Stránka 4 z 19

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 10:40
od Lada.s
motorpower píše: 2, aktivní...změna vstřiku paliva ...vyšší teplota,,,notno nechat doběhnout po ukončení jízdy
Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?

Pročetl jsem to PDF ale o tomto jsem se nic nedočetl.Díky

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 10:53
od TomB
Lada.s píše:
motorpower píše: 2, aktivní...změna vstřiku paliva ...vyšší teplota,,,notno nechat doběhnout po ukončení jízdy
Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?

Pročetl jsem to PDF ale o tomto jsem se nic nedočetl.Díky
To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý. Teda resp. se to tak prezentovalo.
Vše v jednom, teploty vysoké, stále čistý filtr. Realita je trochu jiná.

To že běží aktivní regenerace většina lidí nepozná (motor sice změní zvuk a sníží výkon) prostě přidá víc plyn, čím regeneraci přeruší.
Jednou se mi stalo, že jsem přijel do garáže, večer, byl všude klid, vylezu z auta, z haubny se kouřilo, motor praskal, zděšeně koukám co se děje - přerušená aktivní regenerace - filtr a turbo rozžhavené do ruda. A co s tím? vyjet znova ven? To už stejně jednotka nezačne tam kde skončila.
Zkoušel jsem i regeneraci podle návodu, dálnice, nechat auto projet. Zkontroloval jsem si zaplnění před i po - bylo stejné (cca 30%).

A to, že tohle řešení vše v jednom v kombinaci s PD bylo krok vedle (ač to nikdo oficiálně nepřizná) je krásně vidět na nových dvoulitrech řady EA288 - samostatný katalyzátor, samostatný DPF a hlavně, objemově mnohem větší.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 11:16
od hkr
Krok vedle... Ekologie neekologie... Jako upřímně, nevěřím, že v průběhu doby mezi rozdíl v emisích mezi např BKP a BMP bude veliký, naopak, spíš budou ty emise (např za celou životnost auta) v průměru stejné. Hlavní výhodu vidím jinde - za mě je fajn, že auta v Praze nehulí a vyhulí to na dálnici. Díky tomu je lepší rozdělení ekologické zátěže v prostoru - prostě kde je koncentrace aut, je i koncentrace lidí, tak proč nevyhulit ty sračky někde mimo? A že nefunguje regenerace 100%? Tak se prostě časem filtr koupí nový, jak už tu někdo zmínil, u auta za stovky tisíc těch pár desítek tisíc navíc jednou za život auta není takový problém.

Osobně mám BKP a dost mi vadí, že to plive ropu do xichtu lidem za mnou. Sám to nesnáším a tak se snažím na to co nejmíň šlapat a trubky protáhnu vždy až za Prahou. Nejlepší je, když vidim na jižní spojce Tatru s fritovacím olejem v nádrži, to se mi chce plakat (to ani z parní lokomotivy nejde taková rakovina). Moje příští auto bude určitě s filtrem.

Když chcete opici, musíte mít taky na banány.
TomB píše: To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý.
Až bude PDF googlit nějakej ajťák a bude číst tuhle větu, zacyklí se :rofl:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 11:21
od TomB
hkr píše:Krok vedle... Ekologie neekologie... Jako upřímně, nevěřím, že v průběhu doby mezi rozdíl v emisích mezi např BKP a BMP bude veliký, naopak, spíš budou ty emise (např za celou životnost auta) v průměru stejné. Hlavní výhodu vidím jinde - za mě je fajn, že auta v Praze nehulí a vyhulí to na dálnici. Díky tomu je lepší rozdělení ekologické zátěže v prostoru - prostě kde je koncentrace aut, je i koncentrace lidí, tak proč nevyhulit ty sračky někde mimo? A že nefunguje regenerace 100%? Tak se prostě časem filtr koupí nový, jak už tu někdo zmínil, u auta za stovky tisíc těch pár desítek tisíc navíc jednou za život auta není takový problém.

