PASSAT v létě

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Michalj
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1244
Registrován: 14.01.2010 23:40
Bydliště: Praha

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Michalj »

Máš to to samé jako s topením, v chladicím okruhu je chladící medium a to kompresor nachladí a protizámrazové čidlo jej vypne , až se chladivo ohřeje mimo požadovanou teplotu, kompresor zase sepne chlazení ... zjednodušeně řečeno. Kdyby kompresor jel pořád tak i chladivo zmrzne a je vymalováno.
Neberte život tak vážně, stejně z něj nevyváznete živí...

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

Nechte si to čipnout a máte klid. - 10 koní klima, - 10 koní ubere vedro a 150 ti pořád zbyde :mrgreen:

Michalj
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1244
Registrován: 14.01.2010 23:40
Bydliště: Praha

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Michalj »

Benetty píše:Nechte si to čipnout a máte klid. - 10 koní klima, - 10 koní ubere vedro a 150 ti pořád zbyde :mrgreen:
Pokud počítám správně tak když to nechám čipnout (+30PS) zapnu klima (-10PS) budu jezdit ve vedru (-10PS) tak mi furt zbývá 180PS :wink: :wink: :mrgreen:
Neberte život tak vážně, stejně z něj nevyváznete živí...

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

MichalJ :wink: Das Past

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od mrmaryII »

manesik píše:
Michalj píše:K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.
Mě by ještě zajímalo jak to je s tím kompresorem u klimy. Já teda myslím, že ten je bud zapnutej a nebo vypnutej, nic mezi. Takže jestli v autě chladim jen málo nebo na plno tak to celkem jedno nebo to tak není?
Kdyžtak mě opravte :)

No nie je to take jednoduche. Byvalo to tak u starsich AC, dnes uz asi kazda klima a ta v nasich passatoch urcite pouziva kompresor s premenlivym kompresnym pomerom. Nabeh kompresora uz nie je sprevadzany skubnutim motora ako u starych klim, nie je to ani citit pri zapnuti klimatizacie, samotny manazment motora je tomu podstatne lepsie prisposobeny napr. aj tym, ze kym je kompresor vypnuty a v znikne poziadavka na jeho zapnutie, tak rj motora dostava 5 sec. pred zapnutim klimy informaciu o tom, cim rj motora upravi spalovaciu zmes a kompresor sa spusti s minimalnym kompresnym pomerom cim motor takmer vobec nezatazi. Startovaci tlak je cca 4,5-5 bar a postupne narasta k 15 bar (normalna prevadzka, limit pre vypnutie je tusim 27 bar, teplotu uz z hlavy neviem). POtom sa uz len strazi tlak a teplota vo vyparniku a cely system sa snazi dosiahnut pozadovanu teplotu.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
lukasko144
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2526
Registrován: 25.06.2009 21:40
Bydliště: Malacky, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od lukasko144 »

:nap:
Klobuk dole..
06/2009: Passat Variant 2.0 TDI 2008 103 kW BKP 4Motion Highline Foto CZ , Foto SK
07/2007 - 05/2009: Skoda Fabia 1.4 MPI Foto
12/2006 - 06/2007: Skoda 130 Foto

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

Když mám klimu na "půl výkonu", spotřeba stoupne (auto v klidu) o 1 dcl za hodinu, když mám klimu na plný pecky, spotřeba stoupne až o 3 dcl za hodinu,zkuste to. Takže určitě bude mít výkon klimy vliv na výkon motoru. Tedy spíš to bude tak, že musi člověk dávat víc plynu (větší spotřeba) a ten samotný výkon mu chybí až na hranici výkonové křivky, kdy se pak sníží strop této křivky o zátěž klimy a ostatních spotřebičů a nelze tak dosáhnout prakticky psaného výkonu (přenosu na poháněnou nápravu). Myslím..... Jinak je pravda, že během prvních pěti minut jsou znatelné opakované nárústy výkonu klimy

Uživatelský avatar
CoolXman
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1330
Registrován: 04.02.2009 15:50
Bydliště: Berounsko, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od CoolXman »

Mel bych jeden dotaz, je normalni u nasich 3c kdyz se klima kompresor porad toci? Proste hned po nastartovani, at chladime ci nechladime (ECON), at vypnu climatronic, proste porad? Akorat kdyz vymacknu ECON, tak jediny rozdil je, ze se mi zacnout tocit obe vrtule. Je toto v poradku, mate to stejne?

Trosku me to zarazilo, protoze se to chova uplne jinak nez u aut co jsem byl zvyklej, tedy ze: zapnu klimu, cvakne to a sepne elektromagn. spojka a roztoci se kompresor.
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG

Uživatelský avatar
asel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 29.04.2010 21:21
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od asel »

