napster píše:S 9l LPG se rozluč rovnou. Za za 14l jezdi lehky 2.3T saab aero s nahonem na predni kola,manualem. Najezd mas slusny. Jen navratnost investice 50000kc 47tkm a investice 100 000kc jen o 20tkm vice? To nejak nesedi.Ja na jednom pracovnim superbu II 125kw mam 400tkm za 6let s nejvetsi zavadou za 39tkc na 357tkm a to vyvazovaky. Jinak pri tomhle najezdu nechapu volbu benzinu. Jakehokoliv. Pokud CNG/LPG,tak bych bral jiz z vyroby. Tento motor v passatu na to neni staveny. Je to jako nasetrit si na porsche 911 GT3 a dat do toho LPG,aby to zralo méně. Jsem chtel zkusit dat na porsche 4ks dojizdaku,za kolik by to jelo,ale mam jen 1ks. Mozna by mi to potom zralo jak TDIcko. Precijenom ty 120/60 R18 by byli uspornejsi jak 265/40/18.
Zajímavá diskuze a tak no nedá mi to:-D.
Tak klučina chce benzín, šestiválec a chce do toho lpg. Tak nevím proč mu vymlouvat jeho přání. Nájezd má slušnej, ptá se dobře, kam to má dát udělat, protože často jsou ty montáže hrůza. A fakt myslím, že jsou ty typický kecy mimo mísu a to typu: nekupuj si opici, když nemáš na banány, proč v tomhle nájezdu jdeš do benzínu-blbost, atd.
Tak já jsem na tom byl před lety podobně, jezdím celý svůj řidičský život na plyn. Koupil jsem si trojku Golfa VR6 a dal ho do plynu, najel jsem takřka bez jakýchkoliv problémů s lpg 130 tis. km za pět let. A kdo tohle neměl, nepochopí. Auto v pěkný výbavě, šestiválec, dobrý stav, po 1. majiteli z Něměcka. Spotřebu jsem měl 11-12 litrů (to jsem to nešetřil) místo deseti na benzín. Přestavba mě stála skoro 40 tis., ale to bylo to poslední co bych řešil. Samozřejmě, že náklady na provoz VR6 byly vyšší. Ale stálo to za to. Pak mě štve, že tady každý druhý říká, že plyn je pro socky. Prostě chce někdo benzín, vysoký obsah i výkon, jezdí hodně, ale už je mu líto dávat 3,30 - 4 Kč za km. A počty jsou jednoduchý, řekněme u tý V6 v Passatu spotřeba 10-12 litrů benzínu, tak 11x30 (za lepší 100 oktanový benzín) je 3,30 Kč/km a při spotřebe lpg cca 15 litrů (což mi přijde fakt až moc a přeháním) za 11,- Kč/litr to vychází na 1,65 Kč/km. Teď je cena lpg hodně nízko, ale tak dycky byla úspora min. 1,- Kč na km. Čím vyšší spotřeba, tím vyšší úspora. Samozřejmě, že pokud máte už takovýhle auto s pořádným výkonem, tak si to užíváte a na spotřebu s lpg většinou nejezdíte, takže pak je paráda, když byste jeli za 15 benzínu a nebo 18 plynu. Tak u toho plynu, pokud nejste socky to vůbec neřešíte.
Chápu, že V6 v Pasatu do lpg bude náročnější, asi určitě by mělo jít cenu do vstřikování kapalné fáze (je blbost vstřikovat benzín + lpg v nějakém poměru), nějaký servis tam bude nutný, přestavba je drahá, ale výkon, ten pocit z jizdy Vám žádný TDI nedá.
V neposlední řadě je všeobecně výhodou těhle velkoobjemových benzíňáků, že máte auto v max. či speciální výbavě, nemívá tolik najeto a jsou to často auta poměrně opečovávaná po 1. majiteli, který nešetří na servisu. Takže než si koupit firemní 3x stočený TDI, kde s tím jezdilo mraky lidí....
A fakta jsou u lpg, že nárůst spotřeby je max. 5-10 procent a snížení výkonu je do 5 procent. Neznám moc vstřikování kapalné fáze, ale tak se tvrdí, že ani ty ztráty a poklesy takové nejsou, příp. jak tady někdo psal, je zde dokonce nárůst výkonu...
A no kdyby Vám těch par koní, třeba 20 chybělo (myslím, že fakt ne v 99,99 procentech případů), tak je tady pořád možnost přepnout to na benzín:-D....
Tak přeji hodně zdaru s přestavbou a hlavně výběrem vhodného servisu. Ono typů motorů je hodně, tak většinou ty běžné umí a na těch míň obvyklých něco občas zkouší, tak je to hlavně o přístupu, kdy to nesmí být, že člověk dá za přestavbu x desítek tisíc, něco nefunguje a servis se pak k tomu nehlásí.