Pružiny vs tlumiče B7

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Dedek7979
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.03.2018 09:32

Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Dedek7979 »

Hezký večer ve spolek. Zdravím. Chlapi, potřebuji poradit. Moje vozidlo má přes 170.000 km, vozidlo se prapodivně houpalo a na testu tlumičů se mi potvrdilo, že 3/4 tlumičů je v háji. Tedy...provedl jsem výměnu tlumičů, pružin, uložení, dorazů. Pružiny mám SACHS, tlumiče předek SACHS (super touring), zadek Monroe. Vše řádně dle VINka. Vozidlo krásně sedí, nehoupe se, jízdní vlastnosti se v tomto ohledu hodně zlepšily, ale mám pocit, že jsem malinko přišel o komfort. Vzhledem k tomu, že vozidlo používám převážně na dlouhé cesty, je "komfort", byť na úkor agility, pro mne důležitý. Potřebuji poradit, tedy myslíte si, že je to z větší části způsobeno pružinami, či tlumiči? Samozřejmě znám funkci tlumičů ve vztahu pružinám a naopak, spíš mne zajímá Váš názor a zkušenosti ve vztahu k použití těchto tlumičů na Vašich B6/B7. Pročetl jsem diskusi, na SACHS jsem slyšel vesměs samou chválu, proto přemýšlím, že třeba nevyměnit pružiny za čirý originál VW, byť cenově dražší. Díky za pomoc. P.S. Přešel jsem z jiné značky, zpět k VW (díky bohu).
VW B7, TDi CR 103 kW, bez úprav.

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Jirka. »

Sachsy nejsou spatný navíc originály jsou taky Sachs, bohužel pro vw asi drží ještě trochu jiný standart. Já jsem nedávno nahodil fungl nový origoše a můžu říct že oproti zde vychvalovaným kayabam a jiné druhošce je to nebe a dudy. Neříkám že ta druhoška taky nějak nefunguje, ale upřímně jsem teda nečekal takový rozdíl. Ono je to taky dané tím že druhovýroba je stejná od krátký benzínový Oktávky po naftovýho kombikovýho Passata ve 4 kole... Na druhou stranu ten originál tlumič stojí 4x tolik co druhoška a nikdo to do toho nechce pustit...A pokud už máš na autě tak bych se s tím smířil a jezdil.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Dedek7979
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.03.2018 09:32

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Dedek7979 »

No, díky za reakci. Já neříkám, že je to enormně špatný, naopak, jezdí to slušně, ale opravdu ten komfort šel malinko dolu. Někomu to třeba vůbec nevadí, ale já jsem na tohle bohužel trochu citlivej:) Existuje cesta, jak se dostat k originálním dílům mimo autorizovaný VW/Škoda servis? A co tedy spíš vyměnit? Pružiny nebo tlumiče? Co má větší podíl na komfortu?
VW B7, TDi CR 103 kW, bez úprav.

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Jirka. »

Vliv mají pružiny i tlumiče. Ono hlavně nové tlumiče budou vždy o malinko tvrdší než vylítaný. Spíš mi příjde při 170tis na B7 trochu nesmysl měnit i pružiny. Pružiny se mění pokud jsou unavené, popřípadě bych prevntivní výměnu pochopil u starýho auta typu B6 kde zadní často praskají, tady to myslím bylo zbytečné, stačily by tlumiče a uložení. Nové se mimo vw dají sehnat o malinko levněji např v cc-autodíly, já taky něco mám, ale musel bys dát číslo dílu, dělalo se víc typů. Pružiny mají barevné tečky dle tuhosti.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od KJirka »

mně spíš přijde divný ve 170t. na tom spodku měnit cokoliv. Aby byly 3 tlumiče v hajzlu, musel by s tím někdo jezdit po poli nebo to ty km prostě nemá. A i když tohle všechno pominu, tak logicky nový tlumiče musí poskytovat daleko tvrdší posez, než ty původní vyšeptalý. Nad tím bych se ani nezamýšlel. Já mám třeba trvale přepnuto na sport, protože mi naopak ta houpavá kačenka hrozně vadí. A na gumách s profilem 35 je to obzvlášť cítit. Ale zase to drží stopu a v zatáčkách jede kam chci já.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2723
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Nwkt »

