Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- JirkaDeLucina
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 15.09.2014 16:43
- Bydliště: Frýdek-Místek
Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Zdravím, prosil bych o jakoukoliv radu, která by mi pomohla z této situace:
V 07/2014 jsem dal auto (Passat 3C, BPM, 103kW, 2006) do servisu, vrátili mi jej 09/2014 s tím, že mi hlásí vysoký tlak oleje v motoru (ano vysoký) a k tomu Motor stop. Nechal jsem auto odtáhnout do servisu, kde se přišlo na to, že taková ta malá osmihranná tyčinky u vyvažováků se rozpadla a poškodila co mohla. V servise mi sdělili, že je nutno vyměnit modul vyvažovacího hřídele (27 182 Kč bez DPH - kupovali zcela nový snad až někde z Německa), zdvihátko ventilů (3 636 Kč), těsnění vstřikovací trysky (4 x 570 Kč) a vačkový hřídel (6 769 Kč) + olej, diagnostika, opravárenské práce a další věci, dohromady bratru za 46 407 Kč bez DPH (pro mě jako koncového uživatele za 56 153 Kč s DPH).
Složili to, vyzkoušeli a stále se jim to nezdálo, že tam něco rachotí. Nebyly peníze, tak jsem to nechal stát u sebe na parkovišti (cca 500 metrů od servisu) až do 10/2015 a dal jim znova, ať se na to podívají (stav najetých kilometrů se liší přesně o 1 km na obou předávacích protokolech, co mám od servisu).
Při druhém servisování se do motoru už pouštět nechtěli, jen bylo třeba opravit tlumiče a vyměnit DPF a že ať auto vyzkouším. Převzal jsem jej 12/2005, ujel ani ne kilometr, netáhlo to a už to hlásilo motor do servisu. Přijel jsem k nim zpět, dali na diagnostiku a že turbo. Bylo ale před vánoci a do Nového roku nepracují a budou mít na mě čas až někdy v půlce února, ale jestli chci, ať se mi na to turbo podívají jinde.
Na druhou stranu od bytu mám jiný servis, tak jsem to tam hodil a na co nepřišli! Turbo vyměnili ale nezdálo se jim chrastění při nastartování, tak to zespodu rozebrali a přišli na to, že v předchozím servise špatně upevnili jednu z hřídelí, která si "vyjela" svou vlastní osu, posunula se do vany a začala seškrabávat kovové špony do celé soustavy. Tím se opět odrovnaly komplet vyvažovátka (a to byla nová), kliková hřídel a další věci. V servise přemýšlejí nad koupí půl motoru. Uvidíme.
Prosím ale o radu, jak nyní postupovat vůči prvnímu servisu. Auto je navíc nepojízdné, tak jen těžko zajedu zpět, aby mi to dali dohromady oni na základě své "odpovědnosti za škodu - poškození auta v servisu". V druhém servise si jdu celou situaci nafotit a také ať mi vypíšou nějaký papír, v jakém stavu auto převzali, ať mám nějaký dokument.
Co ale prosím dělat teď? Nechat auto opravit v druhém servise a první informovat o situaci a co dál? Děkuji moc za každou pomoc.
Zoufalý majitel pochroumaného čtyřkolého miláčka.
V 07/2014 jsem dal auto (Passat 3C, BPM, 103kW, 2006) do servisu, vrátili mi jej 09/2014 s tím, že mi hlásí vysoký tlak oleje v motoru (ano vysoký) a k tomu Motor stop. Nechal jsem auto odtáhnout do servisu, kde se přišlo na to, že taková ta malá osmihranná tyčinky u vyvažováků se rozpadla a poškodila co mohla. V servise mi sdělili, že je nutno vyměnit modul vyvažovacího hřídele (27 182 Kč bez DPH - kupovali zcela nový snad až někde z Německa), zdvihátko ventilů (3 636 Kč), těsnění vstřikovací trysky (4 x 570 Kč) a vačkový hřídel (6 769 Kč) + olej, diagnostika, opravárenské práce a další věci, dohromady bratru za 46 407 Kč bez DPH (pro mě jako koncového uživatele za 56 153 Kč s DPH).
Složili to, vyzkoušeli a stále se jim to nezdálo, že tam něco rachotí. Nebyly peníze, tak jsem to nechal stát u sebe na parkovišti (cca 500 metrů od servisu) až do 10/2015 a dal jim znova, ať se na to podívají (stav najetých kilometrů se liší přesně o 1 km na obou předávacích protokolech, co mám od servisu).
