Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 19.08.2015 16:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

Dotazy:

1. Potkává se řetěz i u 2.0 TFSI* jako u 1.8 TFSI*?
2. V čem všem je rozdíl mezi 2.0 TFSI* 147 kW a 2.0 TFSI* 155 kW?
3. Je konstrukčně odlišený 2.O TFSI* 147 kW v passatu od A4?
4. Je konstrukčně odlišený 2.0 TFSI* 155 kW v passatu od A4?
5. Jsou nějaké 1.8 TSI/TFSI*, u nichž už jsou rozvody vyřešeny tak, že nehrozí potkání?
6. Dá se vůbec mezi 1.8 TSI/TFSI* najít konečně spolehlivá verze, nebo je lepší ho zavrhnout a jít rovnou do dvoulitru? Popř. jakého?


Podrobnosti:

Oba motory montované skrz celý koncern, některé se potkaly (zejm. 1.8 TSI), některé ne. Některé mají rozvody poháněné řemenem, některé řetězem. Všechny byly vyráběny v několika výkonových verzích. Byly dvě řady - EA111 a EA211. Pojďme se blíže bavit o passatu, A4 a A6.

U passatu jsem narazil (vyjma 1.4, kterou nechci) na následující:
1.8 TSI 118 kW
2.0 TFSI* 147 kW
2.0 TSI 155 kW

U A4
1.8 TFSI* 88 kW
1.8 TFSI* 118 kW
1.8 TFSI* 125 kW
1.8 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 132 kW
2.0 TFSI* 155 kW
2.0 TFSI* 162 kW

U A6
2.0 TFSI* 125 kW

(snad jsem ve výčtu na žádné nezapomněl)
Díky .


Naposledy upravil Werry dne 19.08.2015 21:41, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 19.08.2015 18:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3618

Bydliště:

Brno/Opava

pro zacatek nejake podklady pro samostudium :wink:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_322.pdf
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_337.pdf
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... Engine.pdf
http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf
http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Do ... L_TFSI.pdf

_________________
Nejcastejsi problemy: VW Passat 2.0TDi (3C) & Jak si vybrat ojetý vůz VW Passat 3C (B6)? / Jak odblokovat iPhone?
VW Passat B6@103kw / BMP


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 19.08.2015 21:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

Díky za reakci i odkazy, Teekey, bohužel ale angličtině zrovna 2x nehovím. Nicméně už jen odpověď "tohle má řetěz a tohle řemen." "Tohle se sere a tohle ne", mi rozhodování dost usnadní :-).


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 20.08.2015 21:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

Dal jsem si trošku práci s překladačem, a jestli to chápu správně, 2.0 TFSI 147 kW má vždy řemen, zatímco 2.0 TFSI 155 a 132 kW naopak vždy řetěz.

Často se píše, že se řetěz potkává u 1.8 TFSI. Má tento problém i 2.0 TFSI (132 a 155 kW)?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 20.08.2015 22:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3618

Bydliště:

Brno/Opava

Nevim kolik zdejsich lidi ma FSi / TSi / TFSi, ale tady nejake ceske zdroje: ZDE, ZDE a ZDE

Citace:
Na ráně je především 1.4 TSI, o něco méně 1.2 TSI a v případě 2.0 a 1.8 jsou známy jen ojedinělé případy. VW se v minulosti pokusil napravit celý problém různými akcemi, například změnou vodících lišt, změnou krytu řetězu, dodatečným tepelným krytem na olejové trubce vedoucí z turba, změnou software řídící jednotky a také se měnily nějaké součástky při servisní akci s označením 15D8, která se týkala asi 5000 vozidel. Od MY2012 dále se montuje modifikovaný řetěz. Problém je dostatečně dlouho znám a také je pro něj charakteristické, že postihuje některé typy vozidel více, například 1.2 ve Škodě Yeti. Tváří v tvář zákazníkovi dělal VW dlouho mrtvého brouka, čímž se svévolně degradoval na úroveň Toyoty, která pět let nedokázala vyřešit triviální problém s plynovým pedálem, až přerostl v největší stahovací akci v dějinách automobilu. Nyní to VW vzdal a bude opravovat chcíplé rozvody tzv. na kulanci i mimo záruku.

_________________
Nejcastejsi problemy: VW Passat 2.0TDi (3C) & Jak si vybrat ojetý vůz VW Passat 3C (B6)? / Jak odblokovat iPhone?
VW Passat B6@103kw / BMP


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 20.08.2015 22:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3618

Bydliště:

Brno/Opava

jeste neco do diskuze: ZDE

Citace:
Tak jen pro zajimavost
1.4TSI 2012 Golf, 159000km, retez
A po startu divne zvuky, neco jako retez :)

Dano na check do autorizaku a po prvnim rannim startu prej divne, ale na rozvody moc nee, prehrani softu motoru na aktualni a dalsi rano zkouska.
Vysledek > rozvody prej jsou v pohode, zcela. (dal nekdo vic? :D )
Ze kdyby bylo zle, tak to chrci treba 20s po startu. A pak nasledovala takova sympaticka rozprava, kdy mi na rovinu rekl, ze vsechny jejich retezy jsou na ***** a ok by mel byt v 3.0TDI, pripadne to vyresili remenem :) A bylo mi doporuceno 2.0TDI :-D a pokud tedy tsi, tak rozhodne (ac vime, co rika tovarna) menit olej max 15tis.km, nebot i ten napinak retezu jede na olej a nekvalitni/vyjetej olej zhorsuje, hlavne rano, schopnosti napinaku a tim i ty pazvuky...

