Stránka 2 z 3

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 13:57
od Jirka.
Dvě jasné závady. S ručkou tohle nemá naprosto nic společného

18232 - tlakovy regulacni ventil 3 (N217): preruseni nebo zkrat na kostru

18154 - napajeci napeti magnetickeho ventilu: chyba v el. obvodu

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 14:04
od KJirka
takže kuna :D

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 15:24
od acmetelka
Uvidíme. Po SZ a telefonu s Jirkou. zkusím nejdříve zkontrolovat kabeláž k převodovce a pak případně budeme řešit další možnosti (výměna mechatroniky nebo celé převodovky).

Zatím díky všem za cenné rady!

Metla

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 15:40
od KJirka
ježiši, nestraš se s tou převodovkou. V záruce mi DSG měnili, kvůli menšímu úniku oleje a cena za ixovej díl byla asi 110 t. Kč, bez práce.

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 15:44
od acmetelka
Tak novou bych tam samozřejmě nedával. By byla skoro dražší než to auto vcelku. :)

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 16:19
od vlado 14
Jirka. píše:
vlado 14 píše:urob diagnostiku rucky
Diagnostiku ručky máš hned na začátku a z ní je jasně vidět že ručce nic není, odkazuje na závady v paměti převodovky.
to ano ,ale mal zavady i v rucke

Adresa 53: Parkovací brzda
Objednací číslo řídící jednoky: 3C0 907 801 E
Systém a/nebo verze: EPB VC8HC003 013 0003
Kódování: 0000012
Číslo dílny: WSC 05311
Závady byly smazány

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.11.2015 16:27
od acmetelka
Jak mi vysvětlil Jirka. a pak mi to i došlo, tak některé ŘJ odkazují na závady v jiných ŘJ. Takže jak parkovací brzda, tak vlastně i ŘJ motoru odkazují na závadu v převodovce. Mátlo mě tam to slovo řídící jednotka "pohonu", ale to bude nevhodný překlad originálního transmission, čili převodovky.

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 24.11.2015 10:35
od acmetelka
Ještě jsem se ke kontrole kabelu nedostal, jen mě napadl ještě doplňující dotaz: ŘJ převodovky je mimo převodovku, resp. mechatroniku a tedy závady, které hlásí jednotka, jako jsou přerušení/zkrat jednotlivých ventilů v převodovce může dělat ten kabel, tedy propojení mezi ŘJ a mechatronikou? Nebo je ta ŘJ DSG přímo v té mechatronice?

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 24.11.2015 11:32
od Jirka.
Je přímo v té mechatronice, ale teoreticky může být přerušený nějaký napájecí kabel a takhle to blbnout.

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 29.11.2015 20:45
od yessmen
Já bych tipoval KO mechatroniku.

// ""Chyba se ale opakuje, po nějaké době jízdy, když zastavím a chci znovu nastartovat. Pokud auto nějakou dobu stojí, hodinku, dvě, tak vše zase v normálu.""
To nevypadá na kabeláž...

Pokudže na svazku ani konektoru nebude nic vidět zkusil bych vyměnit olej/filtr a udělat základní nastavení.. Když se bude chyba opakovat tak jedině mechatroniku případně celou jinou skříň co vyjde líp.

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.01.2018 07:55
od acmetelka
Protože sem tam mám SZ s dotazy, jak jsem vyřešil, tak napíšu sem...

Byla KO mechatronika. Ten ventil co zmiňuju výše, bohužel ten zrovna je tam pevně a nedá se vyměnit samostatně. Nehlědě na to, že normální servis se tím vůbec nezabývá a když, tak prostě jde celá nová mechatronika. Auto skončilo bohužel u Klokočky, mechatroniku mi ale nedávali novou - přivezl jsem si od pána z Boleslavi, co dělá jen převodovky (asi tu ve foru víte jméno, já už zapomněl - dělal dříve ve vývoji Škody, závodní převodovky apod.). No nicméně auto mi z Klokočky vrátili že vše v pořádku, naúčtovali si i např. snad dva litry za základní nastavení a ejhle... auto po zahřádí s touhle mechatronikou strašně škubalo při rozjezdu... GRRRR.. myslel jsem že je tam půjdu zfackovat - prý i dlouhou testovací jízdu dělali atd.. blabla.
No ale stejně by mi amatéři nepomohli. Našel jsem servismana z Modřan, co ty mechatroniky umí rozebrat a on mi v podstatě z těch dvou složil jednu funkční, dodal tam ještě dva nové ventily.

