P2002 DPF po 3 měsících
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
P2002 DPF po 3 měsících
Zdravím, jsem celkem čerstvým majitelem passatu 3C b6 19TDI 77kW, rv 2007, najeto 400 000km.
Po několika úspěšných regenerací se mi rozsvítila kontrolka dpf neobvykle brzy a další regenerace již neproběhla spadlo to do nouzaku nez jsem dojel domu. Zkoušel jsem smáznout chybu diagnostikou, vyčistit klapku sání (nevím jestli fungovala...) následně jsem to projel na dálnici, klapka se přivřela a pravděpodobně se to snažilo regenerovat. Nicméně se nezadařilo a motor opět v nouzaku. Pujčil jsem si lepší diagnostiku a přikládám log. DPF byl předtím čištěn před 3mi měsícemi, tekže hádám že jeho vyčištění nebude asi řešení.
No a teď otázka - kde si myslíte že je problém (EGR, výřivé klapky, vstřiky)? A jak bych si mohl pomoci diagnostikou RossTech s lokací problému?
Díky moc za rady!
Po několika úspěšných regenerací se mi rozsvítila kontrolka dpf neobvykle brzy a další regenerace již neproběhla spadlo to do nouzaku nez jsem dojel domu. Zkoušel jsem smáznout chybu diagnostikou, vyčistit klapku sání (nevím jestli fungovala...) následně jsem to projel na dálnici, klapka se přivřela a pravděpodobně se to snažilo regenerovat. Nicméně se nezadařilo a motor opět v nouzaku. Pujčil jsem si lepší diagnostiku a přikládám log. DPF byl předtím čištěn před 3mi měsícemi, tekže hádám že jeho vyčištění nebude asi řešení.
No a teď otázka - kde si myslíte že je problém (EGR, výřivé klapky, vstřiky)? A jak bych si mohl pomoci diagnostikou RossTech s lokací problému?
Díky moc za rady!
- Přílohy
-
- Log-1-11111111111111111-400000-1.txt
- (19.82 KiB) Staženo 114 x
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: P2002 DPF po 3 měsících
jestli je zabetonovanej, tak mu už nepomůže ani svěcená voda. A po 400t. km to může být nejen DPF, ale i cokoliv navíc. Existují sice účinné přípravky na dekarbonizaci, ale ani ty nejsou určitě všemocné.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Díky za názor. Znáte nějaký způsob jak otestovat EGR? Snažil jsem se provést nucenou regeneraci a překvapila mě poloha EGR 0%. Mělo by to tak být v průběhu regenerace?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 492
- Registrován: 29.01.2016 14:37
- Bydliště: Brno,Zurich
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Ty jo jsem nevěděl že 1,9 měla dpf ,je vůbec nějaká b6v naftě bez dpf?Sorry že ti zasíram topic
Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Motor BXE, Euro 4 je bez DPF na B6.
- Lada.s
- Jezdec
- Příspěvky: 443
- Registrován: 24.05.2011 12:38
- Bydliště: Oslavany
Re: P2002 DPF po 3 měsících
BXE 1.9, BKP 2.0 bez filtru
BLS 1.9, BMP 2.0 s filtrem
BLS 1.9, BMP 2.0 s filtrem
-
- Jezdec
- Příspěvky: 492
- Registrován: 29.01.2016 14:37
- Bydliště: Brno,Zurich
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Díky
Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk
Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Ahoj, diky za nazory.
Zkousel jsem nejak testovat EGR ale chytry z toho nejsem:
https://1drv.ms/v/s!ArNv-D3x6jGwhLhxlfZmDPVoznGxog" onclick="window.open(this.href);return false;
Prestoze pise 0 a 30% tak pres nej porad neco tece, tedy alespon podle jakehosi senzoru.
Myslite ze je to ok? Nebo mate jeste nejaky napad co vyzkouset?
Zkousel jsem nejak testovat EGR ale chytry z toho nejsem:
https://1drv.ms/v/s!ArNv-D3x6jGwhLhxlfZmDPVoznGxog" onclick="window.open(this.href);return false;
Prestoze pise 0 a 30% tak pres nej porad neco tece, tedy alespon podle jakehosi senzoru.
Myslite ze je to ok? Nebo mate jeste nejaky napad co vyzkouset?
