Dekarbonizace motoru ano/ne?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
Klejzlik
Člen klubu
Příspěvky: 676
Registrován: 28.09.2011 19:50
Bydliště: Hranice

Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Klejzlik »

Ahoj lidi,tak jsem se dnes dozvedel,ze neco takoveho existuje,prolizal jsem chvilku net a vsichni co podstoupili dekarbonizaci,tak nadmiru spokojeni.
Mate s tim nekdo zkusenost?
Docela o tom premyslim ale nejsem si jisty jestli to podstoupit..

Sem.tex
Člen klubu
Příspěvky: 208
Registrován: 10.07.2012 19:08
Bydliště: Brněnsko

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Sem.tex »

na jakém autě a kolik to má najeto ? dělá to tady servis od nás z dědiny a viděl sem to na vlastní oči co to dokáže ..
VWGIV 74kw highline

Uživatelský avatar
Danny
Pilot
Pilot
Příspěvky: 773
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravskoslezský

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Danny »

Já osobně bych se do toho nepouštěl.Ono auto na kterém se mění (10-15 tis Km a nebo rok) olej, není co dekarbonizovat. Vím to z vlastní zkušenosti.Já měl při nákupu auta na budících 210tis KM a teďka mám 320Tis. Během této doby měním olej co 10tis km (cca co půl roku).A měl jsem s ním potíže s cukáním.Prošlo to několika servisy a krom toho že si řekli o peníze nevyřešili nic. (nové vstřiky,turbo,váhy,N75,řídící jednotka,kabeláže ke vstřikům atd+ samozdřejmě práce).Po asi 5 letech jsem se rozhodl,že celý motor rozkuchám a co bude špatné vyměním,protože s autem jsem spokojeny a chci si ho nadlouho nechat.A byl jsem extrémně překvapený že v tom motoru nebylo absolutně co čistit.Tak jsem si koupil nové kruhy,šálky a nechal obrousit kliku a všechny guferka a zrepasovat hlavu.A nakonec to bylo drobnou dírkou (špendlíková hlavička) v chladiči nafty (ihned nad palivovým filtrem).A vzhledem k tomu,že mám jedno z prvních PD motorů,tak tam nemám ještě čerpadélko v nádrži,tak mi ta nafta nikde netekla...

Trošku jsem se rozepsal.Jednoduše, když čistit,tak rozebrat a mechanicky komplet..Ale úplně stačí, zkrátit výměnu oleje na 10TIS KM (materiál výjde do 1000Kč včetně filtru (CHAMPION 5W-40 C3 VW 505.01)), protože moderní motorové oleje obsahují DETERGENTY- rozpouští plynule nečistoty v motoru a zanechává je ve filtru a DISPERZANTY zabraňují shlukování těchto nečistot.Takže se nemůže nic ucpat.

Staré metody průplachovým olejem se nepoužívájí, protože špatně mazaly a většinou natropili více škody než užitku.Takže tak :)

PS-Mám vystudovanou Tribodiagnostiku, tak o tom něco vím. Bohužel hodně lidí si nechá poradit rady od výrobce (měnit olej po 20 a více tisících), ale takové auto mám předpokládanou životnost 200tis km.Po tuto dobu určitě vydrží,ale to co je v tom motoru,raději nevidět.A taky na tyto prodloužené intervaly tlačí Ekologové.Protože likvidace olejů je nákladná.. :)

ricom
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7993
Registrován: 02.06.2009 12:45
Bydliště: v prdeli

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od ricom »

konečně to tady někdo rozumně napsal.. perfekt pane.. naprostý souhlas s tebou.. se vším souhlas :good: :good: :good: :thanks:
Danny píše:Já osobně bych se do toho nepouštěl.Ono auto na kterém se mění (10-15 tis Km a nebo rok) olej, není co dekarbonizovat. Vím to z vlastní zkušenosti.Já měl při nákupu auta na budících 210tis KM a teďka mám 320Tis. Během této doby měním olej co 10tis km (cca co půl roku).A měl jsem s ním potíže s cukáním.Prošlo to několika servisy a krom toho že si řekli o peníze nevyřešili nic. (nové vstřiky,turbo,váhy,N75,řídící jednotka,kabeláže ke vstřikům atd+ samozdřejmě práce).Po asi 5 letech jsem se rozhodl,že celý motor rozkuchám a co bude špatné vyměním,protože s autem jsem spokojeny a chci si ho nadlouho nechat.A byl jsem extrémně překvapený že v tom motoru nebylo absolutně co čistit.Tak jsem si koupil nové kruhy,šálky a nechal obrousit kliku a všechny guferka a zrepasovat hlavu.A nakonec to bylo drobnou dírkou (špendlíková hlavička) v chladiči nafty (ihned nad palivovým filtrem).A vzhledem k tomu,že mám jedno z prvních PD motorů,tak tam nemám ještě čerpadélko v nádrži,tak mi ta nafta nikde netekla...