Osobně mám BKP a dost mi vadí, že to plive ropu do xichtu lidem za mnou. Sám to nesnáším a tak se snažím na to co nejmíň šlapat a trubky protáhnu vždy až za Prahou. Nejlepší je, když vidim na jižní spojce Tatru s fritovacím olejem v nádrži, to se mi chce plakat (to ani z parní lokomotivy nejde taková rakovina). Moje příští auto bude určitě s filtrem.

Když chcete opici, musíte mít taky na banány.
TomB píše: To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý.
hkr píše:Až bude PDF googlit nějakej ajťák a bude číst tuhle větu, zacyklí se :rofl:
Jo, něco jako "kolik třešní tolik višní" :laugh:

S tím co píšeš se dá souhlasit. Co mě na tom vadí je, že si VW udělalo laboratoř ze svých zákazníků.
Taky nepotřebuju aby za mnou šly oblaka kouře, ale tenhle první pokus s DPF je fakt technicky špatně.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 11:44
od Lukas.cc
Jsem názoru, že všichni co máme Dpf a Fap tak jsme jen pokusni králíci!

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 12:04
od Jirka.
Tyhle problémy ale nemá zdaleka jen vw, to se týká všech automobilek.
A co teprve až příjde euro 6, to bude mazec, dpf i do benzinů, další nádrž na močovinu jak u nákladáků :fool:
Já jsem rád že mam auto bez filtru a nemusím toto řešit, jasně že je dobré když auto má nízké emise, ale jde o to za jakou cenu, musí být nějaký rozumný kompromis cena/ekologie, stejně výroba nového a likvidace starého filtru není nic ekologického a z globálního hlediska proč bych zrovna já v EU měl platit 40tis za novej filtr když všude okolo na to zvysoka kašlou.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 12:39
od Lukas.cc
A co JirkaK, nemělo by už to jeho CC i močovinu?

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 12:42
od hkr
Taky jsem spíš pro to, aby se investovalo do výroby efektivních motorů a tím snižovaní emisí. Ne za každou cenu se snažit dávat "zátku" do výfuku, aby se ta sračka vylila/vysypala jinam (ale i to má kladné implikace, viz úvaha výše)... Jenže je očividně jednodušší vyrobit filtr a jednou za čas ho vyměnit a tím v krátkém období snížit emise a splnit limit (= v dlouhém období se nic nezmění, emise jsou stejné). Emisní normy jdou prostě rychleji, než je možný technologický vývoj (imo). Zase nemůžeme říct, že by motory nebyly ekologičtější než dřive, stačila mi moje stará O1 1.9TDI 81kW, v garáži byla nastartovaná minutu a skoro se tam nedalo dýchat, to u Pašíka i bez filtru je to ok...

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 13:30
od motorpower
Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?



Strana jedna ..můj příspěvek.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 13:33
od Lada.s
Jo už vidím díky :wink:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 14:08
od Vlad55
A ako to je u kombinacii prveho CR a DPF ? Co sa tam zmenilo ? Jedine co viem ze je rozdiel je to ze sa da vypalit aj na mieste ked auto stoji.

Ja mam motor CBBB a okolo 230 tisic a problemy som zatial nezaznamenal. Regeneracia sa raz za cas spusti nakolko jazdim hlavne mesto, ale vypaluje sa to dobre, podla VAG vzdy po regeneracii na 0gramov. Regeneracia sa pusta tak kazdych 1000 az 2000 km ked jazdim mesto, ale ked som bol na dovolenke tak za 5tis km ani raz. Zanesenie neprekracuje nikdy cca tych 10g a potom sa vypali na 0.