Při druhém servisování se do motoru už pouštět nechtěli, jen bylo třeba opravit tlumiče a vyměnit DPF a že ať auto vyzkouším. Převzal jsem jej 12/2005, ujel ani ne kilometr, netáhlo to a už to hlásilo motor do servisu. Přijel jsem k nim zpět, dali na diagnostiku a že turbo. Bylo ale před vánoci a do Nového roku nepracují a budou mít na mě čas až někdy v půlce února, ale jestli chci, ať se mi na to turbo podívají jinde.
Na druhou stranu od bytu mám jiný servis, tak jsem to tam hodil a na co nepřišli! Turbo vyměnili ale nezdálo se jim chrastění při nastartování, tak to zespodu rozebrali a přišli na to, že v předchozím servise špatně upevnili jednu z hřídelí, která si "vyjela" svou vlastní osu, posunula se do vany a začala seškrabávat kovové špony do celé soustavy. Tím se opět odrovnaly komplet vyvažovátka (a to byla nová), kliková hřídel a další věci. V servise přemýšlejí nad koupí půl motoru. Uvidíme.
Prosím ale o radu, jak nyní postupovat vůči prvnímu servisu. Auto je navíc nepojízdné, tak jen těžko zajedu zpět, aby mi to dali dohromady oni na základě své "odpovědnosti za škodu - poškození auta v servisu". V druhém servise si jdu celou situaci nafotit a také ať mi vypíšou nějaký papír, v jakém stavu auto převzali, ať mám nějaký dokument.
Co ale prosím dělat teď? Nechat auto opravit v druhém servise a první informovat o situaci a co dál? Děkuji moc za každou pomoc.
Zoufalý majitel pochroumaného čtyřkolého miláčka.
Passat 3C sedan, diesel 2.0, 103 kW, BMP, 2006
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Myslím,že budeš muset k soudu.Jinak máš peška.Protože v servisu kde neumí číst ,protože to muselo psát nízky tlak a ne vysoký, se těžko domluvíš česky.Tomu se říká profesionální oprava.
Kdybys to dal ke mě,tak to máš za třetinu spravený a za zbytek jsme mohli jet do Alp si zalyžovat.Teď už není cesta zpět.
Kdybys to dal ke mě,tak to máš za třetinu spravený a za zbytek jsme mohli jet do Alp si zalyžovat.Teď už není cesta zpět.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482
- selatko
- VWagenista
- Příspěvky: 1238
- Registrován: 23.08.2013 10:46
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Achjo achjo, never ending story.
Osobně je mi tě velice líto, pravděpodobně soud nevyhraješ a ani jinak to nevyřešíš (samozřejme můžeš to zkusit na dobrý slovo se jít zeptat).
Nicméně mů názor: sklopit uši, posunout se dál a NIKDY ale už NIKDY nejet do autorizáku.
Osobně je mi tě velice líto, pravděpodobně soud nevyhraješ a ani jinak to nevyřešíš (samozřejme můžeš to zkusit na dobrý slovo se jít zeptat).
Nicméně mů názor: sklopit uši, posunout se dál a NIKDY ale už NIKDY nejet do autorizáku.
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
- Prochy01
- VWexpert
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12.05.2012 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Počkej.... Selatko, nebud tak pesimistický
Urcite bych se sel nejdriv zkusit domluvit do původního servisu, jestli je to způsobeno chybnou montáži, meli by se k tomu nejak postavit. Od toho druhého bych si nechal zkusit napsat, co tam je a zda jde o montaz nejakeho lempla. Porad mas šanci, ze prvni servis uzná chybu a opravi to (maji na to pojistku). Pokud ale ne, tak pak bud jak pise Sharik (soudit se), nebo jak Selatko (kousnout to a jit dal)
Urcite bych se sel nejdriv zkusit domluvit do původního servisu, jestli je to způsobeno chybnou montáži, meli by se k tomu nejak postavit. Od toho druhého bych si nechal zkusit napsat, co tam je a zda jde o montaz nejakeho lempla. Porad mas šanci, ze prvni servis uzná chybu a opravi to (maji na to pojistku). Pokud ale ne, tak pak bud jak pise Sharik (soudit se), nebo jak Selatko (kousnout to a jit dal)
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
hoši, kdo se chce soudit, ať si pustí tohle : http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 2801080203" onclick="window.open(this.href);return false;
Pointa je zcela na konci příběhu "autobazar" .
