PASSAT v létě

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
manesik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 370
Registrován: 01.05.2010 15:26
Bydliště: Praha

PASSAT v létě

Příspěvek od manesik »

Zdravím, poznal někdo z vás rozdíl na výkonu auta, když byly ty obrovský horka (40°C) a teď?
Mě to příde že mám vyměněný auto. V tom horku bylo nějaký utahaný a jak je ted "chladněji" tak z toho mám raketu :ura1:

Uživatelský avatar
till
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 05.05.2010 12:53
Bydliště: tož su z moravy

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od till »

Ahoj, to je asi normální, dělali mi to všechny auta co jsem měl, nejlíp to jede když je vlhkej a chladnej vzduch, jak je horko a sucho,tak to není ončo

Uživatelský avatar
StreetPro
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 17.05.2010 19:09
Bydliště: Břevnov - Bullit Ballpark
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od StreetPro »

protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)
...máte štěstí, že jdu zrovna kolem... :-)

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem

Uživatelský avatar
jaroušek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 344
Registrován: 07.01.2009 11:50
Bydliště: Bruntál

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od jaroušek »

StreetPro píše:protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)
čest, proč si myslíš, že má nesprávně umístěn IC?

Uživatelský avatar
passat14
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 330
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Nitra

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od passat14 »

Benetty píše:Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem
a nie prave preto tam je cidlo nadmorskej vysky,ze ked je zmes chudobna na kyslik tak da viac paliva? ci mylim sa? :oops: potom by to asi malo vplyv na spotrebu a ta strata vykonu je zanedbatelna....

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

Jo tak to nevím, to není moje parketa 8O , ale tady přeci není řeč o nadmořské výšce, stejná nadmořská výška, ale rozdílné teploty a s tím další spojené....

Uživatelský avatar
passat14
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 330
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Nitra

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od passat14 »

no,myslel som to tak,že ked to čidlo "stráži" možstvo kyslíka,tak to asi podobne funguje aj ked je v horúcom vzduchu toho kyslíka menej...

Uživatelský avatar
mrmaryII
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1262
Registrován: 24.03.2009 13:07
Bydliště: Kosice, SVK

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od mrmaryII »

Cidlo nadmorskej vysky v riadiacke motora nestrazi mnozstvo kyslika, ale tlak atmosferickeho vzduchu. Problemom v tychto horucavach je, ze IC uz nestiha tolko chladit a pred nim je este chladic, ktory ho nestastne prihrieva, co mu urcite nepomaha. Tym sa narast tlaku v nasavacom potrubi dostava na pozadovanu hodnotu pomalsie a vduch vchadzajuci do valcov je teplejsi nez za chladneho pocasia a ty jeho expanzia nie je taka rychla a ani tak velka, ako u chladnejsieho vzduchu. Tento jav samozrejme sposobuje znizenie vykonu oproti optimalnym podmienkam prevadzky. Niektore znacky to riesia ostrekovanim IC vodou pri prudkom zosliapnuti plynu a ciastocne tento jav eliminuju.
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.

Uživatelský avatar
Benetty
Závodník
Závodník
Příspěvky: 634
Registrován: 17.10.2008 18:39
Bydliště: Děčín a široké vwokolí

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Benetty »

No vždyť to říkám :wink:

Uživatelský avatar
passat14
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 330
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Nitra

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od passat14 »

tak som zas niečomu novému porozumel :) díky

Uživatelský avatar
Sullaco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1508
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sever Čech...

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Sullaco »

a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.

Wolfen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 11.05.2010 08:30
Bydliště: Sedlčany

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Wolfen »

Sullaco píše:a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.
¨

Já zas u starýho pašíka přidával na křižovatce sitič :mrgreen:
B7 2.0 103kW + B5.5 74kW

Michalj
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1244
Registrován: 14.01.2010 23:40
Bydliště: Praha

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od Michalj »

K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.
Neberte život tak vážně, stejně z něj nevyváznete živí...

manesik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 370
Registrován: 01.05.2010 15:26
Bydliště: Praha

Re: PASSAT v létě

Příspěvek od manesik »

Michalj píše:K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.
Mě by ještě zajímalo jak to je s tím kompresorem u klimy. Já teda myslím, že ten je bud zapnutej a nebo vypnutej, nic mezi. Takže jestli v autě chladim jen málo nebo na plno tak to celkem jedno nebo to tak není?
Kdyžtak mě opravte :)

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“