Jestli máš v autě start/stop nebo externí bufík, měl bys koupit AGM, je technologicky jiná než konvenční typ baterie a je přímo určena na cyklické namáhání. Klasickou baterku bys mohl "spotřebovat" klidně i do roka. Konvenční je jen skrz nastartování. Prakticky v cyklech konvenční baterka vydrží 80cyklů do 50% vybíjení. U AGM se udává v průměru 400 cyklů do 20% zbytkové kapacity ( jak který výrobce ).Benne píše:Mne technik vo VW povedal, ze klasicka baterka sa velmi rychlo odpali prave kvoli start/stop systemu. Ale ci je to 100% pravda, to teda neviem. Mate niekto baterku v motorovom priestore vymenenu za inu ako AGM? Je vsetko ok?
V novějších autech jsou i tři baterie, jedna na nastartování, druhá na ty bufíky a třetí kapacitně 12Ah přímo u motoru ( je tam na podporu ŘJ, když měníš za novou, nebo ti vyplivl startovací aku., aby se ti nevymazaly data).
Takže u AGM si zaplatíš za životnost akumulátoru, nebudeš ho muset měnit každý rok