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: P2002 DPF po 3 měsících
egr vypada ze funguje - meni se hodnota prutoku vzduchu pres vahu tzn pokud se otevre egr a je pruchozi tak ti musi poklesnout prutok vzduchu
nevim co chces kde jinde hledat (takhle-pokud neumis uvarit polivku,do svickovy se nepoustej,diky)
pust si rucni regeneraci naloguj kanal s teplotama a stupnem zaplneni filtru a vidis jak ti to bude vypalovat
jediny co je tak zkontroluj hadicky od dpf k snimaci rozdilu tlaku jestli nejsou poskozeny prip udelej zakladni nastaveni toho snimace
za jizdy nebo s otackama motoru se meni rozdil tlaku a podle toho jednotka urcuje kdy a jestli bude regenerovat
a to ze je cistenej neznamena ze je cistej
nevim co chces kde jinde hledat (takhle-pokud neumis uvarit polivku,do svickovy se nepoustej,diky)
pust si rucni regeneraci naloguj kanal s teplotama a stupnem zaplneni filtru a vidis jak ti to bude vypalovat
jediny co je tak zkontroluj hadicky od dpf k snimaci rozdilu tlaku jestli nejsou poskozeny prip udelej zakladni nastaveni toho snimace
za jizdy nebo s otackama motoru se meni rozdil tlaku a podle toho jednotka urcuje kdy a jestli bude regenerovat
a to ze je cistenej neznamena ze je cistej
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Ahoj, diky za reakci. DPF jsem zkousel vypalit, opakovane - dostal jsem to k zaplneni nejakych 50% a rozdil tlaku tusim 20-30 mbar nicmene ty regenerace byly vyhodnocene jako neuspesne. Za jizdy jsem taky koukal na egr a stale byl 0% - coz dle meho nazoru znamena plne otevreny (at jiz pri regeneraci nebo mimo ni) coz mi prijde divne a proto hledam chybu prave tam.
Mas urcite pravdu s tou polivkou. Jenze co kdyz se chces naucit varit...
Mas urcite pravdu s tou polivkou. Jenze co kdyz se chces naucit varit...
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: P2002 DPF po 3 měsících
50% je málo, úspěšně vyčištěno je max 15%, napíšeš kolikrát jsi ji dělal,zda je to lepší při každým vyčištění, prostě průběh...,jaky máš hodnoty ze snímače v otáčkách
Nehledej závadu v egru ten je dobrej
Hledej závadu v dpfu,respektive v tom čištění
80% čištění který si nechali dělat lidi v okolí co mají vw,mělo problémy
Pokud se chceš naučit vařit musíš o tom něco vědět,aspoň základy
,co a jak funguje,jakej snímač co kde dělá
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nehledej závadu v egru ten je dobrej
Hledej závadu v dpfu,respektive v tom čištění
80% čištění který si nechali dělat lidi v okolí co mají vw,mělo problémy
Pokud se chceš naučit vařit musíš o tom něco vědět,aspoň základy
,co a jak funguje,jakej snímač co kde dělá
Sent from my iPhone using Tapatalk
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Tim ze jsem zacatecnik tak jsem teploty nelogoval. Ma tedy smysl logovat teplotu pred filtrem a za filtrem a z toho neco vykoukat?
Vypaloval jsem asi 6x a původní hodnotu neznam, posledni asi 2 pokusy tuto hodnotu nikterak nesrazily (stale 50%). Take jsem nastavoval nulove hodnoty DPF, takze nevim jesli to tuto hodnotu nejak ovlivnuje.
Neda mi to se nezeptat na to EGR - bezpochyby mas pravdu ze nejak funguje. Je ale normalni aby byl v kazde situaci plne otevreny? Taky mi to ted pekne coudi coz jsem se nekde docetl ze byva symptom otevreneho/zavreneho EGR, ale treba to muze byt i tim filtrem, nebo necim uplne jinym.
Diagnostiku jsem jiz vratil ale muzu si ji zase pristi tyden pujcit a vyzkouset...
Kazdopadne diky za tipy. Kdybys mel nejaky dobry clanek na toto tema, rad si prectu, klidne v aj.
Vypaloval jsem asi 6x a původní hodnotu neznam, posledni asi 2 pokusy tuto hodnotu nikterak nesrazily (stale 50%). Take jsem nastavoval nulove hodnoty DPF, takze nevim jesli to tuto hodnotu nejak ovlivnuje.
Neda mi to se nezeptat na to EGR - bezpochyby mas pravdu ze nejak funguje. Je ale normalni aby byl v kazde situaci plne otevreny? Taky mi to ted pekne coudi coz jsem se nekde docetl ze byva symptom otevreneho/zavreneho EGR, ale treba to muze byt i tim filtrem, nebo necim uplne jinym.
Diagnostiku jsem jiz vratil ale muzu si ji zase pristi tyden pujcit a vyzkouset...
Kazdopadne diky za tipy. Kdybys mel nejaky dobry clanek na toto tema, rad si prectu, klidne v aj.
