Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.05.2012 10:58
Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Zdravím,
řeším problém s hlukem a vibracemi na 2000 otáčkách z pravé strany pod spolujezcem. Vibrace a hluk začínají na zhruba na 1900 - 1950. Na 2050 - 2100 skončí hluk a vibrace se sníží zhruba na polovinu, ale nezmizí. Čím vyšší převodový stupeň tím o něco vyšší vibrace a hluk. Pokud vyšlápnu spojku nebo jedu bez plynu z kopce na 2k otáček, tak vibrace a hluk ustanou. Přijde mi, že motor má i nižší výkon na 6. převodovém stupni pokud přesáhnu 2k otáček.
Vše začalo po výměně poloos s klouby (původní vnitřní kineťáky již po vyjetí ze zatáčky a srovnání kol do roviny zachroupaly). Po kontrole a otestování se zjistilo, že i dvouhmotový setrvačník je za zenitem. Bohužel i po výměně setrvačníku problém neustal, sice vibrace a hluk jsou nižší o 1/3, ale stále tam jsou. Netuším, kde muže být problém.
Jediné, co mě napadá, je, že může být nová osa špatně vyvážená nebo některý z kloubů vadný. Známý ještě nakousnul možnost s vyvažovací hřídelí, ale netuším, jestli je v tomto motoru obsažena.
Výměna poloos a setrvačníku se spojkou mě už přišla na 30k a tento pokus omyl se začíná pěkně prodražovat.
Passat Variant 3C5 2.0 TDI 103kW, motor BMP, r.v.2007 najeto 270 000km
Je možné, že už to někdo řešil, ale po dlouhém hledání jsem bohužel nenašel nic, co by mi pomohlo. Za případné návrhy děkuji.
řeším problém s hlukem a vibracemi na 2000 otáčkách z pravé strany pod spolujezcem. Vibrace a hluk začínají na zhruba na 1900 - 1950. Na 2050 - 2100 skončí hluk a vibrace se sníží zhruba na polovinu, ale nezmizí. Čím vyšší převodový stupeň tím o něco vyšší vibrace a hluk. Pokud vyšlápnu spojku nebo jedu bez plynu z kopce na 2k otáček, tak vibrace a hluk ustanou. Přijde mi, že motor má i nižší výkon na 6. převodovém stupni pokud přesáhnu 2k otáček.
Vše začalo po výměně poloos s klouby (původní vnitřní kineťáky již po vyjetí ze zatáčky a srovnání kol do roviny zachroupaly). Po kontrole a otestování se zjistilo, že i dvouhmotový setrvačník je za zenitem. Bohužel i po výměně setrvačníku problém neustal, sice vibrace a hluk jsou nižší o 1/3, ale stále tam jsou. Netuším, kde muže být problém.
Jediné, co mě napadá, je, že může být nová osa špatně vyvážená nebo některý z kloubů vadný. Známý ještě nakousnul možnost s vyvažovací hřídelí, ale netuším, jestli je v tomto motoru obsažena.
Výměna poloos a setrvačníku se spojkou mě už přišla na 30k a tento pokus omyl se začíná pěkně prodražovat.
Passat Variant 3C5 2.0 TDI 103kW, motor BMP, r.v.2007 najeto 270 000km
Je možné, že už to někdo řešil, ale po dlouhém hledání jsem bohužel nenašel nic, co by mi pomohlo. Za případné návrhy děkuji.
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Hnidopišský dotaz.
Měnil si celou sadu? Tedy setrvačník-lamela-přítlačák-ložisko? Vede mě k tomu ta informace o zmáčknutí spojky.
Měnil si celou sadu? Tedy setrvačník-lamela-přítlačák-ložisko? Vede mě k tomu ta informace o zmáčknutí spojky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.05.2012 10:58
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
U obojího se měnila komplet sada.
Montovala se sada celá spojková LUK (setrvačník, lamela, přítlačák, ložisko, šrouby atd.) i celá sada poloos (vnitřní, vnější klouby atd.)
Montovala se sada celá spojková LUK (setrvačník, lamela, přítlačák, ložisko, šrouby atd.) i celá sada poloos (vnitřní, vnější klouby atd.)
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 03.01.2010 18:29
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Je to automat nebo manual? Menil se uz olej v prevodovce?
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Archaon píše:Je to automat nebo manual? Menil se uz olej v prevodovce?
ConnersCZ píše:......pokud vyšlápnu spojku nebo jedu bez plynu ......
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.05.2012 10:58
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Jedná se o 6. stupňový manuálArchaon píše:Je to automat nebo manual? Menil se uz olej v prevodovce?
Olej v převodovce jsem nenechal měnit. Musím se podívat do servisky, jestli předchozí majitel neměnil olej v převodovce, ale myslím si, že asi ne.
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Ten se nemění. Dle VW ,,celoživotní,, = cca na 200 000 - 300 000km
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.05.2012 10:58
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Tak vzhledem k tomu, že se kvapně blížím k 300k, tak stejně uvažuji, že při výměně rozvodového řemenu, kladek a čerpadla bych nechal vyměnit i olej v převodovce. To už mi navrhovali v Autotrendu na 260k.Qido píše:Ten se nemění. Dle VW ,,celoživotní,, = cca na 200 000 - 300 000km
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 03.05.2012 10:58
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Tak jsem nechal vyměnit olej v převodovce. Prej nejdříve tekl mazut a pak až olej. Vibrace a hluk přestali.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
všechny tyhle lapálie obvykle pramení z jedný jediný věci. Auto má ve skutečnosti nejto mnohem víc, než si aktuální majitel myslí. Je to samozřejmě jen moje dedukce, ale nejspíš to tak bude. Protože jinak by v převodovce taková sračka nebyla.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 06.01.2012 20:21
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
olej se meni 120tis nebo 5 let to je tzv dozivotni
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Chtěl bych vidět ten servisní předpis, kde je napsaná výměna ve 120 t. km.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- hkr
- VWexpert
- Příspěvky: 3268
- Registrován: 08.08.2013 21:38
- Bydliště: Praha
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
Jirko, dýchej
Tak zaprvý, po cca 280tkm se mazutu v převodovce fakt nemůžeš divit. Za druhý, 5yrs/120tkm je lehká ironie na "doživotní" z pohledu VW. Ale jinak jsi náš klučina, my to víme
Tak zaprvý, po cca 280tkm se mazutu v převodovce fakt nemůžeš divit. Za druhý, 5yrs/120tkm je lehká ironie na "doživotní" z pohledu VW. Ale jinak jsi náš klučina, my to víme
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vibrace a hluk při 2k otaček pod spolujezcem
viděl jsem, jak vypadal olej z mého Transportéra po 220 t. km a 12 letech. Byl úplně normální. Žádnej mazut.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !