Stránka 1 z 2

Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 26.09.2015 21:08
od rakosnicek23
Ahoj vespolek,
od dubna jsem majitelem Passatu B6 2.0 TDI PD 125 kw DSG, rok výroby 2007, stav km: 295 tis.
Při jízdě ve vyšších otáčkách mě auto občas najednou ztratí výkon, který se projevuje trhavým, opakovaným zaškubáním (jako kdyby nechtěla nebo nevěděla co má zařadit převodovka dsg). Projevuje se to pouze při velkém zatížení motoru ve vysokých otáčkách (předjíždění v kopci, apod.).
Dneska jsem pročítal na stránkách pana SIXTY nejčastější projevy a příčiny poruchy 6" DSG. Rozjiždění bez plynu, akcelerace s plynem, plynulost řazení, bez trání (vyjma zmíněného) - vše ok. Při téhle příležitosti jsem dneska u rybníka už se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí. Každopádně mě motor přes 4000 otáček nepustil. Nevím zda už se o to "staral" omezovač, ale v červené zóně to ještě nebylo. Ta vizuálně začíná podle otáčkoměru až na 4500 otáčkách (DSG na 4tis.?)

Při téhle příležitosti bych rád ještě jednu otázku ať tady nezasírám víc témat svejma problémama: Odchází mě setrvačník a já se Vás ptám Je setrvačník na 2.0Tdi DSD totožný jako u motorů 1.9 Tdi 77kw a 2.0 Tdi 103kw? (jedno zda se jedná o Octavii II nebo Pašíka)

DĚKUJI za jakoukoliv radu, názor co s tím může být!
Svět nafty, automatů a koncernu VW teprv poznávám :blush:

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 16:09
od KJirka
to, co popisuješ, nemá s velkou pravděpodobností s DSG nic společného. Osobně si myslím, že to je překročení plnícího tlaku turba. Nech si vyčíst paměť závad, pokud je to ono, bude to zapsané.

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 16:26
od teekey
rakosnicek23 píše:...se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí...
napada me takova blbost, palivovy filtr jsi kdy menil naposled?

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 16:31
od KJirka
myslíš, že by se motor zalknul z nedostatku paliva ? To by ovšem udělalo třeba i při prudký akceleraci. Spíš vycházím z toho, že to je vždycky ve vysokých otáčkách. Proto bych začal tou diagnostikou.

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 19:10
od rakosnicek23
teekey píše:
rakosnicek23 píše:...se zaparkovanym autem zařadil neutrál N a postupně přidával plyn. Ve chvíli kdy jsem se dostal na hranu 4000 otáček se auto začlo projevovat úplně stejně jako při zatížení motoru třeba při tom zmiňovaném předjíždění do kopce. Tzn. trhnutí, ztráta výkonu, opětovně dostání se na 4t. otáček, trhnutí...
napada me takova blbost, palivovy filtr jsi kdy menil naposled?
ahoj, hele palivák jsem abych pravdu řekl ještě neměnil... a absolutně nemám tucha kdy měněnej byl. Mám doma dva dvojkový focusy v benzínu a tam se to nemění tak mě to ani nijak nevyztanulo z paměti. Je to výměna nákladná a složitá u B6?
KJirka píše:to, co popisuješ, nemá s velkou pravděpodobností s DSG nic společného. Osobně si myslím, že to je překročení plnícího tlaku turba. Nech si vyčíst paměť závad, pokud je to ono, bude to zapsané.
ahoj, co je příčinou(nami) překročení plnícího tlaku turba? Na diagnostiku zajedu hned v úterý. Může být jedním z důvodů "načnutý" turbo? Taková ta sanitka ve zpětnym zrcátku :dog:

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 19:23
od KJirka
výměna palivovýho filtru je sranda, protože to je jedna zmála věcí, která j v motoru dobře přístupná. Máš to hned zkraje na levý straně.

Špatně funguje podtlaková regulace turba. Jestli houká, nemusí být nutně špatný.

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 19:44
od rakosnicek23
KJirka píše:výměna palivovýho filtru je sranda, protože to je jedna zmála věcí, která j v motoru dobře přístupná. Máš to hned zkraje na levý straně.

Špatně funguje podtlaková regulace turba. Jestli houká, nemusí být nutně špatný.

