Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 12:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2007

Příspěvky:

268

Čau ve spolek, hezké svátky,
chci se zeptat jak vlastně fungují dvě baterie v autě, mám webasto a druhou baterku v levé kapse v kufru. Tu hlavní jsem loni kupoval novou (varta silver, 74Ah nebo tak něco), jezdím z 98% jen krátké trasy po městě a po pravdě bufíka pouštím skoro každý ráno, ale dnes jsem po čtyřech dnech, kdy jsem vůbec nejezdil prostě nenastartoval (elektrika fungovala, ale starter se jen tak na půl převalil a potom už jenom cvakalo zapalování), musel mě natočit soused přes kabely.

Tak se chci zeptat, jak je to zapojeny, jestli má každá baterka "vlastní okruh" nebo jestli to může být tím, že jsem vyměnil jen tu "hlavní" a druhá je už v háji a jestli jsou v zapojeny "paralelně" tak může ovlivňovat i tu novou?

PS: teď jsem s tím jel do dojčlandu na otočku cca 4hodiny a teď to točí, že by to převrátilo auto.

Předem díky za rady! :-)

_________________
VW Passat Variant 2.0TDi DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 13:41 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

09.04.2009

Příspěvky:

13400

Bydliště:

Chomutov

webasto nemám, ale z logiky věci myslím, že to budou samostatný okruhy právě proto, aby tě to topení nemohlo znehybnit. Nebo by tam muselo být nějaký softwarový zabezpečení, který by preferovalo startování vozu před nezávislým topením. Ale to je jen úvaha.
Každopádně bych obě baterky pořádně natlouk a uvidíš, až začne mrznout. Se sousedem buď rozhodně v kontaktu :D

_________________
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.

_________________
VW CC R-line 2013, 2.0 TDI, DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 13:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.11.2007

Příspěvky:

268

KJirka píše:
webasto nemám, ale z logiky věci myslím, že to budou samostatný okruhy právě proto, aby tě to topení nemohlo znehybnit. Nebo by tam muselo být nějaký softwarový zabezpečení, který by preferovalo startování vozu před nezávislým topením. Ale to je jen úvaha.
Každopádně bych obě baterky pořádně natlouk a uvidíš, až začne mrznout. Se sousedem buď rozhodně v kontaktu :D


njn, jednu po druhe nabiju a uvidim! :)

PS: je to soused/svagr, jsme ve vetsim kontaktu, nez by se mi nekdy libilo! :-D

_________________
VW Passat Variant 2.0TDi DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 13:59 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

09.04.2009

Příspěvky:

13400

Bydliště:

Chomutov

no tak si to u něj nepokaž. Něco mi říká, že ho budeš brzo zase potřebovat :laugh:

_________________
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.

_________________
VW CC R-line 2013, 2.0 TDI, DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 14:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.12.2009

Příspěvky:

1003

Bydliště:

...západ SVK

Odpovedal si sa vlastne sam.Mozes v principe pustit webasto tak dlho pred jazdou, ako dlho budes nasledne jazdit ,+- 5 min. jazdy =5min. webastovania. Nestiha ti dobit baterku.

_________________
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
V beznádejnej situácii je po ruke vždy jedno riešenie : kladivo
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

_________________
3C Variant-(VdT)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 25.12.2014 14:25 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

09.04.2009

Příspěvky:

13400

Bydliště:

Chomutov

a jdou obě ty baterky na webasto nebo ne ? A jestli ano, tak to není nijak sichrováno proti úplnýmu vytlučení ?

_________________
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.

_________________
VW CC R-line 2013, 2.0 TDI, DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 12:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

867

Druhá baterie origo je v kufru a napají komplet nezávislé topení a kempimg zásuvku v kufru.Je to samozřejmě oddělený okruh.Dobíjí se, když je nabitá hlavní baterie.Činnost hlavní startovací baterie to vůbec neovlivňuje.Pokud jezdí někdo krátké vzdálenosti těžko se nabije jakákoliv olověná baterie. Klasická olověná baterie potřebuje alespoň hodinu dobíjení a ne 10minut.To by to musel být baterie Li-on či Li-pol. Ale klasická olověná potřebuje čas na dobití.Nejde ji nabíjet rychle 2C či 3C proudem, jako je tomu u moderních akumulátorů Lion či Lipol,Nicd,které jsou schopny se za 10 až 20minut nabít na 80% své kapacity.
Olověným akumulátorům škodí rychlé nabíjení i vybíjení a podpětí.

