Na někoho takového jsem čekal.Nwkt píše:Od kdy je haldex 4x4? Dyť to vozíš většinu času rozpojený
Seděl jsi někdy v opravdovém offroadu? Asi neseděl, protoýže jinak bys věděl, že 90% času rozvodovka přenáší výkon jen na jendu nápravu. On je totiž sakra rozdíl mezi "4wd" a "awd".
Nevím kde jsi přišel na nějaké kratší převody v souvislosti s pakatem pro špatné cesty. To je blbost. A možnost táhnout těžší přívěs má každý 4motion (a mimochodem váha na tažném - t.j. svislé zatážení je stejné). Sám mám paket pro špatné cesty.Jan Mrkos píše:Naco 4x4 - Máme krpál k baráku, ikdyž teď moc zimy nejsou, někdy se to hodí. Můžu stím jezdit po louce, s vozíkem a tak - má i paket pro špatné cesty. Pomalý 6q s "redukovanou jedničkou" je super. Větší hmotnosti na tažném. Prostě bych si ho zapnul jen když bych chtěl, za deště, sněhu, terén...Nevidím na tom nic divného, na zadek jde (prý) stále něco okolo 5-10% - to asi způsobuje to hučení hardy i na suchu, kdy by měl být haldex rozpojený, proto pomůže vytažení pojistky.
Mimochodem např. Audi chce opustit torsen a přejít na haldex, který by se mimo jiné zcela odpojil když by ho nebylo třeba.
A Audi na Haldex už dávno přešlo. Pod označením quattro se prodávají myslím 4 systémy pohonu všech kol.
Vyměň Hardy a nevymýšlej ptákoviny. Chtěl jsi 4motion, tak teď si neztěžuj. Omlouvám se za svou mírnou aroganci, ale opravdu mi to hlava nebere.