Re: tip na kvalitní autobaterii do 3C Variant
Napsal: 13.10.2013 12:02
Tak ted jsem měřil. Moje origoš Varta 12.51V a otcová Yussa v octavce 12.86V
VW Club: Forum, diskuze, srazy
./forum/?sid=f5b08f8ac15b164210ba28d7c80da260
Kde ?Prochy01 píše:Cus, zkušenější me připadne opraví, ale info o napětí neni pro startovani asi úplne nejdůležitější, i kdyz je dobrým vodítkem pro určeni kondice baterky. Pokud chcete vedet jak na tom skutečně je, chce to ji nechat promerit přístrojem co zmiňoval Svanco.
Ja například celou loňskou zimu vzdy vecer startoval s napětím 11,7 az 11,55 a vzdy v pohode mam tam merak a kdyz se mi v zime vecer rozsvítí xenony a do toho startuju, tak to píse takhle nízké napětí :-/ ted uz jsem zase pod 12V tak ji asi nechám přeměřit, ale baterka muže byt OK
mozná ses nenechal unést, mě baterka kiksla ze dne na den a kdyz jsem ji dobyl tak bez problemu jezdila dalsich 14dní a pak opět umřela, a kdyz jsem ji poprvé dobil tak mela taky vypadala v naprosté kondici ale už nedokázala dodávat takový startovací proud, kterým je baterka nejvíc namáhaná ! a pokud z baterky bereš malý stálý prod tak vydrží taková baterka ještě dlouho.Moojay píše: Presne jak rikas. Varta z prvovyroby 7 let a mozna jsem se nechal unest kdyz jsem ji menil, protoze jsem ji pak dobil zmeril a byla v naprosto perfektni kondici. Ted ji pouzivam pro elektromotor na lod.
Nahradil jsem ji baterii Exide.
S tím bych úplně nesouhlasil, minulý týden jsem dělal na 3C 2005 a mělo baterku ještě origo, ted nevím jestli 72 nebo 74ah. Velké kapacity byly potřeba např. ve felicii 1.9D, pokud je to řízený vstřik jako 1.9sdi tak už to takovou kapacitu nepotřebuje, protože nepotřebuje tak velký startovací proud.Mažňák píše:navíc stav baterky se dá i poznat podle napětí při startování, když klesá tuším k 8V tak už je na pokraji smrti
ale co me nejvíc zaráží tak že ty baterky v passatech 3C nevydrží tak jak v 3BG ono když se člověk kolikrát podíve na montované kapacity v prvovýrobě tak člověkovi zůstává kolikrát rozum stát, já měl origo 80Ah a když se to tu loni řešili lidi s 3Cčkama že jim po pěti letech začali odcházet baterky na TDI ( kapacity kolem 60Ah ),
Je to jedna z funkci "alarmu" co mam v aute.lukasko144 píše:Kde ?Prochy01 píše:Cus, zkušenější me připadne opraví, ale info o napětí neni pro startovani asi úplne nejdůležitější, i kdyz je dobrým vodítkem pro určeni kondice baterky. Pokud chcete vedet jak na tom skutečně je, chce to ji nechat promerit přístrojem co zmiňoval Svanco.
Ja například celou loňskou zimu vzdy vecer startoval s napětím 11,7 az 11,55 a vzdy v pohode mam tam merak a kdyz se mi v zime vecer rozsvítí xenony a do toho startuju, tak to píse takhle nízké napětí :-/ ted uz jsem zase pod 12V tak ji asi nechám přeměřit, ale baterka muže byt OK
a já si vždycky myslel že startovací proud je potřeba hlavně na roztočení startéru a nezalečí kolik elektroniky to má ale jakou váhu to musí roztáčet, tak ted fakt nevímJirka. píše:S tím bych úplně nesouhlasil, minulý týden jsem dělal na 3C 2005 a mělo baterku ještě origo, ted nevím jestli 72 nebo 74ah. Velké kapacity byly potřeba např. ve felicii 1.9D, pokud je to řízený vstřik jako 1.9sdi tak už to takovou kapacitu nepotřebuje, protože nepotřebuje tak velký startovací proud.Mažňák píše:navíc stav baterky se dá i poznat podle napětí při startování, když klesá tuším k 8V tak už je na pokraji smrti
ale co me nejvíc zaráží tak že ty baterky v passatech 3C nevydrží tak jak v 3BG ono když se člověk kolikrát podíve na montované kapacity v prvovýrobě tak člověkovi zůstává kolikrát rozum stát, já měl origo 80Ah a když se to tu loni řešili lidi s 3Cčkama že jim po pěti letech začali odcházet baterky na TDI ( kapacity kolem 60Ah ),
ted jsem s Kimikem dodělával přední výhřev.. baterka venku, komplet rozebraný pojistky vedle baterie, vrátili jsme vše zpět na místo a svítil jen volant + ESP což se samo dorovnalo chvilkou jízdy.. okna zůstaly.. minule jsme šaškovali také s něčím taky odpojená baterie to samé ale okna jsem musel zase naučit na dojezdy. tak ti nevím proč někdy ju a někdy nee..ppfox píše:kluci (a holky?, ale katsi tady moc nediskutuje ), čeká mě nějaké překvápko, když vyměním baterii? předpokládám, že budou svítit nějaký ty chujoviny jako ESP apod., ale to se srovná po krátké jízdě snad? Ještě něco? Někde jsem četl, znovu nakalibrovat dojezd oken? Nic víc? Díky předem za radu
tak ju - díkes za radu a snad mi to nebude svítit jak vánoční stromeček - i když při mým štěstí, když na něco v autě šáhnu...ricom píše:...každopádně už to mám zmáklý ty vokna takže ok.. dolů nahoru podržet vydržet a hlavně se neposr...
no jo - nic není jak bývalo, v Jette jsem kdysi nemusel řešit ani to rádioMažňák píše:
ty voe zlaté 3BG, tam vytahnu baterku a jediné co musím znovu nastavit tak je rádio
tak já bych taky teoreticky nemusel, ale mám nastavený ekvalizér podle sebe jak mi to vyhovujeppfox píše:no jo - nic není jak bývalo, v Jette jsem kdysi nemusel řešit ani to rádioMažňák píše:
ty voe zlaté 3BG, tam vytahnu baterku a jediné co musím znovu nastavit tak je rádio
to jsem taky nemusel - bylo to takový to klasický s kolečkamaMažňák píše:tak já bych taky teoreticky nemusel, ale mám nastavený ekvalizér podle sebe jak mi to vyhovuje