- dasek82
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 19.07.2009 20:41
- Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove
Re: P2002 DPF po 3 měsících
tady si precti mas to i v cj
https://www.fcd.eu/academy/article/1334
egr je zavrenej pri prudke akceleraci ,jinak bejva castecne otevrenej skoro porad
regeneraci a otevreni egru si urcuje jednotka sama
https://www.fcd.eu/academy/article/1334
egr je zavrenej pri prudke akceleraci ,jinak bejva castecne otevrenej skoro porad
regeneraci a otevreni egru si urcuje jednotka sama
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 10.06.2015 21:24
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Ahoj,omlouvám se nevím kam to napsat.Před týdnem se mi rozsvítila kontrolka DPF,nato se rozsvítilo žhavení a přeplo se do nouzového režimu.Dnes jsem vyměnil DPF Exhaust Pressure /Diesel Particulate Sensor .Žhavení zhaslo,motor jede normálně,DPF svítí pořád.Tak jsem to projel diagnostikou Vag a žádnou chybu mi to neukázalo.Přikládám log.
- Přílohy
-
- Log-WVWZZZ3CZ8E051436-250710km-155783mi.txt
- (28.33 KiB) Staženo 79 x
PASSAT SPORT TDI DSG ESTATE 2008
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.08.2018 21:51
Re: P2002 DPF po 3 měsících
Ahoj,
hele já fakt nejsem profík viz výše, ale nešíká si to jen o jízdu v režimu regenerace?
Kdybys měl nějaký manuál jak vyměnit to čidlo diferenciálního tlaku tak budu vděčný.
Mě se v pátek povedlo vymontovat a vyčistit EGR, který podle mě začal oracovat jinak a jeho hodnoty se pohybují od 0-100%, mám pocit že to snad tolik nečoudí. Ale evidentně to není celý problém pokud to vůbec problém byl...
Zkoušel jsem dělat nějaká měření při regeneraci - viz obrázky. Nejsem si jistý jestli teplota před DPF je měřena před katalyzátorem nebo za. Každopádně zdají se vám teploty ok? (viz příloha) Měřil jsem ještě diferenciální tlak, večer po příjezdu na teplém motoru za volnoběhu asi 40mbar, ráno na studeném motoru 15mbar, tak jsem udělal nějaký log přes otáčky a zdá se mi že to neměří úplně dobře. Myslíte si že je KO senzor tlaku? Protože jsem na DPF nastavoval nulové hodnoty (popílku - někdo mi to poradil a pak jsem se dočetl že to asi není úplně správně) zkoušel jsem vrátit původní hodnoty (10900 - sedí s přibližným výpočtem 400000km*6l/100km*0:004569g/l - tady úplně nesedí jednotky... a jestli teda vozím 10kg popele tak to tedy potěš) a regenerace se nekonala - dočetl jsem se že jí systém blokuje kvůli bezpečnosti. Zbavit se tohoto popílku lze asi pouze mechanicky zpětným čištěním?
Díky moc za názory!
[edit]: Diky za paradni clanek!
hele já fakt nejsem profík viz výše, ale nešíká si to jen o jízdu v režimu regenerace?
Kdybys měl nějaký manuál jak vyměnit to čidlo diferenciálního tlaku tak budu vděčný.
Mě se v pátek povedlo vymontovat a vyčistit EGR, který podle mě začal oracovat jinak a jeho hodnoty se pohybují od 0-100%, mám pocit že to snad tolik nečoudí. Ale evidentně to není celý problém pokud to vůbec problém byl...
Zkoušel jsem dělat nějaká měření při regeneraci - viz obrázky. Nejsem si jistý jestli teplota před DPF je měřena před katalyzátorem nebo za. Každopádně zdají se vám teploty ok? (viz příloha) Měřil jsem ještě diferenciální tlak, večer po příjezdu na teplém motoru za volnoběhu asi 40mbar, ráno na studeném motoru 15mbar, tak jsem udělal nějaký log přes otáčky a zdá se mi že to neměří úplně dobře. Myslíte si že je KO senzor tlaku? Protože jsem na DPF nastavoval nulové hodnoty (popílku - někdo mi to poradil a pak jsem se dočetl že to asi není úplně správně) zkoušel jsem vrátit původní hodnoty (10900 - sedí s přibližným výpočtem 400000km*6l/100km*0:004569g/l - tady úplně nesedí jednotky... a jestli teda vozím 10kg popele tak to tedy potěš) a regenerace se nekonala - dočetl jsem se že jí systém blokuje kvůli bezpečnosti. Zbavit se tohoto popílku lze asi pouze mechanicky zpětným čištěním?
Díky moc za názory!
[edit]: Diky za paradni clanek!
Naposledy upravil(a) michal@solidea.cz dne 20.08.2018 15:03, celkem upraveno 1 x.