Stránka 6 z 9

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 10.01.2014 22:32
od sahara
kde si vzal ty procenta?
díky

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 10.01.2014 22:58
od sharik4x4
stačí hledat,tady je ještě jeden článek:Diesel motor
vynalezl jej Ing. Rudolf Diesel roku 1897

Ještě před vynalezením prvního Dieselového motoru byl vynalezen spalovací motor (1892). Tento motor pracoval se samozápalem pohonné jednotky bez zapalovacích svíček. Motor se obejde nejen bez elektrického zapalování, nepotřebuje ani karburátor. Mohl pracovat jako dvoudobý nebo výhodněji jako čtyřdobý: nejprve se píst vysouvá z válce, přičemž nasává pouze vzduch. Ve druhé době putuje píst opět zpět a stlačuje vzduch natolik, že se ohřívá na 700°C až 900°C. Do stačeného zahřátého vzduchu se vstřikne pohonná látka (obtížně vzplanutelné uhlovodíky, tzv. Dieselův olej), ta se ihned vznítí a žene píst zpět, přičemž se pístem přenáší konaná práce. Ve čtvrté době stoupá píst opět nahoru a vytlačuje zplodiny hoření. Vzhledem k vysoké kompresi ve válci musí být konstrukce motoru značně masivní, aby vydržel velké namáhání vznikajícími silami. První Dieselové motory se proto nehodily pro použití k pohonu vozidel. Využívalo se jich zpočátku jen v průmyslových závodech, zvláště jako stacionární pohon v elektrárnách. Po vylehčeni našel uplatnění na lodích i ve vozidlech.
Po čtyřleté práci a pokusech sestrojil německý inženýr Rudolf Diesel první spalovací motor podle principu, který objevil v roce 1892. Jíž od samého začátku se tento motor stal významným konkurentem parního stroje, a to větším než byl Ottův motor (1876). Dieselův motor má ve srovnání s Ottovým tři základní přednosti: je robustní, protože se sestává z malého počtu součástek; dokáže spalovat i těžké oleje, které jsou levnější než benzin; vyznačuje se vyšší účinností. Ottův motor převádí v devadesátých letech výhřevnou energii benzinu na mechanickou práci jen asi ze 13%. Dieselův motor již na svém začátku 16%. Pro samotného Diesela byl tento výsledek zklamáním, protože očekával účinnost kolem 75%. Jeho motor byl však i tak mimořádně konkurenceschopný. Jenom vysoká komprese 30:1 a vstřikování paliv v okamžiku maximální komprese připravovala konstruktérům značné obtíže. Proto měli první Dieselové motory příliš velké rozměry a hmotnost. Dieselův motor měl na konstrukci větší vliv než Ottův motor.

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 10.01.2014 23:26
od sahara
jako tvé teorii věřím,ale jako papír z dynamometru kde je jasně prokázaný, že účinnost o tolik procent spadne s pdf zatím není...chápu to,že motor bez pdf spálí za 100km méně nafty než motor s pdf díky větší účinnosti,což už trošku jakoby je proti ekologii
edit-
ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 08:25
od sharik4x4
citace: ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...


A těď si trefil do černýho.Protože pokud by jsme měřili obsah škodlivin v celku za určitou dobu,to jest i s regenerací filtru,rázem by jsme zjistili,že dané vozidlo už neplní uvedené hodnoty a normy výrobce. Protože regenerace filtru se při měření nezapočítává.
Je to stejné,jako když palubní počítač počítá s průměrnou spotřebu paliva,ale pokud je auto vybaveno bufíkem-příhřevem motoru,tak se jeho činnost ve výsledné spotřebě auta neprojeví.Ale ve skutečnosti v nádrži to palivo chybí!!!!.

Jinak ůčinnost pístového diesel motoru je skoro stejná jak s nebo bez DPF.
Myšlenka byla jiná a to jest:"Kam se poděje asi onech 60% ztráty, když motor pracuje?
Podle Brusellu vyšumí. :D

Jediný 100% ekologický dopravní prostředek je jízdní kolo. :laugh:

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 13:46
od Vlad55
sharik4x4 píše:citace: ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...


A těď si trefil do černýho.Protože pokud by jsme měřili obsah škodlivin v celku za určitou dobu,to jest i s regenerací filtru,rázem by jsme zjistili,že dané vozidlo už neplní uvedené hodnoty a normy výrobce. Protože regenerace filtru se při měření nezapočítává.
Je to stejné,jako když palubní počítač počítá s průměrnou spotřebu paliva,ale pokud je auto vybaveno bufíkem-příhřevem motoru,tak se jeho činnost ve výsledné spotřebě auta neprojeví.Ale ve skutečnosti v nádrži to palivo chybí!!!!.

Jediný 100% ekologický dopravní prostředek je jízdní kolo. :laugh:
Dalsi mytus zalozeny na nepodlozenych uvahach.

V dpf sa ,vdaka katalyzatorom ako je platina, paladium meni chemicke zlozenie spalin:

Najprv, v katalyzatore pred DPF sa uhlovodiky a CO menia na CO2 a vodnu paru, a dalej pokracuju uz iba pevne castice spalin ktore sa zachytia v DPF. Tieto sa vdaka chemickej reakcii s NO2(to vznika dodatocnym vstrekom paliva po samotnom zazihu) meni taktiez na CO2.

A dalsou zaujimavostou moze pre niekoho byt, ze tie dve "rozsirene trubky" za dpf (cca v strede auta) su v poradi: NOx katalyzator a druhy je sirovodikovy katalyzator. Ktore bez DPF taktiez nefunguju lebo sa regeneruju spolu s nim.

