Stránka 4 z 6

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 27.01.2010 22:00
od zbuj
No tak to je v prdeli :!: :!: Muzes mi pls napsat jak se to meni ta kapalina??
diky.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 27.01.2010 22:04
od mrmaryII
na tomto aute som to este nerobil, ale normalne odpojis spodnu hadicu na chladici a otvoris expanzku. Vypustis to niekde do vedra. Preplachnes to vodou rovnakym sposobom, nahodius hadicu naspat na chladic a mozes napustit zmes. Pomer riedenia je na G12 napisany.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 27.01.2010 22:07
od zbuj
Jakoze to se musi jeste nejak redit nebo co?? a kolik tam je litru tak cc??
Jo a myslis, ze se s tim neco mohlo stat dneska za tu chvili co jsem najel cc 30km??
Zitra se tam stavim v tom servise... :!:

diky moc.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 27.01.2010 22:59
od mrmaryII
Za tak kratku chvilu sa urcite nic nestalo. Uz sa mi nechce startovat ELSU, ale ide tam tusim 8L, ale pozriet ti to mozem presne az zajtra. A ano riedi sa to. Ale potom sa uz nikdy nesmie dolievat voda, ale vylucne iba G12. Inak to co ide do chladiaceho systemu je presne specifikovane pre dane vozy a nechapem, preco tam naliali toto. Je jedno, akej znacky to je, ale modre, alebo modrozelene tro byt nesmie.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 27.01.2010 23:16
od zbuj
Jo super no tak jeste ze tak a myslis ze se pokazde ma redit nebo uz treba prodavaji naredene, protoze ja prave mam v aute 1lytr toho co tam ma byt(cerveny) a nic o redeni tam neni... A s cim se to redi normalne s vodou??

Zatim diky moc.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 00:14
od Michalj
rozhodně vodou, ale mrtvou tzn. destilovanou !!!

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 15:28
od mrmaryII
Na riedenie sa pouziva vyhradne obycajna voda. Casy destilovanej su davno prec.
Prikladam ti postup aj s tabulkou riedenia. Riedenie nie je ale nutne.

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 16:20
od pásovec
A co vodní kámen, už není prevít?

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 17:23
od zbuj
Cauec, diky moc mrmaryII :!:
Uz jsem je tam byl trosku podusit a je to pravda vse jak rikas... koupil jsem si tu ruzovouckou kapalinu a ma se to redit pouze obyc. vodou 50 na 50 kdyz tak vice vody nez kapaliny o trosku... tak uz to mam hotovo, tak snad bude vse ok.

Zatim dikec. :wink:

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 18:23
od Michalj
Je to možné ...... co kraj to názor , zkušenost a praxe. V nejhorším Calgon :mrgreen: :mrgreen:. No nedá mi se optat proč ji tedy u každé pumpy prodávaj v 2l láhvích , kam jinam se leje ?(teď to nemyslím ironicky) Asi baterky hodně žerou (teď už jo). 8O

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 18:36
od pásovec
I do ostřikovačů jsem slyšel, že se má lít...

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 18:50
od Michalj
Chladící kapalina je kapalina kolující v samostatném okruhu motoru. Jejím hlavním úkolem je převzít a odvést odpadní teplo, vytvořené hořením ve válcích , třením jednotlivých pohyblivých částí motoru a také slouží k vytápění prostoru pro pasažéry. Médium jako chladící kapalina je demineralizovaná, tedy destilovaná voda, která zabraňuje vzniku vodního kamene, který společně se rzí způsobuje snížení průtoku zvláště v zúžených průchodech v oblastech hlavy válců a chladiče, který je složen z lamel velmi malého průřezu. V těchto případech dochází k přehřívání motoru, a to bez ohledu na roční období. K tomu, abyste pokud možno bezproblémově jezdili i v zimě je zapotřebí obstarat si, a do chladícího systému auta nalít, směs destilované vody a nemrznoucí kapaliny. Tato chladící kapalina plní v chladícím systému tři funkce . Správně zvolená a naředěná chladící kapalina zabraňuje usazování koroze v chladících systémech, přehřívání motoru v letních obdobích a samozřejmě jejich zamrzání v zimním období.


