Stránka 2 z 50

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 26.08.2012 20:34
od Kajiceek
sharik4x4 píše:
Kajiceek píše:zajímavé je, že u mého BKP se ještě vyvažováky a ani šestihran neměnil. Předchozí (první majitel) nikdy neměnil. Zespoda jde vidět dokonce původní bíly silikon. Najeto 250 000 km, r.v. 2005 :P
Na to není nic zajímavého,pokud je to 2005,tak to bylo vyměněno na garanci ve VW za novější typ s ozubenými koli.Byla to předepsaná výměna u všech 2005.U VW se používá pouze bílí silikon,takže tím to nepoznáš.
Jinak bych se opravdu moc nesmál,protože čert nikdy nespí a šestihran se ti protočí bez předchozího varování.
Nejlépe na dovolené v Chorvacku,takže pak ušetřené peníze na dovolenou věnuješ někomu za odtah a následnou opravu.
A věř ,že se to pos.re v ten nejblbější okamžik.Pár aut mi sem takhle přitáhli a nikdo se opravdu nesmál,spíš naopak. :)
Ale kažký je strujce svého štěstí. :D
Víš co, abych řekl pravdu. Hned po koupi vozu jsem si nechal objednat ve vw ten šestihran. Mám doma dílnu i se zvedákem, tak jsem se pustil do shození olej.vany, že to vyměním (dočetl jsem se, že je to jednoduché, pouze se vysune starý a nasune nový šestihran).
Rozebral jsem to a vidím jenom kousek ozubeného řetězu a kryt. Bohužel jsem doma neměl klíč na ty speciální šroubky. Tak jsem to zakryl a nechal na další výměnu oleje. Ještě mám 4 tis. do výměny. Nejspíš to znovu rozeberu a podívám se jak to vypadá. Takže tak

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 26.08.2012 21:56
od sharik4x4
Tak trochu tě nechápu.Nejdřív napíšeš,že to v životě nikdo neměl rozebraný a pak napíšeš ůplný opak.Tak trochu sám sobě lžeš.
Ale pokud máš ten starý typ-řetěz a dvě ozubená kola s napínákem,tak máš o zábavu postaráno.Protože pokud se ti neprotočí šestihran,tak ti odejde ten pohon.Většinou se ubrousí ten napínák,nebo praskne,nebo se vytahá řetěz a napínák už to nedopne a řetěz začne přeskakovat.Všechny tři varianty už jsem tu měl na opravu.Problém je,že VW už na tento starý typ nedodává ND.
Takže se to musí opravit jinak,než výměnou za nový díl.Tak a včil mudruj :)

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 27.08.2012 18:12
od Kajiceek
sharik4x4 píše:Tak trochu tě nechápu.Nejdřív napíšeš,že to v životě nikdo neměl rozebraný a pak napíšeš ůplný opak.Tak trochu sám sobě lžeš.
Ale pokud máš ten starý typ-řetěz a dvě ozubená kola s napínákem,tak máš o zábavu postaráno.Protože pokud se ti neprotočí šestihran,tak ti odejde ten pohon.Většinou se ubrousí ten napínák,nebo praskne,nebo se vytahá řetěz a napínák už to nedopne a řetěz začne přeskakovat.Všechny tři varianty už jsem tu měl na opravu.Problém je,že VW už na tento starý typ nedodává ND.
Takže se to musí opravit jinak,než výměnou za nový díl.Tak a včil mudruj :)
Myslel jsem to tak, že jsem to rozebral pouze ja a když jsem to viděl tak jsem to radši zase složil :laugh: .
Moc si mě nepotěšil teda :blush: . Budu tě muset někdy navštívit. Teď je otázka kdy, jestli jezdit a čekat než dojedu anebo řešit co nejdřív. Napíšeš cenu +- (klidně sz)

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 27.08.2012 20:39
od Lada.s
Rozhodně bych to rešil co nejdřív. Dřív nebo později se ti to stejně protočí, takže je zbytečné rikovat poškození dalších věcí (turbo), nehledě na to že se ti to může stát někde daleko na cestách. Udělej to a budeš mít klidé spaní

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 27.08.2012 20:47
od Kajiceek
svatá pravda :good:

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 27.08.2012 22:32
od sharik4x4
Celkovou cenu ti neřeknu,protože u starýho typu bude problém s pohonem.Nevím v jakém to bude stavu v 250tkm.Ale určitě oprava bude levnější než odtah z Tramtárie ,až ti to klekne.

