Volnoběh u DSG - ano či ne?
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Dane v pohodě to sice řadí, ale přece jen při jízdě otáčky blízký volnoběžným nejsou úplně ono
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Lukkii
- Profík
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 18.05.2014 11:41
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Sixta mi jednou zachranil prevodovku, urcite doporucuji procist jeho stranky.
KJirka píše:Tak víš co, na DSG je asi nejlepší odborník nějakej Sixta, (převodovky Sixta) a ten o nich ví asi úplně všechno. Tak mu napiš. Je to sice trochu náladovej chlap, ale třeba odpoví. Na tohle jsem sám zvědav.mmerlin píše:Díky za rady. Právě by bylo skvělý, kdyby se to plachtění dalo nějak jednoduše zapnout / vypnout během jízdy. Mě se to strašně líbí na dlouhé cesty a tahle kopce na dálnici, ale přesně jak píšeš, ve městě mě to štve - kdykoliv sundam třeba na sekundu nohu z plynu, tak to vyřadí a pak to hned zase musí zaradit, což mě rve srdce, když pomyslím na tu převodovku...
Takže přemýšlím, že to vypnu a prostě na delší kopce dám Nko, když teda píšete, že je to ok... nemůžu si vzpomenout kde, ale někde jsem četl, že řazení N a D při jízdě není pro převodovku dobré...
A s tou jízdou po městě jsem už názor řekl. Prostě jezdím na S, protože D má tak blbý otáčky, že to zase rve srdce mně.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
no tohle, co ho zajímá, se tam ale myslím nedočte
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Lukkii
- Profík
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 18.05.2014 11:41
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
no jak to tak poslouchám, něco na tom bude. Každej druhej nadává na "dušení" motoru na D, a např. i švagr v Superbu, kde jsem to osobně viděl. Na 50km v pohodě pětka. Já spoléhám na to, že řj. snad dokáže rozpoznat zátěž motoru a "ví", že si to může dovolit. Ale tahá mi to uši taky. Ale bůhví kolik by to žralo kdyby to tak nebylo... Možná úplně stejně..
Jezdit na S mi zas přijde zbytečně drastický...
Jezdit na S mi zas přijde zbytečně drastický...
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev
- SPA31
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.11.2011 12:07
- Bydliště: ZDIBY
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Mé zkušenosti:
1. Jízda na volnoběh je dobrá věc, když jezdíš mimo město. Ve městě nepoužitelné. To pořád šlapeš na brzdu nebo pádla.
2. Škoda (ale asi to má důvod), že se nedá aktivovat/deaktivovat během jízdy.
3. Jízda na volnoběh motoru neškodí, jinak by tam ta možnost nebyla.
4. U DSG nikdy nepoužívám N, pouze jako mezistupeň před zatažením ruční brzdy a zařazením na P.
5. Řešit kolik a jestli to ušetří palivo je zbytečné, jedná se o nicotný rozdíl.
1. Jízda na volnoběh je dobrá věc, když jezdíš mimo město. Ve městě nepoužitelné. To pořád šlapeš na brzdu nebo pádla.
2. Škoda (ale asi to má důvod), že se nedá aktivovat/deaktivovat během jízdy.
3. Jízda na volnoběh motoru neškodí, jinak by tam ta možnost nebyla.
4. U DSG nikdy nepoužívám N, pouze jako mezistupeň před zatažením ruční brzdy a zařazením na P.
5. Řešit kolik a jestli to ušetří palivo je zbytečné, jedná se o nicotný rozdíl.
ex Passat B5,5 Variant PD 1.9 TDi AVF
Passat B7 Variant CR 2.0 TDi CFGC 130kW+ -> http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=329506
Passat B7 Variant CR 2.0 TDi CFGC 130kW+ -> http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=329506
-
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 01.03.2018 16:20
- Bydliště: Praha, Rakovnik, Turnov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Tak jsem to dneska vyzkousel a volnobeh vypnul - ve mestskem provozu je to vyrazne lepsi, ze se porad nevyrazuje a zase nezarazuje. Po dalnici jsem pak zkusil u par delsich kopcu dat pri jizde Nko a dole pak zase D a bylo to uplne v pohode - zadne cukani nic, prislo mi to vpodstate to same, jako kdyz jsem tam mel predtim volnobeh. Jen to piskne kdyz mam ACC a tim Nkem mu do toho zasahnu - proste se deaktivuje, coz je logicke. Takze zatim to vypada dobre. Pana Sixty se zkusim zeptat, zda mi odpovi - dobry napad.
Co se tyce spotreby, mam pocit, ze bez volnobehu mam trosku nizsi, ale neni to uplne objektivni srovnani - jen proste clovek ted vic jezdi za nulu...
Co se tyce spotreby, mam pocit, ze bez volnobehu mam trosku nizsi, ale neni to uplne objektivni srovnani - jen proste clovek ted vic jezdi za nulu...