_________________
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 12:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.01.2014

Příspěvky:

332

Bydliště:

Bratislava

Inac ked uz sme pri tom, ja tiez jazdim prevazne mesto a kratke trasy. Snazim sa ale kazdy tyzden si spravit niekam dlhsiu trasu, aspon hodinu nech sa baterka nabije. Je to postacujuce? Kolko jej zhruba trva kym sa plne nabije? Diky

_________________
VW Passat B7 Variant Highline DSG 2.0 TSI 155 kW 211hp, Mocca anthrazit, 18" VW Kansas, interier hnedo-čierna koža + drevodekor Zebrano, Dynaudio, Kessy


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 16:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

867

Pokud je baterii v dobré kondici a v běžném provozu,neklesá její kapacita pod 50%.Takže již za hodinu jízdy by měla být na 80-90%.Více se baterie v autě ani nenabije.
Aby bylo nabíjení " dokonalé" musela by být nabíjena bez zátěže na řízené nabíječce,která řídí celý proces nabíjení a dokáže uzpůsobit průběh,jelikož nabíjení není lineární.Největší problém je totiž u každého typu akumulátoru,nabít ho na 100% C.
Ale to už je na delší technické povídání a stejně by to laikovy nic neřeklo.
V autě je použito jednoduché nabíjení kde se hlídá napětí-napěťový regulátor na alternátoru.Alternátor to do baterie pere hlava nehlava ,dokud baterie nemá správné napětí na svorkách /14,2-14,5V/.Jakmile se napětí vyrovná, tak poklesne proud a prochází pouze min.- udržovací.Proto baterie v autě nemá dlouhou životnost,protože nepracuje v ideálních podmínkách.
Je to jak třeba s motorem.Pokud bude motor pracovat v ideálních podmínkách tak najede milion km,ale jelikož nepracuje, jeho životnost se zkrátí na třetinu.

_________________
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 26.12.2014 21:33 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

09.04.2009

Příspěvky:

13400

Bydliště:

Chomutov

hele shariku, ty bys taky jednou mohl přijet na sraz, nemáš to vůbec daleko viewtopic.php?f=132&t=280355&start=11175

_________________
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.

_________________
VW CC R-line 2013, 2.0 TDI, DSG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 27.12.2014 10:23 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

21.11.2014

Příspěvky:

37

Bydliště:

Břasy

Ahoj,

Vždy by jsi mel jet minimalne tak dlouho, jak ti bezelo webasto. Tudíž pokud jsi topil 10 minut mel by jsi jet minimálně 10 minut, lépe o něco dele ...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 27.12.2014 10:49 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

22.04.2014

Příspěvky:

95

ve předu máš klasikou baterii s volným elektrolytem a vzadu v kufru bude AGM baterie právě na to cyklování ( bufík atd ).

Tyto dvě baterie by neměly být vůbec propojeny co se týče startování. Zadní baterka je podle mě pouze propojena s altíkem a na ni pichlý ten bufík. Proto i kdybys ji vymlátil do mrtva, tak startovací akumulátor by měl v pohodě funguvat ( pokud se mýlím, opravte mě ).

Jinak pokud sis koupil novou baterku tu silverku od Varty, tak tě s tím pocukáváním po městě nečeká nic dobrého... za chvíli čekej, že nebude držet kapacitu ( zaroste sulfátem ), z tý 74Ah baterky uděláš za půl roku 65Ah a postupem ji odpravíš. A tohle se nedá reklamovat;) Vyzkoušej voltáž na baterii bez zatížení, jestli bude pod 12,3, utikej pro nabíječku;) To platí i pro tu vzadu.

Doporučím jezdit, nabíjet externě nabíječkou. Po nastartování minimálně 15km ujet.

_________________
BMPčko

http://www.battery-import.cz / http://www.battery.cz / http://www.battery-import.sk

Kdyby přístroje, které lidé během doby vynalezli, ještě taky fungovaly - to by byl příjemný život!


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Dvě baterky, jak to vlastně funguje?
PříspěvekNapsal: 27.12.2014 20:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.11.2010

Příspěvky:

999

Bydliště:

Kosice

Moje postrehy su...
Predna baterka pokial nieje dostatocne nabita alebo dobijana tak sa vybije to je jasne...
Druha zadna bateria pokial sa casto pouziva webasto a tiez na kratkej trase tak sa pomaly vybija ...
Vypinaci prud z webasta je fabricky nastaveny na 11,3 Volt...
Tzn ze pri tejto hodnote agregat webasta uz nezapne... Realne podla meraka to je asi 10,7V
A kedze zadna baterka je uz pri tychto hodnotach povazovana za hlboko vybitu tak po starte a prejdeni tej kratkej vzdialenosti ta zadna zacina vybijat tu prednu , nakolko po starte sa medzi sebou prepoja...
A pokial alternator nedobije tu ktora je viac vybita tak sa medzi sebou vybijaju alebo nabijaju...
Mam to niekolko krat vyskusane... Kym som na to prisiel...

_________________
Mackov MacoMobil

_________________
3C variant 1.9 TDi 77 kW


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group