Stránka 1 z 2

CBAB ventil N18

Napsal: 21.07.2014 08:48
od Nemo
Chalani, mám na Vás prosbu. Prehľadal som more vecí a podľa chyby aj podľa toho, že akoby voda trošku mizla som našiel, že je problém v chladiči spalín, momentálne je vymenený a chyba stále ostala a auto v núdzaku (pár sto euro v riti a nič :kap: ). Vyhadzuje podľa chyby problém s ventilom N18 (presne chyba 001027 - ventil pre recirkulácie výfukových plynov (N18)). Ale stále mám problém sa dopátrať ku konkrétnemu číslu dielu a aj jeho umiestneniu (napadlo ma ešte, nie je to kuva u tohoto motora EGR ako také? Ak EGR na skúšku odpojím nestane sa nič?). Boli by ste niekto taký zlatý kto vie o aký diel ide a napísali mi jeho číslo poprípade hodili miesto kde sa nachádza? Ak by bol obrázok motora a zakrúžkované umiestnenie potešili by ste ma o to viac.
Ďakujem

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 21.07.2014 17:59
od Archie
ventil pre recirkulácie výfukových plynov = EGR

koukni sem http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 22.07.2014 08:50
od Nemo
Takže podľa tohoto je to problém EGR, je kaput? Kuva, ak to je tak tak ma ebne asi .... Nechcel som si to pripustiť, že EGR KO... Je to jak u maďarov, načo tam je tá N18 napísaná keď to má byť EGR?

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 22.07.2014 11:01
od Archie
Nefňukej, vyndej to. Jde to komplet rozebrat - koukni jestli nejsou v řiti převody. Zkus to vyčistit. Koupit jinej můžeš vždycky :pleasantry:

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 22.07.2014 11:44
od Nemo
No to je to čo ma práve serie, lebo som ho mal vonku, je komplet vyčistený, skontrolovaný, pekne chodil, ani zúbok nebol zlomený nič a vieš aká je to piplačka... Ešte skúsim pre istotu či nie je nanič tlakový ventil čo to ovláda a toto si nechávam fakt ako poslednú možnosť. Potom poreferujem ako som dopadol...

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 22.07.2014 16:42
od Archie
Nemo píše:***cut** a vieš aká je to piplačka... Ešte skúsim pre istotu či nie je nanič tlakový ventil čo to ovláda a toto si nechávam fakt ako poslednú možnosť. Potom poreferujem ako som dopadol...
hej, viem ... :pleasantry: taková tragoška to zase není. Klidně zkotroluj třeba ventílek zadního kola, jestli to jím není. Asi ne, ale zase se na něj dobře dostaneš. :laugh:
Nechci ti kazit naději, ale vymýšlíš nejspíš zbytečně - popis je poměrně jasný

16787/P0403/001027 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18): Malfunction

Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/faulty

Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check Measuring Value Blocks (MVB)


EDIT: Ještě mne napadá, jestli až do vyčištění fungovalo OK :mrgreen: , tak zpytuj svědomí, co jsi tomu udělal. :thanks:

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 23.07.2014 07:39
od Nemo
Do vyčistenia nič, ani po vyčistení dlho nič. Ja som tomu nič neurobil, len vyčistil :-D asi sa zbláznil po tom vyčistení, ostal nafúkaný aký je čistý a nechce sa mu robiť aby sa nezašpinil :-D Ale aj tak pri 370 000km nájazde sa niet čo čudovať že už má dosť :-)