Jestli se mohu zapojit do tématu, tak bych měl také jeden dotaz. Při 3h cestě v pěti lidech si všichni stěžovali, že je v autě už poměrně teplo a tím to začalo. Obvykle jezdím sám. Venkovní teplota byla 25°C, otevřu okna a krásný osvěžující vzduch. Celou cestu klimatizace zaplá na 17°C a režim auto, na palubní desce všechny ventilátory otevřené. Diagnostika nevykazuje žádný problém klimatizace, tlak kapaliny přesně jak mám být. Udělal jsem malý test. Před každou změnou čekal asi 5min. Venkovní teplota 17,5°C. Motor 90°C. Auto stálo a přepl jsem na "LO" ventilátory na plný výkon a teplotní senzor měřáku dal na hranu středního průduchu a teplota měřáku ukazovala 19°C. Přepl na ECON teplota měřáku 25°C. Vypnul ECON a snížil otáčky ventilátoru asi na jednu třetinu. Měřák 19°C. Přepnul climatronic na 16°C a režim AUTO. Měřák stále 19°C. Horkovzdušnou pistolí (nastavená na 130°C) jsem začal vytápět prostor uvnitř auta a zejména jsem se zaměřil na prostor kolem střešního panelu, kde jsou jakési průduchy, prý by tam mělo být nějaké teplotní čidlo. Foukal jsem asi deset minut. Otáčky ventilátoru stále stejné i při režimu AUTO. Měřák ukazoval 21°C. Vypnul jsem pistoli a asi deset minut držel motor při 2500 otáčkách. Měřák ukazoval stále 21°C. Zkoumal jsem kompresor a je slyšet z toho místa, kde je i alternátor v přesných intervalech slabé pískání. Žádná trubka od kompresoru nebyla studená. Nic jsem nezjistil a ukončil můj test. :c( Při cestě na dovolenou ve dvou lidech se dala klimatizace použít, ale nic extra. Po zimě mě trápila klimatizace, že spínala až asi po 15 min chodu motoru, ale samo se to nějak opravilo. Jeden týden stálo auto na slunci a mírně skopce, při nastartování začal foukat okamžitě úplně ledový vzduch, venkovní teplota asi 38°C, uvnitř bylo nedýchatelno, vychladilo se během chviličky. .... Myslím, že by to mělo chladit víc, ale nevím kde je problém. Kabinovej filtr je nový. Dostal jsem typ vyměnit kompresor, že ztratil výkon, ale proč by to v extrémním pařáku najednou fungovalo? Umíte to někdo detailně diagnostikovat a případně dát kompresoru povel: zapni na plný výkon? Díky za radu a omlouvám se, za příliš dlouhý příspěvek. :c))

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od mrmaryII »

Najprv upravme jednu nepresnost, v strope nie je ziaden teplomer, fukal si tam zbytocne. Teplota interieru sa tu nemeria ani odporovym a ani inym mechanickym teplomerom ako je napr bimetal a pod. Tu sa meria teplota intenzitou infracerveneho ziarenia pomocou senzora v strede stredneho ovladaca klimatizacie climatronic II, u climatic je to v strede medzi ovladacmi klapiek. Co sa tyka vykonu zacal by som odsatim celeho obsahu klimaticacie jej preplachnutim, preskusanim tesnosti a znovu naplnenim cerstvej R134 (R600) v pozadovanom mnozstve a tiez asi 20 ml oleja. AK ti VAG (VAS) neukazuje ziaden problem s ovladanim klapiek, tlaku kompresora a trojfunkcneho ventila, potom tu moze byt problem este s davkovacom pripadne filtrom v okruhu co su uz pomerne drahe zalezitosti. Kompresor by prisiel na rad ako posledny a az po potvrdeni, ze tlak v systeme nenarasta na potrebnych cca 15 barov po cca 20 sec od startu klimy (tieto udaje su zavysle na teplote okolia samozrejme)
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
asel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 29.04.2010 21:21
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od asel »

díky za radu, asi by bylo rozumné tím začít, jelikož nemám auto nové a nevím kdo to kdy přede mnou dělal. Ještě jsem se tu někde dočetl, že při výměně náplně by se měl měnit dehydrátor, ale že na to dost lidí prdí a tím může ztrácet klima výkon. Měl bych ho rovnou vyměnit? Co si o tom myslíš?

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od mrmaryII »

Zrejme myslis odlucovac, ale na to ma podla mna tieto aute este malo rokov prevadzky, aby s tym mohol byt tak vazny problem. Sucasne stroje na odsavanie medii, preplachovanie, vakuovanie a plnenie a diagnostiku si celkom v pohode poradia aj s pripadnou vlhkostou v okruhu (ak tam vobec nejaka bude).. Vsetko co odsaje je mozne vidiet v priehladnych nadobach toho stroja a ak by tam nejaka voda bola, tak sa to prejavi v odsatom oleji. O tom vsak velmi pochybujem. Zatial by som nemenil nic. Normalna vymena/doplnienie naplne ukaze ci ma klima iny problem. U nas to stoji ca 50€ nemyslim, z\e u vas to bude drahsie okrem toho je to to najjednoduhsie co mozes urobit. Samozrejme pred tym diagnostiku klimy, ci je tam dostatocny tlak pri nezapnutej klime (ca 4,5 bar) a potom ci po zapnuti narasta ako som uz pisal.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
asel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 29.04.2010 21:21
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od asel »

takže teď budu čekat, až se venku udělá hezky a budu moct vyzkoušet ten tlak a nechám vyměnit tu náplň s tím vyčištěním. Jinak jsem koukal, že mám ten senzor v tom středovým ovladači, takže mám asi climatronic II a ještě jsem zapomněl napsat, že jak jsem to zkoušel, tak když jsem vypínal a zapínal kompresor tím tlačítkem ECON, tak aktuální spotřeba byla pořád stejná asi 0,7-0,8 l/h, pouze když jsem snížil otáčky ventilátoru na minimum, tak spotřeba klesla asi na 0,5-0,6 l/h.

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od mrmaryII »

Tento Passat 3C ma len Climatronic II, alebo jednoduhsi Climatic. Senzor na snimanie teploty maju oba, ale na roznych miestach. Spotreba sa bezprostredne po zapnuti kompresora nezmeni co je dane premenlivym kompresnym pomerom, zmenou manazmentu motora po spusteni poziadavky na zapnutie kompresora a tiez vysokym krutiacim momentom motora na volnobehu.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
asel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 29.04.2010 21:21
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od asel »

:c) dyť říkám, že ten senzor mám ve středu toho otočného tlačítka, tedy podle toho co si psal by to měl být climatronic II

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“