Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávislé)
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 12:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

Ahoj,
Měl už tady někdy někdo problém se samotným přídavným topením webasto, které je do passatů montováno standardně? Myslím to, které funguje pouze jako příhřev po nastartování auta za studena. Na diagnostice to hlásilo nějaké chyby v tom smyslu jako, že plamen na svíčce neidentifikován, nebo tak něco. Ale nevím co může vše za tím být. Čerpadlo? Žhavící svíčka? Ucpaný výfuk? I když ten asi ne, když mi to několikrát hulilo zespodu auta při studeném startu. Mimochodem novou žhavící svíčku již VW neprodává samostatně (myslím že byla něco kolem 2 000 - 2 700.- Kč ale jako celek i se spalovací komorou a ten set je již za 4 300,- Kč. Mechanik říkal, že přístup k tomu webastu není snadný (je pod pravým předním světlem z pohledu řidiče) takže se musí demontovat nárazník světlo a že by si jenom za práci vzal 3000 a to není si jistý, že to bude zrovna ta svíčka. No prostě mám z toho hlavu kolem. Má s tím někdo zkušenosti?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 13:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

Dnes jsem volal ráno do servisu TUkas. Ptal jsem se jak to vlastně funguje a co všechno to má vliv aby to nastartovalo.
Takže: sepínat by to mělo pokud je motor chladný (pod 40°C) a venku je pod 5°C (mimochodem mi mechanik z TUkasu řekl, že s teplotu pro sepínání zvýšit přes comp nelze, je to tak konstrukčně dáno). Venkovní teplota se ale dle standardní odchylky čidel může pro sepínání značně lišit kus od kusu. V extrémním případě to může sepínat až kolem 0°C. Pak to hřeje do 60°C zahřátí chladící kapaliny.
Vnitřní teplota v autě na start vůbec nemá vliv.
Dnes ráno mi to zas patřičně nastartovalo, jelikož bylo teplý vzduch z větráku během 2 - 3 minut a ráno bylo při startu 2°C.
Ještě to budu teď pár dní sledovat. Ideálně by bylo aby byla ráno alespoň 0°C abych mohl jednoznačné vyloučit, že to jestli to ráno sepne / nezepne není způsobeno tím, že je teplota venku na rozhraní.
U climatronicu nemám žádný speciální knoflík na sepnutí, ani dálku. Je to celé odkázáno na automatiku a čidla.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 13:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

840

Bydliště:

Hradec Králové

Stále motáš dvě věci dohromady, popsali Ti to už v tom vedlejším vlákně.
Je nezávislé topení Webasto (pro to musíš mít minimálně tlačítko na climatronicu myslím) a pak je přídavné elektrické topení (pouze spirála v okruhu topení) a ta se spíná zcela automaticky jak popisuješ. Ale ta rozhodně nemá žádnou svíčku ani výfuk a pod.

_________________
VW Passat Variant 3.2 VR6 DSG 4Mot Highline Individual R-line; ex:VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW DSG Highline Mocca R-Line


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

mirke píše:
Stále motáš dvě věci dohromady, popsali Ti to už v tom vedlejším vlákně.
Je nezávislé topení Webasto (pro to musíš mít minimálně tlačítko na climatronicu myslím) a pak je přídavné elektrické topení (pouze spirála v okruhu topení) a ta se spíná zcela automaticky jak popisuješ. Ale ta rozhodně nemá žádnou svíčku ani výfuk a pod.


Tak to si nemyslím, že to motám...o spirále se vůbec nebavím. Moje webasto žádný knoflík u climatronicu nemá. Fakt se pouští automaticky v závislosti na teplotě a funguje jako příhřev motoru - t.z. rychleji ohřeje motor a tím pádem i vevnitř v autě je dřív teplo. Kdybych to neměl ověřený od více mechaniků, tak by se sem s tím přece nepouštěl. A psal jsem, že dnes ráno jsem o tom mluvil s autorizovaným technikem, který rozhodně věděl o čem mluvím. Je mi jasné, že spirála nemá svíčku ani výfuk a necucá si samostatně naftu. Já tady fakt řeším jenom start mého webasta - proč se mi někdy ráno rozjede a někdy ne, když pokaždé dělám ráno to samé - teplotu okamžitě po startu nastavím na 29,5°C a zapnu AUTO na climatronicu (to znamená režim ECON se mi vypne). To je vše...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

Obrázek

Takhle vypadá můj panel climatronicu - žádný knoflík na Webasto tam není.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

840

Bydliště:

Hradec Králové

A proč by to webasto nahrazovalo to samé co dělá motor?
Webasto má svíčku a cucá si samo naftu aby mohlo je samostatně bez zapnutého motoru, tzn. nastavíš si 10 minut před tím než chceš jet pryč aby se pustilo a ono ti ohřeje auto.
Přídavné topení má na starost rychlejší ohřátí vody a tím i motoru a pustí se až když nastartuješ.
Jinak to podle mě moc nedává smysl to fungování jak popisuješ Ty, ale třeba se pletu.

_________________
VW Passat Variant 3.2 VR6 DSG 4Mot Highline Individual R-line; ex:VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW DSG Highline Mocca R-Line


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 14:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

mirke píše:
A proč by to webasto nahrazovalo to samé co dělá motor?
Webasto má svíčku a cucá si samo naftu aby mohlo je samostatně bez zapnutého motoru, tzn. nastavíš si 10 minut před tím než chceš jet pryč aby se pustilo a ono ti ohřeje auto.
Přídavné topení má na starost rychlejší ohřátí vody a tím i motoru a pustí se až když nastartuješ.
Jinak to podle mě moc nedává smysl to fungování jak popisuješ Ty, ale třeba se pletu.