Jo jasné to už sem doma s tím filtrem. To je ta nádobka co do ní vedou těch vícero hadiček. Měnil sem to svýho času o dvojkovýho Toleda :roll: No tak sem si udělal procházku k autu a podle servisky to vypadá, že je tam smočenej přes 160 tisíc km!!! :tit:
K tomu podtlaku uvidíme co na nás vybafne dignostika - asi 2x se mě stalo, že mě auto spadlo do nouzáku, rozblikala se kontrolka žhavení a auto netáhlo, turbo nefunkční. Po chcípnutí a opětovném nastartování zas vše ok. Teď už to neudělalo přes 8000 km...

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 19:49
od KJirka
no tak filtr si rozhodně vyměň, ale i tak typuju na turbo. Už podle toho, co píšeš o tom nouzáku. Většinou to tam spadne, právě když to točíš do vysokých otáček. Začne blikat kontrolka žhavení, přestane to táhnout a pokud máš maxidot, napíše to něco jako "plnící tlak překročen".

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:04
od rakosnicek23
KJirka píše:no tak filtr si rozhodně vyměň, ale i tak typuju na turbo. Už podle toho, co píšeš o tom nouzáku. Většinou to tam spadne, právě když to točíš do vysokých otáček. Začne blikat kontrolka žhavení, přestane to táhnout a pokud máš maxidot, napíše to něco jako "plnící tlak překročen".
To je potom na repasi turba či tam dělají bordel různá čidla a snímače, eventuálně popraskané hadice, těsnění...? :thk:

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:14
od KJirka
ne, to dělá turbo. Jestli ho budeš mít v čudu, tak se na repas vykašli, protože to tu nikdo pořádně neumí. Lepší sehnat starší a dobrý. Teď zrovna tu kolega Jirka. někomu nabízel použitý turbo za 7 500,-Kč. Dával na něj i záruku. Nevím teď ale už, co to bylo za typ.

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:21
od rakosnicek23
KJirka píše:ne, to dělá turbo. Jestli ho budeš mít v čudu, tak se na repas vykašli, protože to tu nikdo pořádně neumí. Lepší sehnat starší a dobrý. Teď zrovna tu kolega Jirka. někomu nabízel použitý turbo za 7 500,-Kč. Dával na něj i záruku. Nevím teď ale už, co to bylo za typ.

Repas nikdo neumí mám chápat jen u tohodle turba nebo všeobecně? No dávat 7 papírů za ojetý turbo kde nevíš dne ani hodiny... to už mě přijde jako lepší nápad zkusit tu repas se zárukou :?
Někde tady na foru sem ale četl, že ta podtlaková regulace turba u tohodle typu nejde vyměni - neprodává se jako samostatný díl... Vyvede mě někdo z omylu?

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:27
od KJirka
Jirka. na bízel turbo, který má asi 60 t. najeto. Nový stojí kolem 25 t. To, že repasovaný turba za moc nestojí, je všeobecně známá věc. Ale zařiď se jak uznáš.

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:37
od rakosnicek23
KJirka píše:Jirka. na bízel turbo, který má asi 60 t. najeto. Nový stojí kolem 25 t. To, že repasovaný turba za moc nestojí, je všeobecně známá věc. Ale zařiď se jak uznáš.
Já si rád nechám poradit od Vás... ale nikdy sem turbo neřešil, až asi teď. Žil sem si bezstarostnym životem atmosférických benzínů :good:
No ono si vem že tyhle turba se dávali do aut do roku 2007. Ono sehnat turbo s dobrym nájezdem když už ty nejnovější absolvují 8 topnou sezónu. To potom turbo se 60ti tisíci radno pohledat a ještě těžčeji uvěřit...

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 20:44
od KJirka
uvedl jsem to jen jako příklad

Re: Problém s trhavým poklesem výkonu - 2.0 TDi 125kw PD (dsg, bmr)

Napsal: 27.09.2015 22:02
od Jirka.
Nee, moje turbo je 2012, je to na něm dokonce odlité i s měsícem ale ten z hlavy nevím:-) a 60tis má právě najeto proto že v autě bylo dávané jako nové v D i s motorem právě v tom roce 2012. Ale pro tebe nee, protože je to na BMP/BMM, ty máš jiné...