Kdyby u nás věci fungovaly, jak mají, asi bych do toho šel. Protože je to ale jinak, raději bych se pokusil na něčem domluvit. Jako zásadní problém vidím tu velkou časovou prodlevu. Podle mě je to předem prohranej boj.
Pointa je zcela na konci příběhu "autobazar" .
Kdyby u nás věci fungovaly, jak mají, asi bych do toho šel. Protože je to ale jinak, raději bych se pokusil na něčem domluvit. Jako zásadní problém vidím tu velkou časovou prodlevu. Podle mě je to předem prohranej boj.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- dr.t
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 12.10.2010 20:06
Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Pokud to chceš řešit pak pouze soudní cestou a proto se obrať na soudního znalce, ať to vidí a nafotí všechno on
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
dr.t, pust ty Černé ovce, možná změníš názor.
Paní v reportáži taky měla soudního znalce, taky bylo naprosto jasný vyjádření, okresní soud dvakrát rozhodl ve prospěch navrhovatele a potřetí to kraj nádherně zazdil, bez možnosti odvolání. Normální prasárna a nevěřím, že za tím není ještě něco.
Paní v reportáži taky měla soudního znalce, taky bylo naprosto jasný vyjádření, okresní soud dvakrát rozhodl ve prospěch navrhovatele a potřetí to kraj nádherně zazdil, bez možnosti odvolání. Normální prasárna a nevěřím, že za tím není ještě něco.
Naposledy upravil(a) KJirka dne 04.02.2016 12:28, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
typicky vecerni auto
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
jj. večerní auto. Ale tam asi nešlo primárně o kilometry, ale o ten stav. Bohužel se v reportáži nemluví o tom, jak na ty kilometry paní přišla.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
sem si pro tu srandu zastavil video na 9:01 kde je vyfocenej seznam zavad v odbornym posudku
brzdy LP a PP
vadna prachovka rizeni tyce
nizka hladina oleje v systemu posilovace rizeni
uspinena skla svetlometu
zarovka nad zadnim RZ
drobny unik oleje u motoru a prevodovky
zavada na elektrickem okruhu vstriku 1 valce
vadny spinac zamku
takze to zas takova hruza nebyla
ale stejne je divny ze nemohla vratit auto v ramci smlouvy
brzdy LP a PP
vadna prachovka rizeni tyce
nizka hladina oleje v systemu posilovace rizeni
uspinena skla svetlometu
zarovka nad zadnim RZ
drobny unik oleje u motoru a prevodovky
zavada na elektrickem okruhu vstriku 1 valce
vadny spinac zamku
takze to zas takova hruza nebyla
ale stejne je divny ze nemohla vratit auto v ramci smlouvy
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
počkej, tam šlo hlavně o to, že to jelo na 3 válce, byl asi v hajzlu setrvák, atd..
Ale to není rozhodující. Jen jsem chtěl zdůraznit, co se může stát, když se člověk rozhodne soudit. Ta částka za náhradu soudních výloh je v tomhle případě vyšší, než původní cena toho ojetýho auta. Takže by si každej měl hodně dobře rozmyslet, jestli má koule na to, aby to ustál.
Ale to není rozhodující. Jen jsem chtěl zdůraznit, co se může stát, když se člověk rozhodne soudit. Ta částka za náhradu soudních výloh je v tomhle případě vyšší, než původní cena toho ojetýho auta. Takže by si každej měl hodně dobře rozmyslet, jestli má koule na to, aby to ustál.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
no ale kdyz si zastavis to video na tom posudku tak tam je napsany ze setrvacnik je v pohode (9:26)
a to ze to jede na 3 valce je tim ze nefunguje vstrik
ono kdyby to vracela ve lhute co je napsana ve smlouve tak by to asi bylo bez problemu ale ona se to zrejme snazila vratit az potom
takze je to trosku jina situace nez tady s kolegou kterej kdyz ziska dobrej znaleckej posudek ze za to moh urcite servis svou vymenou tak servis u soudu neuspeje
a to ze to jede na 3 valce je tim ze nefunguje vstrik
ono kdyby to vracela ve lhute co je napsana ve smlouve tak by to asi bylo bez problemu ale ona se to zrejme snazila vratit az potom
takze je to trosku jina situace nez tady s kolegou kterej kdyz ziska dobrej znaleckej posudek ze za to moh urcite servis svou vymenou tak servis u soudu neuspeje
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
-
- VWmaniak
- Příspěvky: 7993
- Registrován: 02.06.2009 12:45
- Bydliště: v prdeli
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
no narovinu.. paní si asi myslela, že si za 130 tis kupuje auto v super stavu s doživotní zárukou..
