Stránka 1 z 1
Tvrda spojka
Napsal: 23.12.2014 20:01
od ricardo
Je mozne nejako upravit tvrdost spojky? Zda sa mi dost tvrda. Jasne, rozne znacky aut, maju tu spojku rozne tvrdu, ale ked z koncernovych beriem napr Superb, Octavia, to ide vsetko velmi lahko. Cim to je? Existuje riesenie ako dosiahnut nieco take aj pri Passate 3C?
Re: Tvrda spojka
Napsal: 23.12.2014 21:28
od pepa 67
Já ji mám taky hodně tvrdou,už jsem si na to zvyknul
nejhorší to je když tam vlezu a mám mokré boty
to je pak odjezd
Re: Tvrda spojka
Napsal: 24.12.2014 13:56
od KJirka
Re: Tvrda spojka
Napsal: 24.12.2014 15:50
od pepa 67
to aby si pro jistotu vylejzal po 4ech
když máš levou za jízdy za krkem
Re: Tvrda spojka
Napsal: 25.12.2014 11:46
od dkraft
No nevim jak u 3C, spojku nemam!
Ale driv jsem mel B5.5 a taky tam byl hrozne tvrdej pedal, mela dost najeto, tak jsem spojku vymenil (spojku, pritlacak, lozisko) a po vymene to bylo uplne stejne tvrdy jako predtim, tak jsem to bral jako vlastnost a zvyknul jsem si na to!
PS: jediny co byl "problem", ze to stara neuslapla a neumela se s tim rozjizdet, ale to ve finale byla spis vyhoda!
Re: Tvrda spojka
Napsal: 25.12.2014 11:53
od pepa 67
dkraft píše:No nevim jak u 3C, spojku nemam!
Ale driv jsem mel B5.5 a taky tam byl hrozne tvrdej pedal, mela dost najeto, tak jsem spojku vymenil (spojku, pritlacak, lozisko) a po vymene to bylo uplne stejne tvrdy jako predtim, tak jsem to bral jako vlastnost a zvyknul jsem si na to!
PS: jediny co byl "problem", ze to stara neuslapla a neumela se s tim rozjizdet, ale to ve finale byla spis vyhoda!
no twl to je taky moje výhra aspon mi to ta moje nerajtuje
Re: Tvrda spojka
Napsal: 28.12.2014 19:19
od sharik4x4
Tvrdost spojky je daná, nejde ji seřizovat. Je to danné přítlačákem, když je spojka (Luk/Sachs) nová, musí jít jak máslo na 3C. Pokud nejde je něco špatně.
Čím je víc opotřebovaná,tím více je tvrdá. Je to z důvodu,že vějířová pružina přílačáku je více vysunutá, než když je nová lamela a tudíž je potřeba větší síla na její zmáčknutí. Dále dochází u aut ,který jezdí hodně po městě(např.taxi,autoškola) vlivem většího tepelného zatížení k vyhřátí a ztvrdnutí pružiny přítlačáku a opět dojde k ztvrdnutí pedálu i když spojka je ještě málo opotřebovaná.