P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Qido »

Nwkt píše:Od kdy je haldex 4x4? Dyť to vozíš většinu času rozpojený :-D
Na někoho takového jsem čekal.

Seděl jsi někdy v opravdovém offroadu? Asi neseděl, protoýže jinak bys věděl, že 90% času rozvodovka přenáší výkon jen na jendu nápravu. On je totiž sakra rozdíl mezi "4wd" a "awd".
Jan Mrkos píše:Naco 4x4 - Máme krpál k baráku, ikdyž teď moc zimy nejsou, někdy se to hodí. Můžu stím jezdit po louce, s vozíkem a tak - má i paket pro špatné cesty. Pomalý 6q s "redukovanou jedničkou" je super. Větší hmotnosti na tažném. Prostě bych si ho zapnul jen když bych chtěl, za deště, sněhu, terén...Nevidím na tom nic divného, na zadek jde (prý) stále něco okolo 5-10% - to asi způsobuje to hučení hardy i na suchu, kdy by měl být haldex rozpojený, proto pomůže vytažení pojistky.

Mimochodem např. Audi chce opustit torsen a přejít na haldex, který by se mimo jiné zcela odpojil když by ho nebylo třeba.
Nevím kde jsi přišel na nějaké kratší převody v souvislosti s pakatem pro špatné cesty. To je blbost. A možnost táhnout těžší přívěs má každý 4motion (a mimochodem váha na tažném - t.j. svislé zatážení je stejné). Sám mám paket pro špatné cesty.

A Audi na Haldex už dávno přešlo. Pod označením quattro se prodávají myslím 4 systémy pohonu všech kol.

Vyměň Hardy a nevymýšlej ptákoviny. Chtěl jsi 4motion, tak teď si neztěžuj. Omlouvám se za svou mírnou aroganci, ale opravdu mi to hlava nebere.

Jan Mrkos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 15.01.2018 23:51

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Jan Mrkos »

Děkuji za názor, ale na to jsem se neptal. Větší hmotnost na tažném jsem myslel v souvislosti s 4x4, ne paketem. Hardy vyměním tak jako tak. Chápu že tobě to hlava nebere, ale pro mně je prostě zbytečné tahat na zadek 10% výkonu když to nepotřebuju. Ten "výkon" 1.9 TDI za sucha pohodlně zvládnou přední kola.

Jsou i horší masochysti, co na léto oddělají kardan a poloosy. To bych už teda ochoten nebyl, ale přepnutí čudlíku v kabině by mi problém nedělalo.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od hkr »

A další fun-fact - už od gen 2 je haldex víceméně seplý neustále, minimum je asi 90% vpředu a 10% vzadu (gen 2), a od gen 4 haldex spíná skoro do fullu i ve zcela nesmykových situacích, jako pomalý rozjezd, či jízda mírně do zatáčky, takže je to prakticky proaktivní systém.

Je to opravdu slušně fungující systém, od gen 1 to doznalo neskutečný progrese.

Jinak - Audi už haldex, jak qido předeslal, využívá u aut s příčným uložením motoru už asi 10 let. Torsen je jen u motorů podél - A4 a výš, Q5 a výš.

A ještě, protože tam jsou lamely, který v případě rozpojení necháš v režimu "děj se vůle boží", vůbec bych se nedivil, že až příští zimu tu pojistku vrátíš zpátky, tak tu budeš hledat rady jak levně vyměnit celou spojku.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Currahee »

Jo taky jsem v nějaké koncernové tech.knihovně četl, že je stále sepnutý a rozepne jen na dálnici.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Qido »

Jan Mrkos píše:Děkuji za názor, ale na to jsem se neptal. Větší hmotnost na tažném jsem myslel v souvislosti s 4x4, ne paketem. Hardy vyměním tak jako tak. Chápu že tobě to hlava nebere, ale pro mně je prostě zbytečné tahat na zadek 10% výkonu když to nepotřebuju. Ten "výkon" 1.9 TDI za sucha pohodlně zvládnou přední kola.

Jsou i horší masochysti, co na léto oddělají kardan a poloosy. To bych už teda ochoten nebyl, ale přepnutí čudlíku v kabině by mi problém nedělalo.
Od kdy má 1,9TDI v Passatu 3c 4Motion?

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od hkr »

Teď jsem si teprve přečetl původní příspěvek. On nemá Passata, asi Octavka či Golf... No teoreticky co říká je pravda, ale je to takové špekulování, které nemám rád. Koupil sis opici, zaplať banány.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Qido »

Pravda. Posílám omluvenku za tento příspěvek k 1,9TDI.

Jan Mrkos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 15.01.2018 23:51

Re: P3C 4Motion - Dunění a vibrace od zadku auta

Příspěvek od Jan Mrkos »

Jo je to Octavia. Hledal jsem nějaké schemata jak to uvnitř vypadá a na první pohled není důvod proč by to mělo něco udělat. Prostě to zkusím, za rok dám vědět jestli to Haldex dává nebo ne, někdo musí být první. :D Případná oprava, resp. výměna není v dnešní době taková darda.

Myslím že olej v Hladexu vypadá tak jak vypadá hlavně kvůli tomu že lamely jsou neustále v záběru.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“