1.9TDi a ojnice

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od sharik4x4 »

Šálky se musej dát nový jedině origo, jsou už modifikovaný. Jsou vrchní a spodní- nepřehodit!! Problém je že starý měli špatný kompozit a ten se vydrolil a ojnice byla venku.
Naposledy upravil(a) sharik4x4 dne 18.04.2019 19:11, celkem upraveno 1 x.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od sharik4x4 »

Jo a nový štouby samo taky. Dotáhnout 30Nm+ 90 stupňů.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od JirkaVys »

KOLBENSCHMIDT je originál. Pak je ještě GLYCO.

bagr3210
Řidič
Řidič
Příspěvky: 179
Registrován: 21.12.2013 19:00

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od bagr3210 »

Taky se zeptam,protoze mne "strasi" mechanik. Mam BLS r.v.2010 nalitano 202tis. Dle servisni knizky srouby meneny nebyly. Mam je vymenit? Nebo ty motory z toho roku uz tema "bolestma" netrpi?
VW Touran 1.9TDi, 77kW, BLS, 2010

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od JirkaVys »

Těžko říct, sám jsem nechal měnit ojniční ložiska i šrouby... A to mám údajně problémový "kus" motoru, nicméně po vyndání ložiska jako nová, šrouby také OK. Nájezd byl 150 tis km.
A na druhou stranu četl jsem i pár příspěvků jinde, že i po výměně obou věcí problém stejně nastal.
Ono vlastně nikdo neví čím to bylo, tohle byla spíše taková teorie ty ložiska a šrouby, nicméně podle všeho to zase tak úplně ta hlavní příčina nebyla, ale pro lepší pocit jsem nechal vyměnit :)

PS: Do servisní knížky se píšou jen základní servisní prohlídky, výměny náplní, rozvody, svíčky... I když jako na přání se tam dá připsat i něco mimo to.

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od sharik4x4 »

Problém byl do roku 2009, takže 2010 jsou už Ok. Není potřeba zpochybňovat to, co už je několikrát ověřeno. Problém byl stopro v ojničních ložiskách, proto taky došlo ke změně výrobce.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od JirkaVys »

Nepřijde mi, protože i po výměně se člověk dočte, že ojnice vyskočila. Problémů může být více. Dokonce se to člověk dočte i u motoru, kterých by se to údajně týkat nemělo, včetně roku výroby a i tak to nastalo.
Takže je to taková sázka do loterie, vyskočí ještě před výměnou nebo i po výměně. A nebo se to ani nevymeni a nevyskoci, případně se vymění a nevyskoci.
Výrobce KOLBENSCHMIDT a GLYCO, tyto ložiska problémy neměly, což by odpovídalo, protože při mé výměně byly pořád jako nové. Ale když už to bylo venku tak se dala nová zase KOLBENSCHMIDT. Ale s autem najedu málo.
Týkalo se to ojničních ložisek výrobce TH, která se montovala náhodně v daném období 08 až 10, ale člověk se opět dočte že i u KOLBENSCHMIDT se problémy vyskytovaly.
Pro klid na duši určitě lepší vyměnit, zase tolik to nestojí o tom žádná.

L.i.b.o.r
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 392
Registrován: 11.11.2008 17:13
Bydliště: Brno

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od L.i.b.o.r »

Tak dnes jsem konečně rozdělal motor. Akorát mi nejde do hlavy, jak to že jeden šroub je vyšroubovaný a druhý přervaný. Leda, že by to bylo těma šalama jak byly opotřebovany a poté vypadly, tak vznikla vůle a ten jeden šroub se vyšrouboval a druhý přetrhl. Na fotce jde vidět, že to jelo nějakou dobu bez šálků. Jinak se mi nezdá, že na třetím valci ty šálky byly o tolik více opotřebované než na ostatních. BLS 6/2006 cca 230 tis. km stalo se to cca při 140km/h, pašík jel touhle rychlostí cca 220km. Diry v bloku na obou stranách.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Seat Exeo ST 2.0TDI

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od sharik4x4 »

Tady je přesně vydět, že problém je v šálkách/ložiskách a ne ve šroubech. Ty prasknou či se ohnou vlivem extrémního zatížení a přehřátí ojničního oka.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 1.9TDi a ojnice

Příspěvek od KJirka »

moc pěkný. Divím se, žes vůbec ztrácel tou rozborkou čas. S dírou v bloku bylo celkem jasný, co vevnitř najdeš.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“