3,6 FSI LPG

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

Airon píše:Koukam, že tady moc příznivců LPG není. Docela mě tohle téma zajímá. Pro nezávislé informace je ale evidentně lepší projít si zahraniční fóra. Kupodivu v bohatém německu mají dost zkušeností.

1. LPG do starých motorů není problém. Asi už to mají všichni osahaný. Našel jsem několik fandů, co odbrzdili před montáží, po montáži a po nějakých km. Při dobré instalaci je výkon prakticky stejnej a spotřeba cca o 10% vyšší. Někdo dokonce odbrzdil po najetí 250 tis. km na plyn. Auto mělo o závratných 9 koní míň. :D Takže dlouhodobý vliv na motor je vyvrácen.

2. přímovstřiky s míchanym LPG a benzínem. Největší problém je v odladění. Ladit se to musí na každý motor zvlášt. Takže žádnej masovej prodej jedný mapy se nekoná. Navíc se to rozhodí po každym natankování LPG v jiný kvalitě. Takže je to víc v servisu, než na silnici.
Když to je naladěný, tak to má výkon vyšší, než na benzín a spotřebu stejnou, nebo nižší. Ovšem naladění vydrží jen do dalšího natankování.... takže v reálu nic moc.

3. přímovstřiky s kapalným LPG. Zatím nejslibnější cesta. Mapy si to na aktuální kvalitu plynu doupraví samo, podobně jako při provozu na různej benzín. Dá se to dělat a prodávat masově. Zásah do motoru je menší. Problémem jsou ale čerpadla pro větší výkony (aby to dalo dostatečné množství plynu). Největším problémem ale je životnost čerpadel. To tu v těch pěti stránkách nikdo nezmínil. Je otázka, jestli to čerpadlo vůbec přežije dost km, aby se instalace vrátila.

Můj osobní závěr? V současné době bych přímovstřik nezaplynovával. Buď bych akceptoval provozní náklady, nebo koupil něco jinýho. Naftu, nebo benzín vhodnej na zaplynování.

Nicméně taky nevim, kde ti zaplynujou 3,6 FSI, přiznávám. :D
Životnost pumpy záleží na tom, jak ji namažeš. Výše zmiňuji, jak ji namazat snadno. Už jsem namontoval několik pump tímhle způsobem a fungují všechny doteď. Asi si nechám pro sebe, co to je za pumpy, ale zvládají výkon 368kW a cena je snesitelná.
Další příspěvky ostatních mohu vnímat dvojím způsobem:
1. je naprosto nemožné co chceš dělat
2. nezajímá mně co děláš, budu dál jezdit na drahý benzín, LPG patří do zapalovačů a sporáků
pokud máte stanovisko ad 1: rád Vás pozvu na kontrolní jízdu až to bude fachat
ad 2: nemáme asi o čem debatovat

JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

tak už to frčí. Potřeboval bych ale udělat úpravu v mapě tlaku paliva na vysokotlakém railu.
Znáte někoho šikovného, kdo by uměl udělat softwarovou úpravu na 3.6FSi?

JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

Tak tady je fotka:
http://www.lpgperfect.cz/gallery.php?ak ... edia_id=93" onclick="window.open(this.href);return false;
měl jsem problémy s teplými starty (před vypnutím jsem to musel přepnout na benzín) a nestíhalo to přes 5 tis. otáček. Vzhledem k těmto problémům jsem to zase demontoval a jsem na křižovatce:
1. buď počkám na sadu od výrobce, který vyřešil emulaci HP railu: http://lpgtech.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; http://europegas.pl/en/europegas-products/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. instaluji nepřímé vstřikování LPG (vstřik kapalné fáze) s jednotkou , která využívá přívstřik benzínu (tak 2 litry/100km)
ještě jsem se nerozhodl....

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od KJirka »

takže to vlastně tak úplně nefrčí, jak jsi v únoru psal
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od napster »

Stale nechapu ucel cpat LPG do motoru, ktery je 1. Usporny na svuj vykon a obsah 2. Neni stavem na LPG/CNG.... ze zkusenosti z Fiatu vime,ze nejlepsi je plyn z vyroby.... investice do LPG do FSI je bambilion a navratnost žádná...
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

KJirka píše:takže to vlastně tak úplně nefrčí, jak jsi v únoru psal
dalo se jet, dokud jsi to pořádně "neoroštoval" tím se potrhal sloupec LPG v railu a zdechlo to. Bylo to třeba odvzdušnit.
To se mi samozřejmě nelíbilo, navíc jsem čipl na 240kW.

JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

napster píše:Stale nechapu ucel cpat LPG do motoru, ktery je 1. Usporny na svuj vykon a obsah 2. Neni stavem na LPG/CNG.... ze zkusenosti z Fiatu vime,ze nejlepsi je plyn z vyroby.... investice do LPG do FSI je bambilion a navratnost žádná...
s tím plynem do FSi s tebou zatím musím žel souhlasit. Na kapalný LPG vstřikovaný benzínovými vstřikovači ale fungují slabší čtyřválce Tsi celkem obstojně. Takže v tomto zatím neúspěch, je třeba počkat až vyvinou silnější pumpy, protože mít jich víc za sebou to docela dost komplikuje a snižuje spolehlivost.Ale i tak mít plynovou trubku před HP pumpou nafouklou 40 Bary LPG není nic moc :)
-------
s plynem z výroby ale nesouhlasím. Na rozdíl od továrních kitů umíme vstřik kapalné fáze s variátory předstihu, to je naprosto
dokonalý. Viz: http://www.lpgperfect.cz/vstrik-kapalne ... iquid-LPG/" onclick="window.open(this.href);return false;
toto pokud vím žádná automobilka sériově nemontuje.
Řeč je samozřejmě o běžných motorech BEZ přímého vstřikování, tzn. motory "MPI"

JiřikP
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 29.12.2016 17:43

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od JiřikP »

No a uzavřel bych zkušenostmi s fungováním přestavby motoru BWS na LPG, využívajícím vstřikovače kapalné fáze v sání a řídící jednotku
Stag DPi:
s autem jsem takto najel asi 1500km, přepínání pár vteřin po startu, nebyl problém motor točit až do omezovače, opravdu to stíhalo bez problémů. Díky možnosti přímazu přímo do plynu se sání krásně vyčistilo od karbonu.
Dva problémy: 1. motor nešel pravidelně na volnoběh, objevoval se chybový kód "swapped banks" což jsem ani pečlivým laděním nedokázal odstanit. Tedy při volnoběhu benzín, při každém přepnutí to dost škublo a načetly se chybné korekce. Jinak celkem ok.
2. tato věc mně nakonec vedla k tomu, že jsem plyn z auta vyndal: spotřeba benzínu :(
na každých sto km tak 3-4 litry, což opravdu provoz na plyn činilo minimálně rentabilním. Spočítal jsem, že na LPG jedu průměrně za 2,60
a na benzín za 3,50. Minimální rozdíl, proti běžným motorům. Mám Vectru GTS 3.2, obyč. motor, kde jedu v LPG za 1,50 a na benzín za 3,60.
Takže ohledně 3.6 Fsi nakonec musím přiznat prohru. Je mi líto, ale přestavět motor BWS tak, aby byla přesvědčivá úspora přestavět nedokážu. Zatím.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“