_________________
Nejcastejsi problemy: VW Passat 2.0TDi (3C) & Jak si vybrat ojetý vůz VW Passat 3C (B6)? / Jak odblokovat iPhone?
VW Passat B6@103kw / BMP


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 20.08.2015 22:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

Zajímavé. Mamča jezdí v 1.4 TSI 90 kW (VW Golf šestková řada). Dělají ty výměny ve VW servisech (když se člověk ozve) ještě teď? :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 21.08.2015 06:10 
Offline
VWsenior
VWsenior

Hodnost:

VWsenior

Registrován:

17.03.2015

Příspěvky:

81

Ja mam 2.0 tsi 155kw a "ojedinele" se mi potkal taky - za 100 000,-

_________________
Passat CC 2.0TSI, 2011, 155kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 21.08.2015 12:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

V článcích píšou, že od 2012 se dává již modifikovaný řetěz.

Také uvádí, že nová řada EA888 bude mít (resp má) zase řemen.

Kdy vlastně vyjela EA888 do výroby a jak tedy poznat, jestli má auto modifikovaný řetěz anebo už je z nové řady a má již řemen?

Dá se to poznat třeba už podle víka nebo kódu motoru? Anebo jednodušše podle výkonu - všiml jsem si, že ty nejnovější A4ky mají 1.8 TFSI 125 kW. Byly tyhle 125 kW už opět řemenové?

Obrázek


Naposledy upravil Werry dne 13.09.2015 12:52, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 23.08.2015 07:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.08.2013

Příspěvky:

3025

Bydliště:

Praha

Tak v prvni rade audina ma ten motor podelne, zatimco passat napric...

_________________
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0TDI 140kW MOTORPOWER 4MOTION DSG 2012 HEDVIKA
Volkswagen Golf VI Variant 2.0TDI 103kW 2013 Dieselgate SW :-(


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 23.08.2015 17:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

To mění něco na situaci ohledně přeskakujících rozvodů?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 23.08.2015 18:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.08.2013

Příspěvky:

3025

Bydliště:

Praha

To ja nevim, u naftaku ovsem rozdil v poruchovosti byl, i kdyz ty motory, jak rikas, jsou prakticky stejny...

_________________
Volkswagen Passat B7 Variant 2.0TDI 140kW MOTORPOWER 4MOTION DSG 2012 HEDVIKA
Volkswagen Golf VI Variant 2.0TDI 103kW 2013 Dieselgate SW :-(


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 29.09.2015 15:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.10.2011

Příspěvky:

35

Opravdu nikdo nevíte, jestli má 1.8 TFSI 125 kW už zase řemen (nebo řetěz, jako původní 1.8 TFSI 118 kW)?...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 29.09.2015 15:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.10.2012

Příspěvky:

3013

Bydliště:

Praha/Jižní Čechy

Nemáš to trochu pomotané?

Generace motorů EA113 jsou hnané řemenem.

Novější generace EA888 jsou hnané řetězem a je jedno jaká výkonová varianta 1.8 resp 2.0 TFSI.

viz: http://vwts.ru/engine/byt/byt_bzb_1_8_tsfi_eng.pdf
a dále : http://victorborisov.ru/professor/ea888/ssp436.pdf

Moc jsem to, ale nestudoval. Jen mi připadá divné, že by u stejné generace motorů stejné řady ea888 používali jednou řetěz a jednou řemen.

_________________
>>Passat Variant 4Motion Highline<< SUV na turbínách aneb ať žije BKP! Nakopnuto na 126kW a 366Nm.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Spolehlivé T(F)SI - 1.8 T(F)SI, 2.0 T(F)SI
PříspěvekNapsal: 29.09.2015 15:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.10.2012

Příspěvky:

3013

Bydliště:

Praha/Jižní Čechy

Teď koukám, že teekay tady už dával ty samé posty.

Podle mne je to celkem jednoduché. Máš 2 generace TSI(TFSI) motorů. EA113 a EA888.
EA113 hnané řemenem.
EA888 hnané řetězem.
A nezáleží jestli 1,8 nebo 2,0 ani na výkonové variantě. Nicméně mezi nimi budou rozdíly např. turbo, vstřiky a samozřejmě sw.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines
Ač je to wiki tak jsem tam ještě nenarazil na chybu, pouze na menší nedostatky v chybějícím kódovém označení motorů.

_________________
>>Passat Variant 4Motion Highline<< SUV na turbínách aneb ať žije BKP! Nakopnuto na 126kW a 366Nm.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group