Nádobka s aktivním uhlím...

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Uživatelský avatar
Samik
Profík
Profík
Příspěvky: 942
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: českobudějovickoo :-)))
Kontaktovat uživatele:

Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Samik »

Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... :oops: ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? :oops: Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil... :oops: :roll:
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...

VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...

Uživatelský avatar
OndrIs
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1875
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Morava,
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od OndrIs »

Samik píše:Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... :oops: ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? :oops: Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil... :oops: :roll:
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
TEn ventil se podle mě při určitém běhu motoru otevře a začne nasávat vzduch spolu s výpary nádže a dale pak jde do sání kde se spaluje co? Karburátor tohle nemá, jelikož nema přímé čerpadlo takže si to motor nasává takřka sám ,měl by to bejt podobnej princip jako odvětrání klikové hřidele! Plní to funkci ekologickou :lol:
proč to chceš dát pryč?

Uživatelský avatar
Samik
Profík
Profík
Příspěvky: 942
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: českobudějovickoo :-)))
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Samik »

OndrIs píše:
Samik píše:Klucí dokáže mi polopatě někdo vysvětlit jak to funguje a proč je to na autí...??? Docela by mě to zajímalo - pač na své GII sem to vyhodil a danou hadičku od nádrže zaslepil... :oops: ANO to sem udělal asi špatně - po chvilce běhu motoru na volnoběh sem povolil víčko nádrže a ozvalo se PSSSSSSSST - jen nevím zda kvůli přetlaku nebo podtlaku...??? :oops: Vím že to je spojeno s tou nádobou v podběhu a se sáním. Na co je tam ten ventil na který vedou dva dráty...??? Na jednom je proud +12 V a druhej de do ŘJ motoru... Kdyby existovalo nějaký schémátko budu za něj vděčný... Nějak mi to tam přišlo zbytečný tak sem to neřešil... :oops: :roll:
Ještě jeden nápad co kdybych dal to odvzdušnění nadrže napřímo na sání před klapku... Bez ventilu...???
TEn ventil se podle mě při určitém běhu motoru otevře a začne nasávat vzduch spolu s výpary nádže a dale pak jde do sání kde se spaluje co? Karburátor tohle nemá, jelikož nema přímé čerpadlo takže si to motor nasává takřka sám ,měl by to bejt podobnej princip jako odvětrání klikové hřidele! Plní to funkci ekologickou :lol:
proč to chceš dát pryč?
Mno abych ušetřil místo... :D Na jeho místě bude vzduchovej filtr... Ale asi ho tam budu muset dát... Dělá to nějakej bordel... Způsobuje to podtlak nebo přetlak v nádrži což ke v každém případě špatně... :oops:
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...

VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...

Maslo23
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1549
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pha

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Maslo23 »

tak ja myslim ze kluci nemecky vedeli proc ho tam davaj :lol:

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Willdaa »

Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
OndrIs
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1875
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Morava,
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od OndrIs »

Asi to taky zruším :D a místo te nadobky tam hodím vzduchovej filtrák, tam to bude dole pěkně odstíněný a velkej průvan :mrgreen:
Přílohy
fil.JPG

Uživatelský avatar
Samik
Profík
Profík
Příspěvky: 942
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: českobudějovickoo :-)))
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Samik »

Willdaa píše:Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
A tu hadici můžu dát přímo na saní nebo jen jí ukončit nějakým filtříkem...???
Every day i see my dream - GII 1.8.T (200 PS) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=37653" onclick="window.open(this.href);return false; - už je fuč...

VW Passat 3BG Kombi Highline 1.9 TDi PD 96 kW...

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Willdaa »

Samik píše:
Willdaa píše:Presne tak je to jenom ekologie, ten ventil ti pousti do sani vypary z nadrze....pokud nechces aktivni uhli tak to vykopej z auta ale tu hadici co jde do nadrze nezaslepuj aby se ti nadrz ve vedru nenafukovala a pri jizde ti naopak nevznikal podtlak a tim padem by to branilo sani cerpadlu.
A tu hadici můžu dát přímo na saní nebo jen jí ukončit nějakým filtříkem...???
filtrik bude lepsi :wink:
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od KOŠŤÁL »

odborná literatura udává:V závislosti na měnících se teplotních poměrech vznikají v nádrži výpary,které u konvenčního systému unikají do ovzduší.Zde výpary unikají přes hadice do nádržky s aktivním uhlím(pod pravým blatníkem v podběhu).Za jízdy je do nádržky s uhlím veden vzduch nasávaný motorem.Vzduch uvolňuje palivo z uhlí a vede ho odvzdušnovacím vedením ke spálení do motoru.V odvzdušňovacím vedení se nachází magnet.ventil,který reguluje množství vzduchu.Ventil je řízen ř.j.motoru.
Obrázek

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
Obrázek

Uživatelský avatar
OndrIs
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1875
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Morava,
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od OndrIs »

petulka píše:
KOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
aha a nemáte foto kde ta hadička vyústuje?? nebo kde se nachází???
Golf to má vždy pod airboxem

Uživatelský avatar
Willdaa
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3608
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od Willdaa »

KOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
omyl bylo to u vsech od r.v. 87 nebo 89 ted nevim
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
Obrázek

Uživatelský avatar
labolatolni_mys
Pilot
Pilot
Příspěvky: 818
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: E.ON Distribuce a.s.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od labolatolni_mys »

to uhlí je tam na to aby to udělalo reakci s benzínovými výpary který díky přetlaku chtějí ven a vy ani nikdo jinej ty výpary nečuchal. Prostě se to na to uhlí nějak chemicky naváže, udělá to reakci a ven z toho auta jde "čistší" vzduch a né omamující.

Já to tam neměl a při max. akceleraci a následene deceleraci s otevřenými okýnkami byl cítit silně benzín. Ve městě docela hnus a po 5 minutách vás začne bolet hlava.

Uživatelský avatar
OndrIs
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1875
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Morava,
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od OndrIs »

labolatolni_mys píše:to uhlí je tam na to aby to udělalo reakci s benzínovými výpary který díky přetlaku chtějí ven a vy ani nikdo jinej ty výpary nečuchal. Prostě se to na to uhlí nějak chemicky naváže, udělá to reakci a ven z toho auta jde "čistší" vzduch a né omamující.

Já to tam neměl a při max. akceleraci a následene deceleraci s otevřenými okýnkami byl cítit silně benzín. Ve městě docela hnus a po 5 minutách vás začne bolet hlava.
A jak přesně víš že to bylo tím , Benzín jde cítít skoro u všech t aut :lol:

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Nádobka s aktivním uhlím...

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Willdaa píše:
KOŠŤÁL píše:Bych řek,že u všech stříkaček,už to měl Favorit a Felda
omyl bylo to u vsech od r.v. 87 nebo 89 ted nevim
Jasně že jo,ale já teď myslel na naše vozy,fávo s karburátorem tj.do roku 93 to určo nemělo.Zahraniční vozíky to asi měly
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“