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 28.08.2012 21:20
od Benetty
sharik4x4 píše:Celkovou cenu ti neřeknu,protože u starýho typu bude problém s pohonem.Nevím v jakém to bude stavu v 250tkm.Jinak upravené hřídele stojí 3500Kč.Ale určitě oprava bude levnější než odtah z Tramtárie ,až ti to klekne.
To Kajiceek: Je to přesně tak jak píše sharik4x4. Mě se to stalo na půl roku plánované cestě, naštěstí 70 km od domova. Díky bohu se cena odtahu vešla do krytí pojistky (5.000,-), ale věř tomu, že turbo ti chcípne do 10 vteřin a ani nestačíš říct D.O.P.R.D.E.L.E. :laugh: (to vše v lepším případě). A až budeš měnit řetěz na kola, tak přeji opravdu dobrou chuť :negative: Jinak se občas objeví blok hřídelí s kolama třeba kolem 2-3 tisíc, ale jinak samotná kola stojí ve VW kolem 5.500,- Korun českých. Počítat umíš, prevence vyjde na dílech cca do 10.000,- , oprava pak taky třeba na 30.000,- - 50.000,- .

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 04.10.2012 21:13
od sharik4x4
Jelikož se snažím neustále vylepšovat technologii opravy vyvažovacích hřídelí provedl jsem dnes měření tvrdosti materiálu použitého na vyvažováky.
Měřeno na cejchovaném přístroji metodou Rockwell.
Naměřené hodnoty:
obyčejný imbus klíč 6mm - 53 HR /pro porovnání/
šestihran tyčka s písmenkem B- 57 HR
šestihran tyčka s písmenkem F- 57 HR
materiál použitý na vložku do hřídele 62 HR
materiál vyvažováků nelze změřit protože je povrchově upraven a museli bychom ho rozřezat a pak měřit uvnitř,aby to bylo objektivní.

Měřením bylo zjištěno,že použitý materiál na šestihran se v tvrdosti nemění ať je to jakákoliv verze s písmenem A až F.
Proto nechápu proč udělali u VW 5 druhů tyček a co tam tedy vylepšovali.Možná upravovali technologii výroby šestihranu,ale výsledek byl vždy stejný.
Dále bylo potvrzeno,že použitý materiál na vložku je tvrdčí než je samotý šestihran a tudíž by nemělo docházet k jeho vymačkávaní.
Tímto prosím všechny,jestli se někomu válí někde špatný vyvažováky,které jsou KO či nějak poškozeny a nebude je potřebovat,rád je od něj odkoupím pro ůčely zkoušek.Pište SZ.Děkuji

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 10:24
od Hondza
A jak je to u motoru CR - konkretne CBAB..? Taky se u nich vyvazovaky protaceji?

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 11:46
od Prochy01
Cus, taky by me zajímalo jak jsou na tom CR, konkrétně CBBB :-)

Mám tam teď 130 tis, tak by na to možná byl čas.

Pokud to je problém i u CR, dělají u VW automaticky nějakou kontrolu, případně výměnu při pravidelný servisní prohlídce při určitým počtu km, nebo na to prdi a čekají až se auto vrátí na podvalu?

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 12:07
od Prochy01
Tak jsem tu našel ještě jedno stejné téma a tam Sharik4x4 píše, že u CR je delší ten sestihran a že vydrží cca 300tis km. Takže problém tu je taky, ale nastává mnohem později, pokud to chápu dobře :-)

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 14:04
od Lada.s
Jo jenže těch 300tis km může, ale taky nemusí vydržet. U PD to taky někomu vydrželo 250 tis, a někomu se to protočilo ve 120 tis. Je to prostě tikající bomba, a nikdo nevíme kolik jí zbývá na odpočítávadle :mrgreen:

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 15:35
od Hondza
Nojo ale kolik CR motorů už najelo 300tis..??? Nejlepší by byl příklad někoho kdo CR motor má a už se mu to protočilo. Já jsem ještě takový případ nikde nenašel...

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 16:10
od Prochy01
Tak myslím si, že jsou pastiky s CR co mají 300tkm, to asi není problém najet, jsou montovaný, pokud se nepletu, od 2008 :-) jenže lidi co to mají najety asi nejsou tady na fóru :-) navíc to za ne ve firmě většinou někdo poresi a oni ani nevi, že měli problém s nějakou hridelkou :-D

Re: VYVAŽOVÁKY! !!!!!

Napsal: 05.10.2012 16:34
od Hondza
Prochy01> No právě že to není tak jednoduchý najet, když jezdí jen 4 roky = 75tis za rok = 205 km každý den nepřetržitě... Kolik takových exeplářů asi bude???