Namontujeme termostat včetně těsnění. Pokud máme pochybnosti o těsnosti, napustíme okruh znovu vodou a vyzkoušíme těsnost termostatu po nastartování. Ušetříme si tím ztráty chladicí kapaliny. Pokud nám termostat těsní dobře, naplníme okruh odpovídajícím množstvím chladicí kapaliny (ředíme 1:1 s destilovanou vodou (mrazuvzdornost do -35 st. C), tedy u TDI zhruba 4,5 litru kapaliny, zbytek destilovaná voda). Podle mých velmi hrubých odhadů jsme do okruhu nalili celkem cca 7,5 litru (pro TDI předepsáno 9,3 l), nemalé množství vody tedy zůstalo kdesi v okruhu.

Nejnovější nemrznoucí kapalina do chladičů vyrobena na bázi ETHYLENGLYKOLU. Odpovídá normě VW TL 774D. Obsahuje organické inhibitory koroze s prodlouženou životností 5 let. Je vhodná pro benzinové a naftové motory. Chrání chladící systém před mrazem, korozí, usazeninami a prevence proti přehřátí. Výrobek je vybaven přísadami proti korozi oceli, litiny, mosazi, mědi, pájky a hliníku. Neobsahuje dusitany, fosfáty, aminy, je tedy šetrnější k životnímu prostředí.
Je mísitelná s jinými kapalinami odpovídajícím těmto technickým podmínkám ( fridex D EXTRA, sheron, apod. )

ŘEDĚNÍ :
1:2 -36, 1:3 -17 C

Vlastnosti: Nejnovější nemrznoucí kapalina do chladičů vyrobena na bázi ETHYLENGLYKOLU, a organických
inhibitorů koroze s prodlouženou životností 5 let. Odpovídá normě VW TL 774D. Je vhodná pro benzinové a naftové
motory. Je shodná s originální kapalinou G12. Je mísitelná s jinými kapalinami odpovídajícím těmto technickým
podmínkám ( fridex D EXTRA, sheron, apod. ).
Návod k použití: Láhev před použitím důkladně protřepejte! Ředí se destilovanou vodou. Plní se do čistého chladiče
a vyměňuje se po pětiletém provozu nebo dle pokynů výrobců automobilů v závislosti na počtu najetých kilometrů.
Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím.
Barva: Oranžová
Balení: 1000ml, 3000ml, 5000ml, 25 litrů ( PE-HD láhev s uzávěrem ).
Technické údaje:
Konzistence: kapalina
Hustota: 1110 – 1150 kg/m3
Tepelná odolnost při používání °C: neomezená
Tepelná odolnost při přepravě °C: neomezená
Agresivita k podkladu: neuvádí se
Trvanlivost produktu: 24 měsíců


A tady si přečti technický list od G12 a nemám dalších otázek .... :
http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/tl ... 2_plus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Jak říkám jinek kraj jinej mrav.... možná sou dnes jiné kapaliny, fakt nevím....

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 18:58
od pásovec
No chlapi, lejte si tam co chcete. Já zůstávám u destilky :-)

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 19:25
od zbuj
No jakoze me to je docela fuc co jestli voda nebo destilka, asi bych tam dal i destilku kdyby se tady prodavala... a prevarovat 5lytru vody a vozit jim to do servisu :P nevim ale ta nova chladici kapalina je pry nejak extra silna...

Re: Chladicí kapalina

Napsal: 28.01.2010 22:09
od mrmaryII
Jednoznacne bezna voda.
Vodny kamen sa tvorit nebude. G12 to nedovoli a potrebuje mineraly (soli) na zdvihnutie bodu varu chladiacej kvapaliny (termodynamika). Takto funguju chladiace systemu uz davno. Iba do systemov, ktore nevyuzivaju pretlak je nevyhnutne liat destilku. Myslel som, ze je to kazdemu davno jasne :).
Tato diskusia je ale irelevantna, pretoze tam moze Zbuj naliat jednoducho iba G12 a nemusi so ziadnou vodou nic riesit. NIKDY sa vsak nesmie do vozu dolievat voda. Vzdy iba G12.
Ta nova, teda G12+ nie je nic mimoriadne. Je to len novsi produkt (uvedeny 2002). Plne nahradi G12. Je ho mozne s G12 miesat. Nahradzuje aj G11 a smie sa s nou miesat. Inak ma len vylepsene vlastnosti ohladom oxidacie, bodu varu a bodu tuhnutia. Ale nie nijako vyrazne a pre nas nepodstatne. Vsetci sme v strednom klimatickom pasme...takze asi tak. Zaujimave by to mohlo byt pre severanov a auta jazdiace po rovniku :)