spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
messik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 19.11.2009 12:47

spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od messik »

zdravim kdo poradi mam passata 2.0 TDI 103kw r.v 2006 a kdyz auto stoji jeden den tak napoprve jen jakoby zablafe ale nechytne a pak musim pridrzet starter aby se rozebehl motor jako kdyby spadavala nafta nebo tak voda v nadrzi filtr, nevim a pak uz startuje zas v pohode a pak zas treba po dni co auto stoji. na diagnostice mi to nic nereklo nez zavad. poradi nekdo diky.. auto ma najeto 100tisic km, nekdo rika ze muze byt cerpadlo v nadrzi ze po zapnuti klicku ma cepovat a ono nic tak to vyloucit? to cerpadlo funguje jen po zapnuti klicku a pak si to uz nasava samo cerpadlo motoru? nebo kdyz nepujde v nadrzi tak me to muze nechat i pri jizde .. mate nekdo schema zapojeni diky

brumla008
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 01.02.2008 15:45
Bydliště: Kladno-Libušín (Bečov u K.V)

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od brumla008 »

Jo když strčíš klíč do zapalování měl byjsi slyšet jak nafta stříkne hadicema.Zjisti kdy byl měněn naf filtr,třeba to pomůže.

Uživatelský avatar
tomogo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 30.10.2008 10:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od tomogo »

Možná to je mimo mísu, ale kdysi ještě s Nissanem 2.0D jsem měl to samé a pak se to i zhoršovalo, až jsem jednou nenastartoval vůbec. Tak jsem se podíval do motoru a měl jsem povolený palivový filtr. Utáhl jsem ho, zapumpoval ruční pumpou a už to jelo bez problémů...
Má recenze na CC: http://moje.auto.cz/Tomogo/volkswagen-p ... cucik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od KJirka »

pokud je to motor BKD, tedy 16V, tak je velká šance, že je prasklá hlava. Díky tomu, že makovice je rozvrtaná jako ementál, je velmi častou závadou, že se objeví vlasový trhlinky, který za normálního provozu nemusí dělat vůbec nic. Za tepla je to stažený, takže ani nemizí voda. Jak to ale zchladne, prasklinky se otevřou a do válce se dostane nepatrný množství vody, který při startu způsobí to, co popisuješ. Tahle závada je bohužel u motoru BKD notoricky známá. Obzvlášť na to trpěly ročníky 2005 - 6. Nech si změřit za studena tlaky ve válcích a uvidíš, jestli se rozcházej. Jinak žít se s tím dá možná i dost dlouho až do okamžiku, kdy se to rozvalí pořádně. To pak poznáš i za jízdy, protože ti spontálně zmizne voda. Dá se to zavařit, ale asi to praskne znovu někde jinde. Píšu z vlastní zkušenosti.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
tomogo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 30.10.2008 10:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od tomogo »

KJirka píše:.....Dá se to zavařit, ale asi to praskne znovu někde jinde. Píšu z vlastní zkušenosti.
Jelikož něco o svařování vím, tak nedoporučuji takto opravovat, pokud by to mělo být toto, tak lepší výměna.
Má recenze na CC: http://moje.auto.cz/Tomogo/volkswagen-p ... cucik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od KJirka »

tak samozřejmě výměna za novej kus je ideální, nicméně možná ne každej má v danou chvíli zbytečných 30 t. Kč na novou hlavu. Proto je samozřejmě důležitý zjistit tlakovou zkouškou stav destrukce a podle toho se rozhodnout. Mně to prasklo dokonce 3x (1. garance, 2. za svý a 3. měsíc po prodeji auta, ale v rámci slušnosti jsem to řešil taky já). Ta první radost mě moc netrápila, protože to šlo za výrobcem. Ve druhým případě jsem to už nechal zavařit a stálo mně to cca 12 t. i s prací. Potřetí jsem měl možnost si vybrat : a) zavařit a jít do rizika, od kterýho mne už zrazovali, protože hlava byla už příliš snížená a bylo to navíc v blbým místě, b) koupit novou asi za 28 t. + nějakých cca 7 t. za těsnění a práci, c) koupit jinej motor. "C" je správně ! Takže jsme se s pánem dohodli na týhle variantě, sešli se na nejmenovaným vrakovišti a ukázali prstem na jeden ze 4 motorů, který tam ležely. Mně to stálo 25 t. za motor, pána 12 t. za přestrojení, já mám klid na duši a pán má motor, kterej má asi o 100 t. km míň najeto, než ten, co jsem mu s autem prodal já. Ale to jsem odbočil. Chtěl jsem ještě dodat, že zavařená hlava může fungovat úplně normálně. Pokud to nesvaří magor, co to neumí, tak to v tom místě nikdy nepraskne. Prasknout to ale samozřejmě může někde jinde znovu a to se taky stává. Ta stará hlava je vyhřátá a už to nikdy není jako nový. Takže je to nazvážení, jestli jít do mnohem levnější opravy vařením nebo do výměny za drahej díl. Je taky třeba si uvědomit, že hlava se musí po vaření srovnat, což vede k jejímu snížení a tím pádem zvýšení komprese. Někdo by možná nad tím mávnul rukou, ale v některých případech může být to snížení makovice docela podstatný. Je to vlastně takovej neplánovanej ťuning motoru :mrgreen:
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
fx99
Závodník
Závodník
Příspěvky: 513
Registrován: 02.05.2008 19:24
Bydliště: KLADNO

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od fx99 »

:mrgreen: 16 V je BKP

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od KJirka »

to samozřejmě vím, že u VW je to BKP. Já to ale měl v OII a tam je kód motoru BKD. Nicméně jsou to v podstatě stejný motory.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od pásovec »

Neměl jsi náhodou 125kw?
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od KJirka »

ne byl to 103 kW PD, legendární ročník 2005. Nejhorší motor v historii koncernu VW.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: spatne nastartovani motoru 2.0TDI 103kw

Příspěvek od pásovec »

Tak ten se opravdu nepovedl.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“