Takze aby sme si to zhrnuli, ci sa dpf vypaluje alebo nie, skodlivin je stale menej ako keby tam nebolo nakolko auto s dpf vypusta do atmosfery uplne ine chemicke zluceniny ako bez DPF a je uplne jedno ci regeneruje alebo nie. O rozdiele medzi CO a CO2 sa snad netreba bavit.

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 14:03
od Jelko4
ja mam za dpf len jednu rozsirenu trubku a to stredovy tlmic (niekto to vola rezonator ale je to tlmic) je to tak oznacene aj v ETKE ak by si chcel oponovat ze to je KAT-
vlad ako je potom mozne ze kamarat isiel na emisnu a vypaloval sa mu akurat dpf, nepresiel...ze sa ma ist povozit a prist znova, spravil asi 5km prisiel a uplne v pohode hodnoty

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 14:23
od sharik4x4
Musím s tebou bohužel nesouhlasit Vlad55.
To co nám tu popisuješ ,myslím tí chemickou přeměnu spalin,se určitě neděje na autech,které mají motory PD s DPF.
Nevím ,kde si to vyčetl,ale tentokrát to do černého nebylo. :D

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 15:51
od Vlad55
[/img][/img]To bolo k CR motorom co som pisal. PD maju dpfka inak riesene a ako vieme nie moc dobre je tam uplne inak riesena aktivna regeneracia a chyba im tusim aj nox aj h2s kat. Ale chemicka premena spalin prebieha aj na PD aj ked nie tak dokonalo plati tam len CO>CO2. Suhlasit so mnou nemusis, lebo ako pisem, nebolo to o PD motoroch ale o prvej generacii CR a nieje to nazor ale fakt.

To s regeneraciou na STK sa mi nezda, auta co maju dpf a maju ho v poriadku tak by na EK mali mat namerane nulove hodnoty CO a HC-uhlovodiky, jedina merana spalina co ostava ci je regeneracia alebo nie je CO2, je mozne ze CO2 pri regeneracii presahuje normu, ale nedava to logiku lebo ak by sa na EK vsetko dodrzalo, tak pocas merania by mala prebiehat aj pasivna regeneracia co je to iste a vysledok by mal byt ten isty.

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 11.01.2014 17:15
od sharik4x4
Tak teď s tebou souhlasím.Ale jádro věci je takové,že CR motory s DPF nemají větší problém a vcelku to funguje jak má.Proto se to nějak masově u motorů CR neodstraňuje.
Ale u starších motorů se systémem PD je to občas peklo,a to jen z důvodů,že konstrukčně motor na to navržen nebyl a je to tam přidaný "dodatečně",aby se zavděčily ekologům.

A vůbec nechápu jak fungují dodatečně montovaný DPF filtry třeba do starý rotačky?
Tam si myslím,že nedochází k žádný regeneraci a jezdí se dokud se motor nezastaví.
Pokud jsem mimo tak mě opravte. :D

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 22.01.2014 10:24
od Nemo
No ak sa bavíme o ekológii tak by ma velmi zaujímalo ako sa nakladá s týmto odpadom, resp. s DPF po smrti. Neverím, že to nejako extra ekologicky likvidujú alebo rozoberajú do puntíka na jednolivé recyklovatelné diely, ale ak áno, čo sa deje s tými nerecyklovateľnými? Predpokladám, že idú do spalovne ak sa to dá spáliť a hneď tu máme ďalšiu peknú produkciu CO2 nehovoriac o ostatných produktoch.

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 22.01.2014 11:32
od crxak
Zdravím někdo mi řekl a vím že to měl i muj známej na passat B5 dodělavane DPF a musel k tomu mít dodělane vstřikování močoviny teda adetivum blue pak to fungovalo bez problémů tak nechápu proč to soudruzi z NDR neděli i na ty PD motory jinak mám taky CR a rozhodně dávat pryč to nebudu nějaký účel to má hlavně žádné saze ale pro všechny co mají PD tak je chápu a taky bych to řešil nejlehčí cestu měl by někdo radši dělat levnější náhradu kolem 10tis a ne origo za 30tis pokud ty náhrady fungujou dobře určitě bych to do toho investoval je jen otázka času kdy se zase náš stát bude chtít ještě více nahrabat na nás a budou za to velké pokuty a v tom horším případe sebrane techničáky

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 22.01.2014 11:51
od skacel99
Ono je to ve výsledku jenom o ekonomickým diktátu EU,která neví kudy kam. A nějak se to musí zabalit do ekologické otázky,aby to lidi zbaštili.
DPF mám vykuchán,auto jsem tak už koupil. Mít ale CR motor,tak v dnešní době už bych ho tam asi nechal.O starost míň z hlediska kontroly.

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 19.12.2015 10:19
od amd
Zdar chlapci, stojím na stk.mam bmr tvrdí mi ze mam kuchli nebo upraveny soft na dpf.hodnoty jsou 0,05 - 0,11 nikde jsem nenašel limit pro dpf a motor bmr. Auto mam rok a zatím se mi nespustila regenerace.najeto cca 20 tis km.kontrolka po vložení klíče problikne. Takže pocitam ze dpf odpojeny není.emisema jsem prosel ale prý na pristim měření budu mít problém.tak nevím.limit v protokolu je napsán 0,50

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 19.12.2015 10:50
od Jirka.
Vykuchaný filtr je vždy poznat podle sváru na obalu DPF

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Napsal: 19.12.2015 11:26
od KJirka
a aby se za rok nespustila regenerace je blbost. Pokud to jezdilo, ovšem. V garáži se nespustí, to je jasný :D