Takže tak. Auto zatím další dva roky jezdí. Teď zase blbě startuje ( klidně i do 10 vteřin v létě, když déle stojí - naskočilo ale zatím vždy :) ) a čmoudí pak nějakou dobu po startu bílým kouřem/.. ale to už je jiná story. :)

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.01.2018 08:00
od KJirka
Sixta se jmenuje.
V autorizacích DSG neumí, to je celkem známá věc. Jak se k tomu pak teda postavili, když jsi to po nich musel nechat někoho předělat. To shrábli peníze za evidentně špatnou práci nebo to svedli na tu mechatroniku ?

Ten dlouhej start může být několik věcí. V mrazu možná kombinace slabý baterie a utahanýho startéru. A bílej "kouř", je nejspíš jen pára. To je v zimě přeci normální :D

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.01.2018 08:05
od acmetelka
Jo, pan Sixta, díky. Mimochodem ani s ním jsem pak nebyl úplně happy. Když jsem mu volal, že ta mechatronika taky není v pořádku, v podstatě mě odbyl, že je a basta, ať mu dokážu, že ne. :/ Takže k 15k za ni pak přibylo ještě 10k za to složení jedné ze dvou. 6k tedy myslím byl pak cca materiál, ty nové dva ventily a ještě nějaké drobnosti.

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.01.2018 08:12
od acmetelka
A Klokočka.. no comment. Možná jsem jim pak taky ještě volal, už si přesně nevzpomínám, ale taky nic z toho a neměl jsem nervy ani čas to řešit při rodině, práci, stavbě atd. Ještě mi btw měnili kabeláž kolem motoru a přitom urvali matku na stěrači. Prý byl narezlý šroubek, neodborná montáž, asi předtím moc utažené atd atd.. Což je možné, kdysi jsem je měl venku a utahoval sám pocitově. A na vrchol mi nevrátili ani ty plastové čepičky na ty matky na stěračích.... No co, autorizák přece, no néééé?

Re: Chyba parkovací brzdy, bliká PRNDS, převodovka v nouzáku

Napsal: 23.01.2018 08:20
od acmetelka
Ty starty... není to bílej kouř jen v zimě... jak to dlouho startuje, tak to pak hodně začmoudí, což bych pochopil, bo si to tam asi tak nějak nahromadí atd.. ale pak třeba za 10 minut popojíždím v koloně a furt to čadí celkem dost. Ale většinou po ujetí několika desítek km / 30? / to přestane.. asi jak se motor prohřeje. Měl jsem to už u servisáka, vyměnil sady gumiček kolem vstřiků, prý byla ve filtru začouzená nafta, tak jestli to tam neprofukuje do zpětného vedení paliva. Měnil i prý úplně mrtvé podávácí v nádrži. Ale nezlepšilo se nic. Půjde to teď někdy ke kámošovi, změři kompresi a bude koumat dál.

Ono už se to auto pomalu sype.. :) Ale je už jen do práce a kolem domu, má kouli a na novém v leasingu kouli nemám. Další chuťovka je nefunkční 2. tlačítko paměti sedadla a to že se to občas zblázní a chce se to i několik minut tvrdošíjně do té paměti nastavovat. Tak občas bojuju a přetlačuju to (ta dvojka je nastavená pro menší manželku ).. ale možná jen spinač, musím ho vyndat z zkusit. Sorry je to už zase úplně jiné téma. :)