Zadní brzdy
Napsal: 11.09.2015 07:05
Dobrý den,
chci se podělit o zkušenost s výměnou zadních brzdových kotoučů a destiček.
Všude tady jsem našel jen návody s pomocí diagnostiky či jiných "bejkáren", jenže jde to i jinak, levně, bez diagnostiky a bez zbytečných blafů, co pořád čtu a slyším.
Stačí na to jen ráčna, 13ka oříšek, křížák a jediná složitější věc - tisícihran, který se dá sehnat v lepších prodejnách nářadí. A samozdřejmě nějaká chemie na snadnější povolení "kousnutých" šroubů.
Jak demontovat psát nebudu, toho je tu všude hafec, jediné co chci napsat je jak na elektronickou parkovací brzdu. Stačí mít trafo na 12v, odpojit motorek od konektoru, napíchnout dva kontakty (samozdřejmě ty, co jsou na motorku) a vytočit šroubení v brzdě. píst se hýbat nebude. Potom stačí vzít nějakou závitovou tyč s plocháčem a píst zatlačit... Pak vše smontovat zase dohromady a heureka! Zasunout klíček do zapalování, zmáčknout tlačítko parkovačky, udělal jsem to 3x.
Stále sem si nebyl jistý jestli v řj není něco špatně a tak sem jel raději do servisu na diagnostiku. tam mi akorát vynulovali nějaký interval ale že by tam byla nějaká chyba že se něco dělo s brzdama? Vůbec. Pro příště už ani do toho servisu jezdit nemusím. Pro mě jako laika + kamarád lehce pokročilý = cca 2h práce a cena za sehnané origo díly 3000 a nějaké drobné...
chci se podělit o zkušenost s výměnou zadních brzdových kotoučů a destiček.
Všude tady jsem našel jen návody s pomocí diagnostiky či jiných "bejkáren", jenže jde to i jinak, levně, bez diagnostiky a bez zbytečných blafů, co pořád čtu a slyším.
Stačí na to jen ráčna, 13ka oříšek, křížák a jediná složitější věc - tisícihran, který se dá sehnat v lepších prodejnách nářadí. A samozdřejmě nějaká chemie na snadnější povolení "kousnutých" šroubů.
Jak demontovat psát nebudu, toho je tu všude hafec, jediné co chci napsat je jak na elektronickou parkovací brzdu. Stačí mít trafo na 12v, odpojit motorek od konektoru, napíchnout dva kontakty (samozdřejmě ty, co jsou na motorku) a vytočit šroubení v brzdě. píst se hýbat nebude. Potom stačí vzít nějakou závitovou tyč s plocháčem a píst zatlačit... Pak vše smontovat zase dohromady a heureka! Zasunout klíček do zapalování, zmáčknout tlačítko parkovačky, udělal jsem to 3x.
Stále sem si nebyl jistý jestli v řj není něco špatně a tak sem jel raději do servisu na diagnostiku. tam mi akorát vynulovali nějaký interval ale že by tam byla nějaká chyba že se něco dělo s brzdama? Vůbec. Pro příště už ani do toho servisu jezdit nemusím. Pro mě jako laika + kamarád lehce pokročilý = cca 2h práce a cena za sehnané origo díly 3000 a nějaké drobné...