Toto je skoro ako dejavu
Pred par dnami, ako sa ochladilo na 3-4 stupne som si tiez vsimol ze to bucha o dost menej ked je taka zima a este si hovorim, napisem to sem na forum? Ale som kaslal na to, hovorim si ze aj tak to nic nevyriesi, a vidim ze sa to prejavuje skoro kazdemu momentalne
Ricom, to viem ze to proste leti samospadom
s Hraskom sme to naposledy skusali a rozmyslali co s tym spravit, ale asi tam nie je naozaj ziadne riesenie. Mna napadlo len tolko, ci by neslo ten pad tlmit nejakou gumou alebo makkou lepiacou podlozkou. Len netusim kam ju nalepit, pretoze neviem presne o co ten kufor vlastne bucha, ci o zamok alebo o tie gumene tlmiace hranoly ktore su na kasni..
Este by som sa ale vratil k tomu, ze v chladnom pocasi to bucha menej. Znamena to, ze tam zjavne posobenim chladu dojde k nejakemu stuhnutiu toho mechanizmu. Neviem ako to vnutry vyzera v tych motorcekoch, ale to stuhnutie mi pripomina hydrauliku, cim chladnejsie, tym tuhsi chod. Otazka dalsia je, ci sa tie motorceky nedaju nejak nastavit, resp ich koncove polohy - nejak dotiahnut, pootocit, nech zaberaju az do konca alebo podobne. Nema niekto fotku ako vyzera motorcek samotny a jeho ulozenie a princip tej páky ktora zatvara kufor?
Jednu vec mozeme urcite vylucit, a to su vzpery, ich sila nema vplyv na buchanie/nebuchanie. Oni su totiz kratke, ked je vzpera naplno zasunuta, kufor je este stale otvoreny na cca 10-15cm, cize vzpera uz nema ako tlmit to, ze motorcek uz nezabera a nedrzi kufor. Cize naozaj inziniersky fail... Riesenim by bola dlhsia vzpera, avsak tu uz nie je kam nacpat do toho priestoru, prekaza tomu tvar karoserie, neda sa tam napasovat.
Jo a este jedno zistenie!! Tym trosku naburam tu teoriu o tom ze motorcek uz v koncovej polohe nezabera. Praveze on zabera, taha kufor dole, ale gravitacia je asi silnejsia. Staci si to vyskusat. Stlacit zatvaranie kufra a dat ruku na madlo kufra, a ist spolu s nim dole, a v koncovej polohe ho tahat mierne smerom hore, aby nespadol, cize spomalit pad - a prave vtedy je citit ze motorcek proti tomu tahaniu posobi opacnym smerom, cize zatvara! Takze je zjavne, ze motorcek taha az dokonca, ale v tej dolnej polohe je slabsi, resp kufor ho predbehne gravitaciou, a motorcek taha uz len naprazdno - netlaci kufor dole! Takze si myslim, ze ak by bol ten motorcek pripevneny napevno o kufor, resp o tu paku ktora tam je, tak by to vyriesilo problem. Avsak netusim ako to tam je technicky vyriesene, preto by som potreboval vidiet ten mechanizmus rozobraty. Idealne ak ma niekto fotky a hlavne detail tej paky ktora tlaci kufor dole, akym sposobom posobi na kufor.