Baterie efb misto agm ?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
sovel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 21.04.2015 18:09

Baterie efb misto agm ?

Příspěvek od sovel »

Ahoj,

nedavno sem tu resil problem se startovanim a bylo to presne podle vasich tipu;)
Nicmene ted me trosku polilo horko.

Jde o to, ze pote co jsem byl nasmerovan na vymenu baterky sem zacal shanet novou. Kouka sek po netu co a jak,poptal se v okoli v kramech a pri tom potkal znameho. Ten se zeptal co shanim a ja to vysipal ze baterku na start stop system. On mi rekl ze se popta a pak dovalil ze za 3k je ma. Jelikoz jsem mel uz pres dalsiho znameho nabidku na 3,6k bo ma slevy jako mechanik jsem si rekl tak 600 doma, proc ne? Tak sem se dohodl s tim za 3k a jelikoz mi jeste cistil interier nechal sem mu rovnou karu. No bat vymenena,auto vyvoneno vse slape jak ma:)

Proc ale ten roman? Dneska sem tak nejak slidil jestli mam vsechny merky ok a dorovnaval kryt baterky,no pro tom sem si vsiml ze baterka to je efb oproti puvodni agm... Tak sem googlil a prave jedine co sem zjistil je ze pro auta s rekuperaci brzdne energie jen agm(mam bluemotion). Start stop system sice vzdy po startu vypinam uz od zacatku, narazil sem snad na skoda foru na to ze rj taky ne vzdy tohle provadi(rekuperace)...???

Jelikoz s tim uz jedim nejakou chvilku vratit a vymenit nepujde:( to jestli baterka odejde za 2-3 roky preziju ale hlavne aby to nejak neposralo auto...

Co vy na to?

Diky

Uživatelský avatar
PeterZM
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 06.10.2015 20:24

Re: Baterie efb misto agm ?

Příspěvek od PeterZM »

Treba nakodovat tu bateriu co si tam dal. Velkost AH aj typ.
VW Passat B7 2.0TDi 125kw DSG BMT

sovel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 21.04.2015 18:09

Re: Baterie efb misto agm ?

Příspěvek od sovel »

Ty kokos, no tak to cumim jak vyvoranej teda. Musel sem si to googlit bo tohle slysim fakt poprve:) no mam tedy obavy ze ten typ teda neschroupe pokud je to jen na agm:( navic vubec nemam sajn kdo by mi to udelal...puvodne tam byla 68 vzal sem 70 ... No pokud nikoho nesezenu tak to lajznu a holt pockam az se odporouci bo stejne me nic jineho nezbude kdyz sem uz do toho vrazil 3k a priste teda lepsi v autorizaku to vymenit a koupit?

Kazdopadne diky za info:)

Uživatelský avatar
PeterZM
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 06.10.2015 20:24

Re: Baterie efb misto agm ?

Příspěvek od PeterZM »

Ide tam nakodovat aj efb :) je tam na vyber aj obycajna bateria.
Přílohy
kb.jpg
VW Passat B7 2.0TDi 125kw DSG BMT

Uživatelský avatar
Archie
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2047
Registrován: 17.08.2009 01:01
Bydliště: kousek od Kladna

Re: Baterie efb misto agm ?

Příspěvek od Archie »

sovel píše: *** CUT *** jedine co sem zjistil je ze pro auta s rekuperaci brzdne energie jen agm(mam bluemotion). Start stop system sice vzdy po startu vypinam uz od zacatku, narazil sem snad na skoda foru na to ze rj taky ne vzdy tohle provadi(rekuperace)...???
Akumulátory typu EFB i AGM jsou vhodné pro auta se Start/Stop, a ani v autě bez tohoto "kouzla" žádnou škodu neudělají.
VW k Bluemotion uvádí mimo jiné i, že BlueMotion Technology - při brzdění je uvolněná energie ukládána do baterie vozu. Tento proces je označován jako rekuperace nebo využívání energie uvolněné při brzdění. Motor díky tomu může vyrobit méně energie, protože není potřeba dobíjet baterii.

Trocha moudra pro poučení (z materiálu VARTA): Oba typy jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné.

Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie.


Baterie EFB se vyznačují delší životností při zvýšeném cyklickém zatížení. Toho je dosaženo speciálním separátorem z polyesterových vláken a silnějšími deskami elektrod. Baterie typu EFB jsou tak vhodné do aut se systémy Start&Stop, ne však pro vozy s rekuperačním brzděním a dalšími šetřícími technologiemi.

Nakodovat to správně, bude vhodné, protože baterie typu AGM se mají nabíjet pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení aku AGM/GEL - takže je asi třeba jiný způsob nabíjení i v autě (ale jestli ten režim vyhovuje nebo škodí EFB ti nepovím).
Ale pokud platí výše uvedené, byl by aku AGM pro tebe vhodnější. Ale osobně si nemyslím, že to EFB bude nějaká tragedie. Elektricky to spíš bude tak, že AGM zvládne vyšší nabíjecí proud než EFB a tak ho bude elektronika nabíjet větším proudem, když brzdíš motorem (protože to je jediný okamžik, kdy se motor točí díky pohybové energii auta a tím i "gratis" točí altíkem - tedy rekuperuje energii).

PS - ale může to být jinak ;-)
Bye A.
___________________________________________________
VW Passat 3C Variant 2.0 TDI CBAB 2010 BlueMotion

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“