Klesající otáčky v maximu

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
sch3399
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 31.12.2017 12:05

Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od sch3399 »

Ahoj,
koncem min. roku jsem byl na emisích a s autem jsem nebyl schopný dokončit test. U motoru 2.0 TDI 125kw testují motor v rozsahu otáček 5200 - 5800, kde musí vydržet pár sekund. Hodnoty údajně pocházejí údajně přímo od výrobce. Při vytočení do tohoto rozsahu na neutrál u mě zasáhl nejspíše omezovač a stáhl otáčky na 5185 (stále v červeném rozsahu). Díky tomu nešel test emisí podle nových pravidel dokončit.

Za normálních okolností bych to ani nezjistil a nekladl tomu velkou důležitost, protože auto jinak je v super stavu a nevykazuje žádnou vadu. Automat jsem do tak vysokých otáček ani nikdy nevytočil. Netušíte někdo v čem může být problém a jestli uvedený rozsah je opravdu správný?

Předem díky za postřehy.

Daniel

jirinastr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 16.08.2016 21:08
Bydliště: Ostrava

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od jirinastr »

Nazdar jses si jisty tema cislama ? Ja mam CBBB v automatu a na neutral se nedostanu nad 2500 proste to nepusti, jak to delaji na emisich nevim, ale netoci to. Jinak od 5 tis je cervene pole u me v 6 tis konci otackomer. Tak predstava,ze mi to nejakey culda vytoci na 5800 tak ho vynesu v zubech, protoze ten motor to nezvladne. byl by pak po cele merici stanici, si myslim.

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od napster »

Octavie 1.gen tdi 96kw nam vytocila i 7500ot/min v tu chvili mela cca 400koni na 2km rovince :mrgreen: jinak mam za to,ze se meri na zatez 5100-5250ot/min. Musel bych se mrknout do papiru.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od Nwkt »

jirinastr: Zkus si vypnout ESP

sch3399
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 31.12.2017 12:05

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od sch3399 »

Jsem si jistý:) Testují to konkrétně na parkovací poloze "P" u automatu. Na kompu si naklikají typ auta, motor a postupně jedou podle zadaných norem. Pochopil jsem, že jsou to nové testy vyžadované od 1.1. a s ničím podobným se na STK nesetkali, protože nové měření používali teprve měsíc. Mě to zarazilo, protože to není žádný ojedinělý motor... Řešila to půlka docela velké stanice technické kontroly a nakonec mi to udělali asi pomocí starého programu s doporučením, ať si to dám do 2 dvou let do pořádku.

https://auto.idnes.cz/emise-stk-cbt-/au ... servis_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
Podle mě přecházejí na nový software, ale vůbec nevím, jestli mají něco špatně v hodnotách nebo já chybu v autě :-/

To ESP zkusím :)

D.

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od napster »

Bud v klidu. Nam neprochazi 4leta auta s najezdem 10-100 000km. Nechce se jim to pripojit na diagnostiku. Nacte se to ve skodovce,napise se dopis a je to. Je pravda,ze se to stavalo hlavne ze zacatku. Ted uz je klid.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od Nemo »

Hej u automatu treba vypnut esp :-) Mne cbab 103kw tocil tiez dost vysoko.

Sent from my ZUK Z2121 using Tapatalk
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

jirinastr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 16.08.2016 21:08
Bydliště: Ostrava

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od jirinastr »

Tak jo po vypnuti ESP se to toci, sice mi to v beznem zivote k nicemu nebude, je dobre to vedet. Diky
Jinak nechapu, k cemu je to vytaceni motoru do zcela neuveritelnych otacek. bral bych do 4800 ale 5800 to je hovadstvo a neprojit, protoze omezovac funguje a proste motor omezi, kdyz uz je 800 v cervenem poli je proste ne preshubu. Me to ceka v lete :(

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od Prochy01 »

Cervene pole prece není zeď? To ze to podtacite, jezdíte na volnobeh a při překročení 2,5tis už mate dojem brutálních tocek neznamena, ze ten motor nemůže točit více. Nevím sice jake jsou max otáčky, ale bude to asi lehce pod 6tis u nafty. I max vykon je někde za 4tis (4250 u 125kw - tuším). Když je motor v poradku, je zahraty, tak mu kratkodobe vytočení na max vůbec nic neudela. Otázka je, proč to na stk chtějí - asi kvůli emisím...:-D

Spis jde o to, aby byl motor v provozní teplotě, nebylo to na max bez adekvatniho chlazení příliš dlouho a aby pak zase v klidu doběhl, pak není problem.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od sharik4x4 »

Dovolím si Prochy s tebou nesouhlasit. Jakékoliv vytáčení motoru na max bez zátěže!! je zhovadilost a ničení motoru. Stačí si přečíst fyziku "zákon zachování energie".Což převedeno k tématu znamená,že motor při vytočení na max. vytvoří kynetickou enerii,kterou při normálním používání se zátěží přenese převodovka na kola, tím se uvede auto do pohybu, čímž je enerie spotřebována.Výsledek je 0. Tak to má byť,tak je to spravne říká Einstein .
A teď mám pro vás soudruzi otázečku, jestli pak někdo ví, co se stane s tou energii při vytočení motoru naprázdno?

Nápověda:(odpověď:zkoroduje či 20 až 25 západoněmeckých soudruhů je špatně!!!!)