Trošku jsem se rozepsal.Jednoduše, když čistit,tak rozebrat a mechanicky komplet..Ale úplně stačí, zkrátit výměnu oleje na 10TIS KM (materiál výjde do 1000Kč včetně filtru (CHAMPION 5W-40 C3 VW 505.01)), protože moderní motorové oleje obsahují DETERGENTY- rozpouští plynule nečistoty v motoru a zanechává je ve filtru a DISPERZANTY zabraňují shlukování těchto nečistot.Takže se nemůže nic ucpat.

Staré metody průplachovým olejem se nepoužívájí, protože špatně mazaly a většinou natropili více škody než užitku.Takže tak :)

PS-Mám vystudovanou Tribodiagnostiku, tak o tom něco vím. Bohužel hodně lidí si nechá poradit rady od výrobce (měnit olej po 20 a více tisících), ale takové auto mám předpokládanou životnost 200tis km.Po tuto dobu určitě vydrží,ale to co je v tom motoru,raději nevidět.A taky na tyto prodloužené intervaly tlačí Ekologové.Protože likvidace olejů je nákladná.. :)

Uživatelský avatar
Klejzlik
Člen klubu
Příspěvky: 676
Registrován: 28.09.2011 19:50
Bydliště: Hranice

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Klejzlik »

Vyčerpávající!Tp se musí nechat!
Každopadně díky a v podstatě můžeme toto téma smazat!
Je fakt,že mám auto necelý měsís a nevím jak o něj bylo staráno,takže mám olej a filtry objednané a na tvé ale i ostatní doporučení budu měnit co 10tis ;-),páč mám taky v plánu najet víc let a km než u předchozích aut ;-)

Díky!

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od teekey »

samozrejme je to o diskuzi, ale nemuzu zapomenout jak jsem poprve sundal sani z me B5 (81kw) a cistil EGR ventil :D
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
Klejzlik
Člen klubu
Příspěvky: 676
Registrován: 28.09.2011 19:50
Bydliště: Hranice

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Klejzlik »

EGR se chystam zkontrolovat

Uživatelský avatar
frost2
Člen klubu
Příspěvky: 31
Registrován: 25.06.2016 00:35
Bydliště: Praha

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od frost2 »

Zdarec,

je tu někdo schopný udělat mi dekarbonizace včetně měření výkonu před/po i výměnou motorového oleje? případně kolik by to stálo?
VW Passat CC Individual/R-line 3.6FSI 220kW 06/2010

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od KJirka »

zkus napsat kolegovi Motorpower, kterej má motorovou brzdu, zabývá se zvýšením výkonu, dělá i řadu jiných věí a pro tebe hlavně, máš to blízko. Třebotov, kousek za Radotínem. A jestli tam pojedeš, dej pak info, co ti naměřil. Může to být dost překvápko.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
frost2
Člen klubu
Příspěvky: 31
Registrován: 25.06.2016 00:35
Bydliště: Praha

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od frost2 »

Diky za tip, jak dodelam Cat-beck a sani vcetne chipu zavolam mu a hodim sem vysledky i kdyz bojim se toho co uvidim :/.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Passat CC Individual/R-line 3.6FSI 220kW 06/2010

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od KJirka »

o jakým chipu je řeč ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od denis.82 »

Jj, to se bojis opravnene. Pocitej, ze kdyz se zadari, tak tam budes mit tak 190kw.
Jak a u koho chces tu atmosferu cipovat??
A catbackem urcite kone nepridas, spis naopak.
RS6 Performance 445kw

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od KJirka »

chiptuning se narodil s příchodem turbomotorů. Chipovat atmosféru nemá příliš smysl. Tam se musí dělat úplně jiný úpravy.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od Nwkt »

Já bych řekl, že v dnešní "eko" době má smysl dát čip i na atmosféru

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: Dekarbonizace motoru ano/ne?

Příspěvek od denis.82 »

Ted nevim, jestli to nemyslis ironicky. :D Ale ja mel tento motor v Passatu a co jsem zjistoval, upravit jen nejakym cipem nejde (max. jde naladit Superbida 191kw jako Passat). To umi myslim i Motorpower nebo Janda z Cimbu.
RS6 Performance 445kw

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“