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 28.07.2014 10:15
od Nemo
No tak to zhrniem zatiaľ, vymenil som elektromagnetický ventil, ktorý ovláda podtlakom EGR. Auto nabehlo, prehnal som ho, všetko fičalo. Druhý deň naštartujem, pár metrov a je to tu zas :-( Odstavím beriem druhé auto povybavujem, že poobede mrknem znovu na to. Poobede naštartujem a nič chyba nikde, merania rozšírené ukazujú hodnoty v norme, dokonca sa mi EGR podarilo nastaviť, ale... Aj keď bolo nastavené, auto išlo, hodnoty dobré tak stále v teste akčných členov bolo ventil N18 chybná funknce... Tak som sa nasral povedal si stačilo, dám nové EGR (medzičasom pre istotu kúpené). Keď už som to rozoberal, rozhodol som sa zhodiť aj škrtiacu klapku lebo sa mi nezdalo dlhší čas zhasínanie motora... Prúser dva, auto rozobraté a já po otvorení klapky padám do kolien, zlomený zub na kolečku klapky, sobota poobede, diel už človek nezoženie a bolo vymalované... Tak autíčko stojí rozobraté, vpredu diera po dieloch a ja idem objednávať škrtiacu klapku aby som ho mohol cez víkend dokončiť... Nasratý ako brigadír už 4 týždeň bez auta a odmeny v riti, pomíňané na chladič spalín, EGR, teraz klapku a elektromagnetický ventil (asi prečistím aj podtlakové hadice). A aby toho nebolo málo tak asi prizabijem mechanika lebo mi prerazil plastový prah pod dverami asi zdvihákom....takže ten mu dám zaplatiť aby si nemyslel, že potajomky nič nepovie a ja na to nedojdem ( a to doteraz som nemal jediný problém s ním). Už si pripadám ako alenka v ríši divov :gun: Mám ťažký dojem že v najbližšej dobe začnem buď kopať jamu alebo si zoženiem nájazdy a budem si všetko v garáži robiť sám, aspoň si môžem dať sám po papuly keď sa niečo nepodarí....

Taká otázočka na koniec, podtlakové hadičky čistíte kompresorom ale nejako inak? Lebo keĎ som videl ako to tam chodí krížom krážom asi tým kompresorom napojeným na jednu stranu a výfuk na druhej odpojenej strane bude najideálnejšia voľba....
Ďíky za odpovede.

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 28.07.2014 11:56
od milky22
Ahoj, sice ti nepomozem:), ale zaujala ma ta klapka a zhasinanie motora. Ako sa ti to presne prejavovalo? Lebo u mna niekedy vypne motor krasne hladko a niekedy (castejsie) to vypne s takym cuknutim, akoby motor spravil este pol otacky naviac. Tak rozmyslam, ze asi ani u mna nebude ta klapka na 100 %.

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 28.07.2014 14:45
od Nemo
no ako hovoríš, mne ale to neviem či polohou, lebo pri istých polohách ten motor akoby hladko zhasol, ale poslednou dobou nie. Presne ako píšeš tak trochu zadrnčí. Zabudol som to ofotiť, inak by som dal aj fotku ako vyzerá ten zlomený zub. Ale inak je tu o tom písané, v nejakej téme to je celkom dobre rozobraté keď pohľadáš. Inak čo je písané tu je to dosť častá závada.

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 28.07.2014 16:23
od milky22
Diky za info, dam to skontrolovat. Aj tak musim menit tesnenie medzi klapkou a EGR lebo mam to tam zaolejovane, tak rozoberieme aj ten plastovy kryt. Ale cakal by som skor nejaku chybovu hlasku ked ma vylomene zuby na tom kolecku, ze sa klapka nehybe v pozadovanych hodnotach.

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 02.02.2015 13:31
od Venca1061
Ahoj,

taky si mi občas začala objevovat následující chyba.....

1 Fault Found:
001027 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 264058 km
Time Indication: 0
Date: 2015.01.25
Time: 17:28:03

Freeze Frame:
RPM: 782 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Load: 20.8 %
Lambda: 36.3 %
Mass Air / Rev.: 245.0 mg/str
Temperature: 58.5°C

Zvláštní je, že se objeví pouze pokud auto nastartuju "vlažné", tzn. třeba hodinu po předchozí jízdě. Když je auto studené a nebo naopak zahřáté tak je to OK. Nevíte s čím by to mohlo mít souvislost že takhle záleží na teplotě motoru?

Díky

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 03.02.2015 15:17
od Nemo
možno sa len blbo zatvára a otvára alebo je tak zahumusený že nedovrie.... Pokiaľ ti nepadá hneď do núdzaku a podobne asi by som ho dal len prečistiť :-)

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 04.02.2015 13:07
od Venca1061
No asi tím začnu. Je to na prd, chci s tím jet na dovolenou a netřást se kdy se to přepne do nouzáku.

Díky

Re: CBAB ventil N18

Napsal: 13.01.2016 19:25
od Rives
Tak ako ste poriesili tu chybu P0403?
Stacilo vycistenie EGR alebo vymena?
Dik...