To nevím. Třeba proto, že TDi a vůbec WV dieselové motory mají vysokou účinnost, tudíž produkují málo přebytkového tepla (to jsem tady na fóru taky někde četl), tím pádem by trvalo strašně dlouho, aby vyprodukovaly v zimě tolik tepla a tak rychle, aby ohřáli interiér. Ale k tomu samému podle toho jak popisuješ zas ty slouží ta spirála v topení. Tu nevím jestli mám nebo ne, ale Webasto mám zaručeně a někdy sepne, někdy ne. Dokonce mi dnes z WV mechanik říkal, že ty Webasta jak mám já už taky předělávali aby to fungovalo jako nezávislé topení na dálku. Nevím, jestli VW montoval do automobilů obě věci součastně (spirály a i webasta), nebo jenom jednu z nich.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 15:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

840

Bydliště:

Hradec Králové

Snad nejsou takový magoři, aby tam dali webasto a nedali k němu ovládání a tudíž by se mohlo používat použe jako příhřev. Na maxidotu v komfortu nemáš náhodou možnost to webasto nastavit aby se samo seplo i při vyplém motoru?

_________________
VW Passat Variant 3.2 VR6 DSG 4Mot Highline Individual R-line; ex:VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW DSG Highline Mocca R-Line


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 16:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

mirke píše:
Snad nejsou takový magoři, aby tam dali webasto a nedali k němu ovládání a tudíž by se mohlo používat použe jako příhřev. Na maxidotu v komfortu nemáš náhodou možnost to webasto nastavit aby se samo seplo i při vyplém motoru?

To bohužel nejde. Je tam vidět kolik hodin zatím běželo, kolik nafty to propálilo, kolik si to bere na hodinu. Pak to má svůj nějaký větrák, nebo čerpadlo vody - to se povede spustit. Ale na naskočení celého Webasta jsme fakt museli počkat až motor vychladl pod 40 stupňů a pak to najelo.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 21:23 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

04.11.2009

Příspěvky:

12840

Bydliště:

Humpolec

mirke píše:
Snad nejsou takový magoři, aby tam dali webasto a nedali k němu ovládání a tudíž by se mohlo používat použe jako příhřev. Na maxidotu v komfortu nemáš náhodou možnost to webasto nastavit aby se samo seplo i při vyplém motoru?



je vidět že s tím nemáš zkušenosti, on má příhřev např jako sharan - bez možnosti nastavení.. nemá elektrickou spirálu nebo možná má.., nechal jsi se oblbnout ve vedlejším tématu a radíš mu ted nesmysly.. v 3C byly dva druhy přídavných topení!!! jedno s možnosti nastavení času, druhé bez!! on má tu druhou možnost!!!


ve tvém topení po načtení nejdřív smazat všechny chyby a potom bych to ráno znova načetl.. dej sem čísla chyb co vyskočí a od toho se můžem odrazit...

_________________
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941




VW Touareg 2008 R5 + chip
Mitsubishi Colt 1999 1.6 16V 66kw

_________________
chiptuning, diagnostika vw group, kodování, montáže navi, pal.pc,tempomatů, originál HF, MF volantů, výměny palubních přístrojů pal.pc - maxidot atd, PIN, IMMO, dojezdy km, dojezdy oken - i SAG!! čeština do navi, upgrade firmware RNS510, zobrazení parkovacích senzoru na navi, mapy atd.. tel 776200941, ODBLOK OBRAZU RNS


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 21:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

840

Bydliště:

Hradec Králové

Tak v tom případě se omlouvám... :blush:
Ale stejně mi je divný proč když už je tam celý webasto je bez možnosti nastavení...

_________________
VW Passat Variant 3.2 VR6 DSG 4Mot Highline Individual R-line; ex:VW Passat Variant 2.0 TDI 125 kW DSG Highline Mocca R-Line


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 07.12.2011 21:48 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

04.11.2009

Příspěvky:

12840

Bydliště:

Humpolec

protože to je jenom přihřívač

_________________
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941




VW Touareg 2008 R5 + chip
Mitsubishi Colt 1999 1.6 16V 66kw

_________________
chiptuning, diagnostika vw group, kodování, montáže navi, pal.pc,tempomatů, originál HF, MF volantů, výměny palubních přístrojů pal.pc - maxidot atd, PIN, IMMO, dojezdy km, dojezdy oken - i SAG!! čeština do navi, upgrade firmware RNS510, zobrazení parkovacích senzoru na navi, mapy atd.. tel 776200941, ODBLOK OBRAZU RNS


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 08.12.2011 00:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.11.2008

Příspěvky:

172

Ano, je to prihrievac a asi na stitku si si vsimol nazov Webasto, kedze to je ich produkt.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 08.12.2011 13:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.04.2010

Příspěvky:

71

Dneska ráno, při startu 5°C na palubním počítači, určitě to seplo, na volnoběh po cca 2 min. teplý vzduch na větrácích. Někdy mi to neseplo při 3°C. Nerozumím tomu.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s přídavným topením webasto (nejedná se o nezávi
PříspěvekNapsal: 08.12.2011 19:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.08.2009

Příspěvky:

95

Bydliště:

Horní Jiřetín

halajcik píše:
Dneska ráno, při startu 5°C na palubním počítači, určitě to seplo, na volnoběh po cca 2 min. teplý vzduch na větrácích. Někdy mi to neseplo při 3°C. Nerozumím tomu.


to že ti to seplo poznáš ihned, rozsvit si vnitřní osvětlení a pozoruj ho, když bude jakoby poblikávat, jede ti to přídavné topení..mám to odzkoušené.. :wink:

_________________
VW Passat 3C 2.0Tdi comfortline


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group