chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.07.2015 20:50
Re: chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
Ahoj, nedávno jsem to tady řešil také. Jak už tady někdo psal asi běžnej jev a musíme si zvyknout Já jsem u své 1.9 vyměnil všechny svíčky, což ukázala diag. a kašlu na to, nebudu do toho ďoubat sice mě to vadí ale nebudu se pouštět do vstřiků, vačky apod, když tady lidi píšou, že to měnili a chvěje se to dál. Ted jsem jel do Košic, abych shrnul četnost kdy se auto zachvělo ceta z HK dlouhá asi 1200 km, kolem Žiliny byl sesuv půdy, takže jsem se vracel a jel objíždkou zpět. Za ujetých 20 km za tři hodiny a to nenadsazuji se auto nezachvělo ani jednou a to jsem zastavil a rozjel se asi 1000x ! a za ty tři hodiny jsem nepřekročil rychlost 50 km/h Fajn zážitek.... Do košic v pohodě a až na cestě zpět na jednich světlech se to zachvělo asi na 5 vteřin trochu jsem přidal na volnoběh plyn a dobrý až domů. A jel jsem normálně, né že bych jel, smrt v očích kdy to klekne. Dálnice 160 v kuse žádný škubnutí apod. V případě že tady někdo napíše vyměň to a to ikdyby to stálo 10 tisíc rád to udělám, ale z momentální diskuse zde, že někdo měnil vstřiky a vačku, což není jen tak blint levná záležitost a do toho co se člověk dozví kolem ( ..... no může to být tohle a tohle a tohle ) na tuto závadu rezignuji, až bude četnost chvění neunosná tak se uvidí jakým směrem půjdu. Nejhorší je závada na kterou není lék, vadí mě to, protože jinak je auto v naprostém pořádku a doma je s ním spokojenost....Až se motor někde posere a nebo budu o něco moudřejší dám vědět, popřípadě kdyby někdo přišel s jasným závěrem budeme jednadevítkáři radí . Mějte se Lukáš
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
hoši tak si myslete, že to tak má být a je to
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
Říkám, najezdil jsem s tím mrak a další mrak najedu. Auto jinak jezdí normálně, malinko hlučnější motor v otáčkách kolem 3tis - myslím, že malinko chycená vačka a přisuzoval jsem to i tomu chvění ale možná to spolu nesouvisí... Vzhledem k tomu, že na té Octávii je za 216tkm celkový servis (mimo pneu) ve výši 40tis, tak se to ani řešit nebude, když klekne motor, koupí se novej a tečka. Jako to auto už se několikrát zaplatilo.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
Tak to chvění je opravdu tak trochu normální jev u PD 8V.Je to dáno systém PD ,který byl převzat ze starých stabiláku v lokomotivě či traktorech.Byl to jednoduchý systém vstřikovaní a soudruzi si mysleli,že ho domazlí k dokonalosti.Opak byl pravdou.Byla to slepá ulička.U PD motorů je problém, že pro malé obsahy motorů, což v osobákách jsou, je dávkování paliva je poměrně nepřesné a vstřikovač má tlak jednou za cyklus.Další problém je netěsnost vstřikovačů v hlavě,kde uniká tlak paliva.Tyto sice malé ale ne zanedbatelné věci se projeví na kultivovanosti motoru, hlavně při volnoběhu.Jednotka to nestíhá dorovnávat.
Prostě systém určený pro traktor či "mlatičku",kde to nikdo neřešil, těžko bude super v osobáku.
Kolikrát i výměna celého agregátu nezaručí,že se to nebude chvět taky.
PD motor je tak trochu VW vibrátor.
Proto taky tak často odchází dvouhmoty,turba,kliky,atd.
Pro jakýkoliv motor je neideálnější lineální nárůst výkonu v celém spektru otáček.
Což u PD je přesně naopak.U systému CR je to jiné,tam je stabilní tlak paliva a jednotka si pak může z dávkováním čarovat,tak jak potřebuje.Výsledek je ,že motor má daleko lepší chod i celková kultivovanost je někde jinde.
Závěrem aby mě všichni PDčkáři neukamenovali chci říct,že systém PD je daleko jednodušší než CR, a méně náchylný na kvalitu nafty.V jednoduchosti je síla.
U CR když se přidře čerpadlo jsou piliny všude snad i na sedačce u řidiče.Pak je o zábavu postaráno.
Prostě systém určený pro traktor či "mlatičku",kde to nikdo neřešil, těžko bude super v osobáku.
Kolikrát i výměna celého agregátu nezaručí,že se to nebude chvět taky.
PD motor je tak trochu VW vibrátor.
Proto taky tak často odchází dvouhmoty,turba,kliky,atd.
Pro jakýkoliv motor je neideálnější lineální nárůst výkonu v celém spektru otáček.
Což u PD je přesně naopak.U systému CR je to jiné,tam je stabilní tlak paliva a jednotka si pak může z dávkováním čarovat,tak jak potřebuje.Výsledek je ,že motor má daleko lepší chod i celková kultivovanost je někde jinde.
Závěrem aby mě všichni PDčkáři neukamenovali chci říct,že systém PD je daleko jednodušší než CR, a méně náchylný na kvalitu nafty.V jednoduchosti je síla.
U CR když se přidře čerpadlo jsou piliny všude snad i na sedačce u řidiče.Pak je o zábavu postaráno.
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: chvění motoru na volnoběh 1.9 77kw Prosím o radu
Tak jako hádat se, že CR je horší než PD fakt nebudu To je bez debat. Ono když ne na Pašákovi, tak docela dobře je to vidět na chodu 165kw vs 171kw 3L u Audi. To je nebe a dudy.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG