uhlí je tam na to aby to udělalo reakci s benzínovými výpary který díky přetlaku chtějí ven a vy ani nikdo jinej ty výpary nečuchal. Prostě se to na to uhlí nějak chemicky naváže, udělá to reakci a ven z toho auta jde "čistší" vzduch a né omamující.
Já to tam neměl a při max. akceleraci a následene deceleraci s otevřenými okýnkami byl cítit silně benzín. Ve městě docela hnus a po 5 minutách vás začne bolet hlava.
Já to tam neměl a při max. akceleraci a následene deceleraci s otevřenými okýnkami byl cítit silně benzín. Ve městě docela hnus a po 5 minutách vás začne bolet hlava.
- OndrIs
- VWjunior
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Morava,
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
A jak přesně víš že to bylo tím , Benzín jde cítít skoro u všech t autlabolatolni_mys píše:to uhlí je tam na to aby to udělalo reakci s benzínovými výpary který díky přetlaku chtějí ven a vy ani nikdo jinej ty výpary nečuchal. Prostě se to na to uhlí nějak chemicky naváže, udělá to reakci a ven z toho auta jde "čistší" vzduch a né omamující.
Já to tam neměl a při max. akceleraci a následene deceleraci s otevřenými okýnkami byl cítit silně benzín. Ve městě docela hnus a po 5 minutách vás začne bolet hlava.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádobka s aktivním uhlím...
Jasně že jo,ale já teď myslel na naše vozy,fávo s karburátorem tj.do roku 93 to určo nemělo.Zahraniční vozíky to asi mělyWilldaa píše:omyl bylo to u vsech od r.v. 87 nebo 89 ted nevimKOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda