Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 11.04.2014 13:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

783

Chci to uprozornit na další chybu od soudruhů od VW na motorech 2,0TDI 16V PD.Na passatech to jsou motory BKP a BMR.Když už vyřešily problém se vstřikovači svolávací akcí, tak tu máme další v podobě horší a to jest vytržení šteftu napínací kladky z hlavy motoru.Dojde k tomu vždy po výměně rozvodů,zhruha po ujetí 20tkm.Při výměně rozvodů je předepsaná výměna i šteftu napínací kladky.Dojde k tomu,že se výměnou závit uvolní,protože je to jemný závit M8 a při následném dotažení na správný moment se závit začne trhat.Pak stačí aby šteft popojel ven z hlavy a dojde k uvolnění napínací kladky a rozvody spadnou a je vymalováno.Bohužel se mi to stalo také na opravovaném autě,kdy se šteft uvolnit a kladka se povolila.Naštěstí se motor nepotkal,takže oprava nebyla tak nákladná.
Na obrázku je patrné,že celý závit se vytrhne a zustane na šteftu. U motorů 2,0TDI 8V je závit M10 s klasickým stoupaním a tam k těmto problémům nedochází.Takže doporučuji všem majitelům motorů 16V převrtat závit na M10 a je klid.


Přílohy:
fotografie0029.jpg
fotografie0029.jpg (597.49 KiB) Zobrazeno 2779 krát

fotografie0030.jpg
fotografie0030.jpg (676.98 KiB) Zobrazeno 2779 krát


_________________
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 11.04.2014 13:51 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.08.2013

Příspěvky:

1233

Bydliště:

Přerov

AHOJ!!

stejnej problém tady! jenže me se ten závit neposral, mě se zlomil celej šroub .. mechanik to vyresil reklamaci a ja nic neplatil .. ale stalo se mi to cca po 200-500 km ..

nicméně mechanik převrtal díru na větší závit s kterým by už neměl být problém .. nějakej ten novější typ

Jinak mě se motor taky nepotkal! naštěstí .. každopádně všem, co si budou dělat rozvody, bych doporučil převrtání závitu na ten větší průměr

Každopádně, co mi říkal mechanik, tak jeho známej dělal octávku 2, kde se jim stalo to stejný, že se jim strhl závit, kterej povolil kladku .. takže problém s totím je asi i u OII

_________________
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 11.04.2014 15:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2010

Příspěvky:

4400

Bydliště:

Praha

Tenhle problém už řešil autorizák někdy od r. 2OO8 to převrtávali na M10, a údajně je to tím že mekkánici přetahují, ale je zajímavé že u novějšího typu rozvodů kdy je přední kladka prošroubovaná skrz se to prý nestává, zřejmě tam nejsou takový vibrace nebo nevím proč.

_________________
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 11.04.2014 17:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

783

Týká se to všech motorů 16V PD,takže i octávka II a audina také.
Není to ale přetažením kladky,ale blbostí výrobce.Závit na šteftu je ze stany kladky normální M8 a ten co je v hlavě je jemný stoupání asi 1.Takže dávat jemný závit do hliníku může jenom ko*ot.Jemný závit se používá vždy v oceli, aby se mohl šroub lépe dotáhnout na vyšší moment. Kladka se dotahuje dle výrobce 20Nm+ 45 stupnů.Což je docela dost a není šance, aby to dlouhodobě vydrželo. Kdyby byl použit celý šteft M10 ,tak by to vydrželo navěky . Je to další "kurvítko" v motoru. Tomu se říká pokrok.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 25.06.2016 16:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.12.2009

Příspěvky:

10

Tak me se to prave ted stalo taky a naštěstí se to neptkalo. Může mi někdo poradit kde vemu ten nový šteft s průměrem 10mm? Diky za každou radu


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Problém s rozvody u motorů 2,0TDI PD 16V
PříspěvekNapsal: 26.06.2016 01:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.05.2010

Příspěvky:

4400

Bydliště:

Praha

Bud koupit nebo vymontovat někomu na parkovišti :laugh:
https://www.google.cz/webhp?sourceid=ch ... =n90905502

_________________
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group