Zpět k tématu: Místo, aby zákonodárci upravili proces měření emisí u aut odpovídající 21století, používají všichni tvrdošijně 50let starý systém, který defakto měří veličiny ,které již dnes jsou vcelku překonané a ty podstatné neměří vůbec či ani nekontroluje. Je to jako, když doktor kontroluje Vaší stolici,ale vůbec nemá pomětí, co jste včera všechno zdlábli a vypili.Věštění ze sedlin. :laugh: :laugh:
Prostě "Éto vsjo na góvno".
Naposledy upravil(a) sharik4x4 dne 02.01.2018 23:55, celkem upraveno 1 x.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

jirinastr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 16.08.2016 21:08
Bydliště: Ostrava

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od jirinastr »

Tak cervene neni zed. Podtaci to automat, ja s manualem nebo na sekvenci motor rad vytocim. Propalit je treba. Obavam se, ze to se uz dostavame k stylu rizeni a ten se muze lisit podle vkusu kazdeho. Me zarazi, ze naposledy jim stacilo 5 tis a ted uz jsme u 6. Protoze opravdu v realu tam nevrazim trojku nerozvalim to az do omezovace a tam to proste minutu drzim. To se delalo na V3S pod kopcem,aby se dostala nahoru. Podle toho jak tady kolega pise, kdyz mu do toho zasahl omezovac a stahl to na cca 5100 coz je zacatek cerveneho, tak jim to vadilo. To se mi zda naprosto v poradku. Na me taky rvali, ze jsem z O2 vytahl DPF a dali mi protokol, ze nevyhovuji a vyhrozovali, ze me udaji a bla bla. Vubec si nevsimli, ze od vyroby tam nema byt.

Jestli by se spis nemelo merit v otackach bezneho provozu a kontrolovat DPF. Dneska Jsem jel za vozem, ktery mel maskovaci kourovou cloun, ze T72 by zavidel.

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od matasimek »

Čau klubáci, to že nejde motor vytočit na přeběhové otáčky podle mne není problém auta. Bojujeme na emisích s automobilkama, protože nějaký pepík u stolu v automobilce, nebo máňa co to přepisuje do pc se uklepne v čísle a pošle to ministerstvu, to to dá do emisní databáze a je vymalováno. A komu nejde motor vytočit nad 2500 otáček je to vpořádku, jsou to vozidla se software řídící jednotky, které mají ochranu spojky. Znovu je problém, že automobilky mají v databázích bordel a ani sami neví co kam montují. (aby nebyly prostoje ve fabrice, některé vozy mají novější komponenty než se kterýma byly původně modely homologovány). Když jim naše ministerstvo dalo výzvu automobilkám, aby dodali chybějící data, tak jim řekli: ??tak nám tedy řekněte, kterých aut se to týká, my pak dodáme??? Takže jsme všichni rukojmí systému...Moje vozidlo zase točí o 85 otáček víc než je tolerance....

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od matasimek »

A co se týká metodiky měření emisí, tedy vytočit do přeběhových otáček...podle mne to pro motor není problém, zase to řekly jen a jen automobilky jak se má měřit. Navíc u vozidel s EURO 5 se provádí jen jedna akcelerace, (pokud je readneskod vpořádku v nulách, jinak se dělají opět 4), většina aut již točí při měření jen kolem 3000 ot...

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od sharik4x4 »

Tady je přesně vidět, že celý systém měření je k hovnu. A to mi nikdo nevymluví. Místo aby se to celé od základu předělalo, neustále se “ vylepšuje zastaralý systém. Vytáčení motoru do přeběhových otáček bez zátěže škodí motoru a proto automobilky zavedli ochranu před tímto nesmyslným vytáčením. Jenže na emisích musí tuhle ochravu vypnout , aby mohli měření provést dle jejich” bordel” metodiky. A tak je to klasický začarovaný kruh , na který doplací zase jen a jen zákazník. Je to jako kdybych si koupil bundu, kde výrobce jasně předepisuje prát na max 30 C, a ňákej lojza z ministerstva mi nařídí prát ji min na 60C ,čímž ji častečně znehodnotím, jinak že sní nemohu mezi lidi. Myšleno obrazně.

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Klesající otáčky v maximu

Příspěvek od matasimek »

Ochrana proti přetočení motoru nejde vypnout, to je dáno v řj napevno, ;motoru moc nesvědčí ani volnoběh, pokud je zahřátý, většina motorů má malý tlak oleje, hlavně koncern...proto obvod a signalizace s mazáním spíná nad určité otáčky. Metodika měření emisí se podstatně mění.. vozidla s OBD a DPF filtrem se vytočí pouze 1x (většina motorů na cca 2700ot) což není problém...vozidla s OBD a bez filtru se točí 2x, otáčky stanoví výrobce auta, tam je taky většinou do 3000 ot, pravda, že některé automobilky stanoví točky vyšší. No a pokud není vytvořen readnes (řj auta sama nemá otestováno že system že chodí) tak se vše točí 4x. Většina nových aut to má v pořádku a točí se jednou, dvakrát, staré auta a ty v nepořádku bohužel 4x. Uvažuje se úprava metodiky, že by 30 leté vozy na emisích neměřili, jako je to u dvoutaktů, jen se provede fotodokumentace a kontrola originálnosti systému, tj. nyní rořníky 1988 by se neměřily. A za 20 let co dělám v oboru se na emisích rozpadly 2 motory, no, počítám, že by se rozpadly brzo i v provozu. Osobně si myslím že vytáčení víc to škodí naší psychyce, že někdo týrá našeho miláčka než samotnému motoru.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“