VW Passat Alltrack, 2.0 TDI 130kw DSG, 2014
- napster
- VWmaniak
- Příspěvky: 6483
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Co jsem měl a mám DSG,Tak to nějak neřeším. Ano ty otáčky ve městě se mi zdaj taky nižší,než bych měl já s manualem. Nicméně do kopce mi to neroztahava vysoký kvalit a podradi si. Mám automat na to,protože jsem línej a místo rajblovani s klackem dopředu a dozadu u DSG. Budu mít tu ruku vrazenou v přítelkyni. Já naposled z kopce vytahoval a hledal jak ušetřit cenné palivo u škody 120. V zimě jsem stejně zapomínal vypnout sytic,takže plachteni to nějak zachraňovali. Mě spíš u DSG štve,když na sněhu zapadnu. To prostě nevyhoupes ven jak manuál
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
- Stepix
- VWjunior
- Příspěvky: 1726
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: C.Budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
plachtění mi taky přijde nepřirozený, ale k tomu vyřazování na N za jízdy je v manuálu vysloveně napsáno že hrozí vážné poškození převodovky (a to i např. tažením vozu)... proč to riskovat...
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Seš si jistej že v manuálu něco takového je? Já běžně vyřazuju a nepřipadá mi že by to mělo něčemu škodit. Tažení je problém nad 50 km a to je kvůli chlazení oleje...
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- ppfox
- VWmaniak
- Příspěvky: 7833
- Registrován: 02.04.2012 00:02
- Bydliště: east bohemia
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
to slyším taky poprvé, že by něco takového bylo v manuálu
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
-
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 01.03.2018 16:20
- Bydliště: Praha, Rakovnik, Turnov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Tak na to koukam a je to v tom manualu trochu nejasny - strana 200 - pise se tam o jizde v klesani a je tam napsano "Cim je klesani strmejsi, tim nizsi rychlostni stupen zaradte. Nizsi rychlostni stupne zvysuji brzdnou silu motoru. Nikdy nejezdete z hor nebo kopcu dolu na neutral N." Neni tam napsany proc...
Na strane 198-199 obecne pisou o tom, ze v N auto nebrzdi a muze se rozjet atd... pak je tam taky "Pokud behem jizdy omylem zaradite na N, odstavte nohu z plynu. Vyckejte, az se pocet volnobeznych otacek motoru ustali, nez preradite na nektery jizdni stupen"
No a o jizde na volnobeh u prevodovky DSG pisou, ze pri sejmuti nohy z plynu se 'spojka vysune ze zaberu a motor bezi na volnobeh'. Jestli je to to same, jako kdyz dam N nebo jde technicky o jine reseni z toho neni zrejme.
Takze vlastne vim to, co na zacatku
Na strane 198-199 obecne pisou o tom, ze v N auto nebrzdi a muze se rozjet atd... pak je tam taky "Pokud behem jizdy omylem zaradite na N, odstavte nohu z plynu. Vyckejte, az se pocet volnobeznych otacek motoru ustali, nez preradite na nektery jizdni stupen"
No a o jizde na volnobeh u prevodovky DSG pisou, ze pri sejmuti nohy z plynu se 'spojka vysune ze zaberu a motor bezi na volnobeh'. Jestli je to to same, jako kdyz dam N nebo jde technicky o jine reseni z toho neni zrejme.
Takze vlastne vim to, co na zacatku
VW Passat Alltrack, 2.0 TDI 130kw DSG, 2014
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
to na straně 200 se ovšem spíš týká manuální převodovky. Neutrál se nedoporučuje dávat proto, že už bys tam taky u manuálu nemusel ten kvalt dostat. Těžko říct, jestli takový riziko hrozí i u DSG. U moderních převodovek je to asi hodně nepravděpodobný, ale prostě je to bezpečnostní opatření.
Já myslím, že si zbytečně komplikuješ život. Jezdím s tím plachtěním 5 let a dosud mě nenapadlo to nějak zkoumat a rozebírat co, jak, proč, kdy a podobně. Pokud ti nejde o nějakou decku spotřeby, kterou bys mohl hypoteticky ušetřit, tak mi nějak to manuální šaltování na N nedává smysl. Pro mě má to plachtění kouzlo v tom, že to tam "skáče" samo a zase se naopak zařazuje kvalt. Mimo to je tam taky rekuperace brzdný energie. Ale to je zase jinej příběh. Takže buď s tím jezdi nebo to vypni a nevymejšlej nějakou třetí možnost.
Já myslím, že si zbytečně komplikuješ život. Jezdím s tím plachtěním 5 let a dosud mě nenapadlo to nějak zkoumat a rozebírat co, jak, proč, kdy a podobně. Pokud ti nejde o nějakou decku spotřeby, kterou bys mohl hypoteticky ušetřit, tak mi nějak to manuální šaltování na N nedává smysl. Pro mě má to plachtění kouzlo v tom, že to tam "skáče" samo a zase se naopak zařazuje kvalt. Mimo to je tam taky rekuperace brzdný energie. Ale to je zase jinej příběh. Takže buď s tím jezdi nebo to vypni a nevymejšlej nějakou třetí možnost.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Tak bylo by vhodne Jirko napsat, ze tu prevodovku jsi behem doby ponekud omladil
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
jak to souvisí s jeho problémem ?
Ještě v záruce z mojí převodovky trochu unikal kolem jednoho šroubu olej, tak usoudili, že to je tak fatální závada, kterou je třeba řešit výměnou kompletní špajzky za 130t. Kč.
Takže pravda, já mám na převodovce nikoliv 125t., ale jen asi polovinu.
Ještě v záruce z mojí převodovky trochu unikal kolem jednoho šroubu olej, tak usoudili, že to je tak fatální závada, kterou je třeba řešit výměnou kompletní špajzky za 130t. Kč.
Takže pravda, já mám na převodovce nikoliv 125t., ale jen asi polovinu.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- nofu
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 16.12.2008 18:15
Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?
Co to vlastně dělá, to plachtění? A kde se to zapnout?