Životnost pumpy záleží na tom, jak ji namažeš. Výše zmiňuji, jak ji namazat snadno. Už jsem namontoval několik pump tímhle způsobem a fungují všechny doteď. Asi si nechám pro sebe, co to je za pumpy, ale zvládají výkon 368kW a cena je snesitelná.Airon píše:Koukam, že tady moc příznivců LPG není. Docela mě tohle téma zajímá. Pro nezávislé informace je ale evidentně lepší projít si zahraniční fóra. Kupodivu v bohatém německu mají dost zkušeností.
1. LPG do starých motorů není problém. Asi už to mají všichni osahaný. Našel jsem několik fandů, co odbrzdili před montáží, po montáži a po nějakých km. Při dobré instalaci je výkon prakticky stejnej a spotřeba cca o 10% vyšší. Někdo dokonce odbrzdil po najetí 250 tis. km na plyn. Auto mělo o závratných 9 koní míň. Takže dlouhodobý vliv na motor je vyvrácen.
2. přímovstřiky s míchanym LPG a benzínem. Největší problém je v odladění. Ladit se to musí na každý motor zvlášt. Takže žádnej masovej prodej jedný mapy se nekoná. Navíc se to rozhodí po každym natankování LPG v jiný kvalitě. Takže je to víc v servisu, než na silnici.
Když to je naladěný, tak to má výkon vyšší, než na benzín a spotřebu stejnou, nebo nižší. Ovšem naladění vydrží jen do dalšího natankování.... takže v reálu nic moc.
3. přímovstřiky s kapalným LPG. Zatím nejslibnější cesta. Mapy si to na aktuální kvalitu plynu doupraví samo, podobně jako při provozu na různej benzín. Dá se to dělat a prodávat masově. Zásah do motoru je menší. Problémem jsou ale čerpadla pro větší výkony (aby to dalo dostatečné množství plynu). Největším problémem ale je životnost čerpadel. To tu v těch pěti stránkách nikdo nezmínil. Je otázka, jestli to čerpadlo vůbec přežije dost km, aby se instalace vrátila.
Můj osobní závěr? V současné době bych přímovstřik nezaplynovával. Buď bych akceptoval provozní náklady, nebo koupil něco jinýho. Naftu, nebo benzín vhodnej na zaplynování.
Nicméně taky nevim, kde ti zaplynujou 3,6 FSI, přiznávám.
Další příspěvky ostatních mohu vnímat dvojím způsobem:
1. je naprosto nemožné co chceš dělat
2. nezajímá mně co děláš, budu dál jezdit na drahý benzín, LPG patří do zapalovačů a sporáků
pokud máte stanovisko ad 1: rád Vás pozvu na kontrolní jízdu až to bude fachat
ad 2: nemáme asi o čem debatovat