klesanie teploty vody a oleja - problem
Napsal: 21.02.2014 08:03
Ahojte, pisal som na sk forum, ale dam to aj sem ak bude vediet niekto pomoct.
Auto islo ako hodinky. Raz rano (cca 8 stupnov) som siel z BA do Piestan. Avsak ani v piestanoch som nemal vodu zohriatu na 90 stupnov. Nechal som ho namieste zohriat sa, potom vychladol... cesta spat uz bola v pohode. Mal som ale pocit, ze sa mi dlho hreje motor, par krat mi klesla teplota pod 90 stupnov. Nad 90 stupnov nevysla ani raz. Na diagnostike sa nenaslo nic, cidla vyzerali OK. Vyzeralo to na zasekavajuci sa termostat. Termostat sa vcera vymenil za novy, stary vsak po vymontovani vyzera OK, ze pekne dotvara.
Dnes som siel dlhsiu cestu, no po 200km mi zrazu klesla teplota vody na 1/4, teplota oleja na 75 stupnov a hoci som siel 110km/hod rucicka uz vyssie nesla. odstavil som na chvilu auto, vypol/zapol a nic... chladic predu vyzeral, ze je teply - aj horna aj spodna hadica. zvysnych 150km lenivej jazdy az do ciela som rozmyslal co to moze byt.takze problem: klesa mi teplota vody, spolu s nou aj teplota oleja (to co vidim na budikoch), termostat vymeneny za novy. netusim co sa deje.
nepredpokladam, ze by aj cidlo teploty vody aj cidlo teploty oleja ukazovali somariny.
termostat je novy, takze bud sa stary naozaj zasekaval a novy odisiel po 250km, alebo to nie je termostatom (uvidime rano ako sa bude spravat)
comu ale nerozumiem je system hadic v motore (cffb). aj do termostatu idu 4+motor... daka schema by sa hodila.
vychadzam z toho, ze termostat je OK.nevie niekto, ci ma tento motor daku ochranu, ze sa dokaze uchladit sam, ked sa zasekne termostat?je mozne, aby teplota v termostate bola taka vysoka, ze by sa termostat otvoril, ale motor by bol podchladeny? (zazracne prudenie kvapaliny?)
Passat 2.0TDI 103kw CR 2012 CFFB
Auto islo ako hodinky. Raz rano (cca 8 stupnov) som siel z BA do Piestan. Avsak ani v piestanoch som nemal vodu zohriatu na 90 stupnov. Nechal som ho namieste zohriat sa, potom vychladol... cesta spat uz bola v pohode. Mal som ale pocit, ze sa mi dlho hreje motor, par krat mi klesla teplota pod 90 stupnov. Nad 90 stupnov nevysla ani raz. Na diagnostike sa nenaslo nic, cidla vyzerali OK. Vyzeralo to na zasekavajuci sa termostat. Termostat sa vcera vymenil za novy, stary vsak po vymontovani vyzera OK, ze pekne dotvara.
Dnes som siel dlhsiu cestu, no po 200km mi zrazu klesla teplota vody na 1/4, teplota oleja na 75 stupnov a hoci som siel 110km/hod rucicka uz vyssie nesla. odstavil som na chvilu auto, vypol/zapol a nic... chladic predu vyzeral, ze je teply - aj horna aj spodna hadica. zvysnych 150km lenivej jazdy az do ciela som rozmyslal co to moze byt.takze problem: klesa mi teplota vody, spolu s nou aj teplota oleja (to co vidim na budikoch), termostat vymeneny za novy. netusim co sa deje.
nepredpokladam, ze by aj cidlo teploty vody aj cidlo teploty oleja ukazovali somariny.
termostat je novy, takze bud sa stary naozaj zasekaval a novy odisiel po 250km, alebo to nie je termostatom (uvidime rano ako sa bude spravat)
comu ale nerozumiem je system hadic v motore (cffb). aj do termostatu idu 4+motor... daka schema by sa hodila.
vychadzam z toho, ze termostat je OK.nevie niekto, ci ma tento motor daku ochranu, ze sa dokaze uchladit sam, ked sa zasekne termostat?je mozne, aby teplota v termostate bola taka vysoka, ze by sa termostat otvoril, ale motor by bol podchladeny? (zazracne prudenie kvapaliny?)
Passat 2.0TDI 103kw CR 2012 CFFB