Osobne mam ale nazor taky, ze DPF by som nevykuchal. Je to smutny pohlad ked vydim tie passaty v BA co pri rozbehu na semafore dymia ako stara Karosa, pripadne este horsie. Je to vobec potom este predajne take auto ? Ked mi odide turbo, tak ho nevyhodim a neupravim soft v RJ, tak isto by som nevyhodil ani DPF.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 14:19
od TomB
Vlad55 píše:A ako to je u kombinacii prveho CR a DPF ? Co sa tam zmenilo ? Jedine co viem ze je rozdiel je to ze sa da vypalit aj na mieste ked auto stoji.

Ja mam motor CBBB a okolo 230 tisic a problemy som zatial nezaznamenal. Regeneracia sa raz za cas spusti nakolko jazdim hlavne mesto, ale vypaluje sa to dobre, podla VAG vzdy po regeneracii na 0gramov. Regeneracia sa pusta tak kazdych 1000 az 2000 km ked jazdim mesto, ale ked som bol na dovolenke tak za 5tis km ani raz. Zanesenie neprekracuje nikdy cca tych 10g a potom sa vypali na 0.

Osobne mam ale nazor taky, ze DPF by som nevykuchal. Je to smutny pohlad ked vydim tie passaty v BA co pri rozbehu na semafore dymia ako stara Karosa, pripadne este horsie. Je to vobec potom este predajne take auto ? Ked mi odide turbo, tak ho nevyhodim a neupravim soft v RJ, tak isto by som nevyhodil ani DPF.
První CR motory mají úplně stejnou techniku DPF jako ty naše PDčka. Samozřejmě s jiným typem vstřikování, což je zdá se podstatně příznivější pro regeneraci, díky mnohem variabilnějším možnostem časování vstřiku.

Ale co se týká kouřících aut, tak to vůbec nesouvisí s vykuchaným DPF, protože pokud by auto s filtrem dýmilo jak Avie, tak je filtr plný za pár km a žádná regenerace mu nepomůže. U funkčního nepokaženého auta s vykuchaným DPF bys za jízdy neměl vidět žádný dým alespoň tak to bylo u mě, po odstranění a je to tak i teď. Celý soft je udělaný "optimalizovaný" tak, aby to kouřilo co nejméně. Snížená dávka, pomalý náběh plynu atd.
Podobný rozdíl je třeba i u 1,9 BXE a BJB (jestli si ty kody pamatuju dobře) Jsou to HW identické motory, se stejnými tryskami a přesto jeden má EU3 a druhý EU4. jen v mapách je rozdíl. EU4 je tupější, línější.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 15:15
od hkr
Co jsem si tak všiml, tak všechny Passaty, co kouřej, maj dva laufy zahnutý dolů a ty, pokud se nepletu, maji jen BKPčka. Takže kouřivost je jen asi u těhle motorů. A co u mého vím, tak ten hulí uplně brutálně za studena (jako když mam 1600ot na 4 a lehce přislápnu, abych byl +5kmh, tak uplně vidim za zadnim oknem jak se to tam víří), jak se ohřeje a vyfičím ty zbytky ze "za studena", tak taky nic, nekouřím, uplně je to najednou v klidu. Takže buď to mam rozbitý, nebo to je normální, to je otázka.

Ale viděl jsem i bílýho Superba 2, s chromovejma laufama a uplně zahulená půlka zadku. Tak je otázka, jestli to měl vykuchaný a rozbitý, nebo nevykuchaný a rozbitý :laugh:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 15:25
od TomB
hkr píše:Ale viděl jsem i bílýho Superba 2, s chromovejma laufama a uplně zahulená půlka zadku. Tak je otázka, jestli to měl vykuchaný a rozbitý, nebo nevykuchaný a rozbitý :laugh:
Vykuchaný a blbě nachipovaný.

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Napsal: 04.09.2013 16:11
od Lada.s
hkr píše:Co jsem si tak všiml, tak všechny Passaty, co kouřej, maj dva laufy zahnutý dolů a ty, pokud se nepletu, maji jen BKPčka.
Já mám BMP a taky laufy dolů, takže tohle nebude to pravé poznávací znamení :)