jen moc nechápu proč si tam nějakého odborníka nevzala před koupí..
to je věčný boj tohle některých lidí, co je zajímá hlavně ten stav toho tachometru no.. co dodat..
vstřik či setrvačník je asi šumák co vše je opravitelné za pár peněz u tohoto auta.. dělá z toho paní zbytečně vědu..
kdyby vzala dalších 20-30 tis měla nádherný auto, které by ji v klidu sloužilo dalších x let..
měl jsem dvě tyhle auta a vím dobře o čem mluvím a proti 3C jsou náh. díly ještě větší legrace
jen moc nechápu proč si tam nějakého odborníka nevzala před koupí..
to je věčný boj tohle některých lidí, co je zajímá hlavně ten stav toho tachometru no.. co dodat..
vstřik či setrvačník je asi šumák co vše je opravitelné za pár peněz u tohoto auta.. dělá z toho paní zbytečně vědu..
kdyby vzala dalších 20-30 tis měla nádherný auto, které by ji v klidu sloužilo dalších x let..
měl jsem dvě tyhle auta a vím dobře o čem mluvím a proti 3C jsou náh. díly ještě větší legrace
- oneb1t
- Profík
- Příspěvky: 1025
- Registrován: 23.09.2014 22:01
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
jo taky si myslim ze jestli jsou tam jen tyhle zavady tak to neni nic nestandartniho
navic v tom posudku je taky napsany ze kilometry vycteny z ECU jsou 184 000 (jasne to jde taky stocit ale malokdo to dela)
navic v tom posudku je taky napsany ze kilometry vycteny z ECU jsou 184 000 (jasne to jde taky stocit ale malokdo to dela)
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0
- JirkaDeLucina
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 15.09.2014 16:43
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Servis mě oškubal o 60 000 Kč, jak postupovat?
Tak jsem byl v obou servisech, prozatímní stav:
Servis 1 (současný, kde se přišlo na chybu Servisu 2):
- ochotně mi ukázali, kde je co zničeno, auto dali na zvedák, ať si vše nafotím (pro zajímavost přiložené foto)
- sepsali se mnou "Vyjádření ke zjištěným závadám přijatého vozidla do servisu", kde se uvádí doslova toto:
Zjištěné závady:
nadměrný hluk ze spodní části motoru
- příčina: uvolnění šroubu vloženého kola vyvažovacího mechanismu a následná destrukce rozvodových kol vyvažovacího mechanismu a klikové hřídele a degradace olejové náplně motoru
Podepsali a orazili a čekají, jestli se s nimi spojí Servis 2
Servis 2 (předchozí, kde veškerou montáž prováděli):
- vzali si jeden výtisk "Vyjádření ke zjištěným závadám" s tím, ať jim fotky pošlu na e-mail, což jsem hned provedl
- hlavní mechanik mi řekl že: "nějak se mi to nezdá, musíme se na to podívat"
- souhlasili, že se spojí se Servisem 1 s tím, že se na auto musí podívat a že se podle toho pak ozvou
Takto to nyní vypadá. Uvidím tedy, kam se to pohne. Určitě budu dál informovat...
Servis 1 (současný, kde se přišlo na chybu Servisu 2):
- ochotně mi ukázali, kde je co zničeno, auto dali na zvedák, ať si vše nafotím (pro zajímavost přiložené foto)
- sepsali se mnou "Vyjádření ke zjištěným závadám přijatého vozidla do servisu", kde se uvádí doslova toto:
Zjištěné závady:
nadměrný hluk ze spodní části motoru
- příčina: uvolnění šroubu vloženého kola vyvažovacího mechanismu a následná destrukce rozvodových kol vyvažovacího mechanismu a klikové hřídele a degradace olejové náplně motoru
Podepsali a orazili a čekají, jestli se s nimi spojí Servis 2
Servis 2 (předchozí, kde veškerou montáž prováděli):
- vzali si jeden výtisk "Vyjádření ke zjištěným závadám" s tím, ať jim fotky pošlu na e-mail, což jsem hned provedl
- hlavní mechanik mi řekl že: "nějak se mi to nezdá, musíme se na to podívat"
- souhlasili, že se spojí se Servisem 1 s tím, že se na auto musí podívat a že se podle toho pak ozvou
Takto to nyní vypadá. Uvidím tedy, kam se to pohne. Určitě budu dál informovat...
Passat 3C sedan, diesel 2.0, 103 kW, BMP, 2006