VOLKSWAGEN CLUB - diskuzní forum, inzerce zdarma, servis, chiptuning, fotogalerie
http://www.vw-club.cz/

PASSAT v létě
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=160882
Stránka 1 z 3

Autor:  manesik [ 21.07.2010 07:15 ]
Předmět příspěvku:  PASSAT v létě

Zdravím, poznal někdo z vás rozdíl na výkonu auta, když byly ty obrovský horka (40°C) a teď?
Mě to příde že mám vyměněný auto. V tom horku bylo nějaký utahaný a jak je ted "chladněji" tak z toho mám raketu :ura1:

Autor:  till [ 21.07.2010 07:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Ahoj, to je asi normální, dělali mi to všechny auta co jsem měl, nejlíp to jede když je vlhkej a chladnej vzduch, jak je horko a sucho,tak to není ončo

Autor:  StreetPro [ 21.07.2010 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)

Autor:  Benetty [ 21.07.2010 14:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem

Autor:  jaroušek [ 21.07.2010 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

StreetPro píše:
protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)
čest, proč si myslíš, že má nesprávně umístěn IC?

Autor:  passat14 [ 21.07.2010 22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Benetty píše:
Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem

a nie prave preto tam je cidlo nadmorskej vysky,ze ked je zmes chudobna na kyslik tak da viac paliva? ci mylim sa? :oops: potom by to asi malo vplyv na spotrebu a ta strata vykonu je zanedbatelna....

Autor:  Benetty [ 22.07.2010 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Jo tak to nevím, to není moje parketa 8O , ale tady přeci není řeč o nadmořské výšce, stejná nadmořská výška, ale rozdílné teploty a s tím další spojené....

Autor:  passat14 [ 22.07.2010 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

no,myslel som to tak,že ked to čidlo "stráži" možstvo kyslíka,tak to asi podobne funguje aj ked je v horúcom vzduchu toho kyslíka menej...

Autor:  mrmaryII [ 22.07.2010 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Cidlo nadmorskej vysky v riadiacke motora nestrazi mnozstvo kyslika, ale tlak atmosferickeho vzduchu. Problemom v tychto horucavach je, ze IC uz nestiha tolko chladit a pred nim je este chladic, ktory ho nestastne prihrieva, co mu urcite nepomaha. Tym sa narast tlaku v nasavacom potrubi dostava na pozadovanu hodnotu pomalsie a vduch vchadzajuci do valcov je teplejsi nez za chladneho pocasia a ty jeho expanzia nie je taka rychla a ani tak velka, ako u chladnejsieho vzduchu. Tento jav samozrejme sposobuje znizenie vykonu oproti optimalnym podmienkam prevadzky. Niektore znacky to riesia ostrekovanim IC vodou pri prudkom zosliapnuti plynu a ciastocne tento jav eliminuju.

Autor:  Benetty [ 22.07.2010 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

No vždyť to říkám :wink:

Autor:  passat14 [ 22.07.2010 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

tak som zas niečomu novému porozumel :) díky

Autor:  Sullaco [ 22.07.2010 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.

Autor:  Wolfen [ 22.07.2010 13:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Sullaco píše:
a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.

¨

Já zas u starýho pašíka přidával na křižovatce sitič :mrgreen:

Autor:  Michalj [ 22.07.2010 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.

Autor:  manesik [ 22.07.2010 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: PASSAT v létě

Michalj píše:
K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.

Mě by ještě zajímalo jak to je s tím kompresorem u klimy. Já teda myslím, že ten je bud zapnutej a nebo vypnutej, nic mezi. Takže jestli v autě chladim jen málo nebo na plno tak to celkem jedno nebo to tak není?
Kdyžtak mě opravte :)

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/