Mě ne, znáš český silnice. Taky mi vytekly zadní tlumiče kolem 180ti ;-)

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od KJirka »

hele já novej tlumič snad ještě nedržel nikdy v ruce, protože jsem žádnej na těch 30ti autech, co jsem kdy měl, nepotřeboval.
Byly to převážně koncernový auta. Neříkám, že to možný není, ale přijde mi to celkem divný. Nicméně to asi nebude jádro problému tady tazatele.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Dedek7979
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.03.2018 09:32

Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Dedek7979 »

No, bylo to 170.000 km po Praze. To asi mluví za vše:) Jinak ty kilometry to samozřejmě má, nejedná se o 3x přetočený dovoz. Původní pružiny stále mám, tedy řeším dilema, zda je tam soupnout zpět, dat tam originály či zkusit změnit tlumiče. Proto jsem se ptal, co má větší vliv, zda pružiny či tlumiče. Tedy zda nové pružiny ovlivnily více nové tlumiče, ci naopak. Zajímalo by mne, jak se chovají tlumiče SACHS na původních pružinách.
Jinak samozřejmě, to, že byly 3/4 tlumičů špatných neznamená, ze byly totálně na odpis. Ale byly už ve fázi, kdy se blíží jejich výměna. Tak jako každý, jsem měl i jiná auta, vesměs koncern, ale třeba i FORDA Mondeo ci starou LR Discovery, kdy se tlumič a pružina z druhovýroby většinou chovali blíže původnímu stavu. Proto mne zajímali vaše zkušenosti s pružinami a tlumiči SACHS vs originál.
VW B7, TDi CR 103 kW, bez úprav.

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2723
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Nwkt »

KJirka: Nevím co řešíš, prostě se stává že to někomu umře dřív, někomu dýl .... na minulým autě mi třeba umřely nový origo Bilstein za 15 000 km

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od KJirka »

no já neřeším právě vůbec nic a proto mi to možná přišlo divný.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Rychtar84 »

kámoš vod fochu mi tvrdí, že VW dává jako OE SACHS
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Jirka. »

Tak tam vrat původní pružiny a uvidíš. Nikdo ti to tady neřekne, protože je X různých typů pružin a pokud to dá někdo třeba na dsg který je těžší tak to může fungovat jinak než u lehčích motorizací, o sportline, nebo naopak paketu pro špatný cesty nemluvě. Jinak jak jsem psal originály jsou sachs, ale jiný než druhoška.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Dedek7979
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 17.03.2018 09:32

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od Dedek7979 »

No, to si teď už taky myslím. Zkoušel jsem je v naloženém vozidle a bylo to samozřejmě jiné, mnohem lepší, takže v DSG + 4motion budou šlapat dobře.

Odesláno z mého CHM-U01 pomocí Tapatalk
VW B7, TDi CR 103 kW, bez úprav.

TECH
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.12.2016 23:38

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od TECH »

A nejsou náhodou super-Touring sportovní verze tlumičů ? Pokud si pamatuji dobře tak ano. Sachs dělá dva druhy videl jsem tabulku.Takže tam může být zakopaný pes.

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pružiny vs tlumiče B7

Příspěvek od sharik4x4 »

To máš z toho , když chceš ušetřit a dáš tam tyhle srágory typu monrou, kujebák a podobně. Vše dávám jedině originál podle vinka a nikdy žádnej problém. Pružiny to samý, ale ty se mění pouze když je problém , tak jak psal Jirka . Konečně už zapomeňte na to že by druhovýroba byla stejně kvalitní jako originál Vw. Nikdy nebyla a ani nikdy nebude. A ty hlášky že to origo je taky sachs či ate, atd. Sice je , ale ve zcela jiné kvalitě a zcela jiný typ. Prostě z kližky uděláš jen dobrý guláš , nikdy ne tatarák, i když je to taky hovězí.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“