Stránka 1 z 3

klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 21.02.2014 08:03
od dombo
Ahojte, pisal som na sk forum, ale dam to aj sem ak bude vediet niekto pomoct.

Auto islo ako hodinky. Raz rano (cca 8 stupnov) som siel z BA do Piestan. Avsak ani v piestanoch som nemal vodu zohriatu na 90 stupnov. Nechal som ho namieste zohriat sa, potom vychladol... cesta spat uz bola v pohode. Mal som ale pocit, ze sa mi dlho hreje motor, par krat mi klesla teplota pod 90 stupnov. Nad 90 stupnov nevysla ani raz. Na diagnostike sa nenaslo nic, cidla vyzerali OK. Vyzeralo to na zasekavajuci sa termostat. Termostat sa vcera vymenil za novy, stary vsak po vymontovani vyzera OK, ze pekne dotvara.

Dnes som siel dlhsiu cestu, no po 200km mi zrazu klesla teplota vody na 1/4, teplota oleja na 75 stupnov a hoci som siel 110km/hod rucicka uz vyssie nesla. odstavil som na chvilu auto, vypol/zapol a nic... chladic predu vyzeral, ze je teply - aj horna aj spodna hadica. zvysnych 150km lenivej jazdy az do ciela som rozmyslal co to moze byt.takze problem: klesa mi teplota vody, spolu s nou aj teplota oleja (to co vidim na budikoch), termostat vymeneny za novy. netusim co sa deje.

nepredpokladam, ze by aj cidlo teploty vody aj cidlo teploty oleja ukazovali somariny.
termostat je novy, takze bud sa stary naozaj zasekaval a novy odisiel po 250km, alebo to nie je termostatom (uvidime rano ako sa bude spravat)
comu ale nerozumiem je system hadic v motore (cffb). aj do termostatu idu 4+motor... daka schema by sa hodila.
vychadzam z toho, ze termostat je OK.nevie niekto, ci ma tento motor daku ochranu, ze sa dokaze uchladit sam, ked sa zasekne termostat?je mozne, aby teplota v termostate bola taka vysoka, ze by sa termostat otvoril, ale motor by bol podchladeny? (zazracne prudenie kvapaliny?)

Passat 2.0TDI 103kw CR 2012 CFFB

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 21.02.2014 08:41
od KJirka
řešil to tu nedávno se svým autem kolega Kami3120, tak mu pošli SZ (soukr. zpráva).

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 21.02.2014 09:16
od milky22
Tu je tema na skoda fore:

http://forum.skodahome.cz/topic/126286-20-tdi-cr-" onclick="window.open(this.href);return false;špatně-se-ohřívá-motor/page-5

treba vymenit termoregulator.

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 21.02.2014 18:19
od Kami3120
3AA122101G

Cena cca 2400,-

Problém vyřešen! ;)

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 21.02.2014 21:03
od KJirka
dombo, za tohle mu pošli aspoň pořádnou flašku. Kamil to zkoumal několik měsíců a tobě to nadělil zdarma :laugh:

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 22.02.2014 09:55
od dombo
Dakujem Vam vsetkym chlapci. Vcera auto rano teplota 60 a dost, poobede vsetko OK. Neviete aku funkciu ma ten termoregulator a ako to vlastne je, ze chladic je teply aj ked termostat neotvori??? Moze sa to takto obcasne kazit?

Kazdopadne ked pojdem najblizsie do Prahy tak pozyvam na pivo ;)

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 22.02.2014 11:35
od milky22
Ten termoregulator je v okruhu pre chladenie prevodoveho oleja (iba pri automatickej prevodovke).

Tuto v teme su aj obrazky z ETKY:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... 2&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

Cislo 88 je ten chladic prev. oleja.

Este doplnim, ten termoregulator je iba u druhej generacie CR motorov. Bolo by zaujimave porovnat aky je rozdiel v rychlosti zohriatia pri prvej generacii CR (strasne pomale zohrievanie aspon u mna) a u druhej generacie. Zrejme tymto termoregulatorom zohrievanie chceli urychlit - ak funguje spravne :)

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 22.02.2014 13:14
od dombo
Nasiel som aj web s tymito schemami (asi z etky): http://www.partsbase.org/vw/passat-4mot ... 3aa122101g

Pozeram ako bager na tvrdu hlinu na tie schemy ze kade ta voda prudi. Rozumiem tomu, ze ked je ten regulator otvoreny, tak sa dlho hreje studeny motor. Comu ale nerozumiem je, ze ako mi porucha tohto termoregulatora sposobi, ze zohriate auto po 200km sviznej jazdy sa zrazu podchladi na 70 stupnov a nezohreje sa na 90 ani na dialnici pri 130km/h.

Inak kym vsetko fungovalo, tak mne sa motor hrial velmi rychlo. Pri 0 stupnoch ak som nezapol kurenie mal som 90 po 3-4- km

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 18.03.2014 22:05
od dombo
Len pre info, pomoc a archivaciu. Ak bude mat niekto v buducnosti ten isty problem, tak mozem potvrdit ze aj do passata staci 1K0121113A (original je to presne ten isty diel s rovnakym cislom) a netreba kupovat 3AA122101G, co je to iste len s hadicami navyse.

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 18.03.2014 23:19
od monteg
No jestli jsem to dobře pochopil tak ten regulátor dělá to že ohřejvá olej v převodovce až když se ohžeje motor
My tam žádnej nemáme proto mám trvá než se ohřeje motor 4l voda + 4l olej + 6l olej v převodovce :negative:

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 06.01.2016 21:12
od janyjany
Ahoj, ta se přidávám do party...Passat 125kw rok 2011 DSG, vyměněn termoregulátor cena 480,- a vše je ok, teplota na 90st za 5 min....:)

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 19.02.2017 02:47
od Nightwish
pise sa tu, ze ten termoregulator maju len novsie CR motory. A co PD motory? Problem vyzera byt rovnaky - auto sa priserne pomaly zohrieva, vo velkych mrazoch sa nezohreje ani po hodine pokial nie je riadne v zabere, a ked aj je zohriate a zastavim na krizovatke, tak teplota ide prudko dole.
Obycajny termostat bol meneny a nic sa nezmenilo

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 13.04.2017 09:35
od Currahee
Tak už jsem taky měnil regulační kurvítko. Vydrželo 118tis km. Práce na 10 minut a je po problému. V autorizáku byl za 888,- samotný bez hadic :smoke:

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 14.04.2017 20:48
od kubicekB5
Stačí vyměnit toto a je po problému.
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: klesanie teploty vody a oleja - problem

Napsal: 14.04.2017 20:59
od KJirka
a přitom taková blbost, žejo