Stránka 1 z 3

PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 07:15
od manesik
Zdravím, poznal někdo z vás rozdíl na výkonu auta, když byly ty obrovský horka (40°C) a teď?
Mě to příde že mám vyměněný auto. V tom horku bylo nějaký utahaný a jak je ted "chladněji" tak z toho mám raketu :ura1:

Re: PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 07:55
od till
Ahoj, to je asi normální, dělali mi to všechny auta co jsem měl, nejlíp to jede když je vlhkej a chladnej vzduch, jak je horko a sucho,tak to není ončo

Re: PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 13:39
od StreetPro
protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)

Re: PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 14:56
od Benetty
Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem

Re: PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 21:33
od jaroušek
StreetPro píše:protože ta 3C ma misto IC nevhodným umistenim od vyrobce IH (interheater)
čest, proč si myslíš, že má nesprávně umístěn IC?

Re: PASSAT v létě

Napsal: 21.07.2010 22:30
od passat14
Benetty píše:Myslím,tedy vím,že to je tím IC, celkově jde do motoru tuším méně kyslíku a to z důvodu jeho teplem vyvolané řídkosti a zvýšení objemu. Obecně litr teplého vzduchu obsahuje méně kyslíku než litr studeného, procentuelně s ostatními složkami vzduchu (dusík, oxid ulhičitý atd.) je to stejně, ale v gramech je to pak jinak a přece "hoří" jenom kyslík. Pro příklad litr teplého vzduchu 5 g kyslíku, litr studeného vzduchu 8 g kyslíku. Pak tu hraje roli ještě vlhkost, ale v tom mi už.... víte co :gey: Nejvíc citelné je to u aut s IC a turbem
a nie prave preto tam je cidlo nadmorskej vysky,ze ked je zmes chudobna na kyslik tak da viac paliva? ci mylim sa? :oops: potom by to asi malo vplyv na spotrebu a ta strata vykonu je zanedbatelna....

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 07:39
od Benetty
Jo tak to nevím, to není moje parketa 8O , ale tady přeci není řeč o nadmořské výšce, stejná nadmořská výška, ale rozdílné teploty a s tím další spojené....

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 10:49
od passat14
no,myslel som to tak,že ked to čidlo "stráži" možstvo kyslíka,tak to asi podobne funguje aj ked je v horúcom vzduchu toho kyslíka menej...

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 11:51
od mrmaryII
Cidlo nadmorskej vysky v riadiacke motora nestrazi mnozstvo kyslika, ale tlak atmosferickeho vzduchu. Problemom v tychto horucavach je, ze IC uz nestiha tolko chladit a pred nim je este chladic, ktory ho nestastne prihrieva, co mu urcite nepomaha. Tym sa narast tlaku v nasavacom potrubi dostava na pozadovanu hodnotu pomalsie a vduch vchadzajuci do valcov je teplejsi nez za chladneho pocasia a ty jeho expanzia nie je taka rychla a ani tak velka, ako u chladnejsieho vzduchu. Tento jav samozrejme sposobuje znizenie vykonu oproti optimalnym podmienkam prevadzky. Niektore znacky to riesia ostrekovanim IC vodou pri prudkom zosliapnuti plynu a ciastocne tento jav eliminuju.

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 12:03
od Benetty
No vždyť to říkám :wink:

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 12:23
od passat14
tak som zas niečomu novému porozumel :) díky

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 13:11
od Sullaco
a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 13:17
od Wolfen
Sullaco píše:a není to tim, že v těhle vedrech běží klima na plno, tudíž žere nejvíc výkonu? U staré 406 pažouta když jsem zapl klimu na full tak jsem málem na křižovatce musel při rozjezdu spojkovat.
¨

Já zas u starýho pašíka přidával na křižovatce sitič :mrgreen:

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 14:24
od Michalj
K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.

Re: PASSAT v létě

Napsal: 22.07.2010 15:09
od manesik
Michalj píše:K první otázce zda někdo pocítil změnu chování vozu ve vedrech ... ANO .. a je to úplně standardní věc přece, je jasné , že v těhle vedrech má na to vliv úplně všechno, naplno běžící kompresor klima, zvětšená spotřeba el.energie, tedy větší zátěž alternátoru a hlavně prostě teplý vzduch ve spalovacím prostoru motoru atd atd atd . Včera večer sem jel kolem řeky, chladný vzduch , vlhký vzduch a to autíku moc chutnalo.
Mě by ještě zajímalo jak to je s tím kompresorem u klimy. Já teda myslím, že ten je bud zapnutej a nebo vypnutej, nic mezi. Takže jestli v autě chladim jen málo nebo na plno tak to celkem jedno nebo to tak není?
Kdyžtak mě opravte :)