Stránka 2 z 5

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 02.11.2016 23:31
od Stefan777
Takže při stejné rychlosti dsg točí míň otáček jak manuál?řekněme při 160-ti ?

Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 00:26
od nofu
@Nwkt
Jsem z Prahy.

Po víkendu mám domluvenou projížďku s DSG i manuálem, samo písnu, jak to dopadlo.

@ToAll
Četl sem nějaký recenze, kde otáčky zmiňovali a opravdu to vypadá, že to co uváděli ve videu na Primě, sedí jak pro supa tak pro pašíka.

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 07:31
od ROTL
Dsg ma pri 130 kmh 2400ot.

Odoslané z SM-J320FN pomocou Tapatalku

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 07:56
od mitti
presne tak, kaze auto (a nie len auto) ako aj vsetky jeho suciastku su vyvijane a ciastocne naddimenzovane aby vydrzali urcity pocet cyklov. Pokial vyrobca uvazil, ze na DSG ma byt taky prevodovy pomer na 1 a taky na ine prevodove stupne je to s ohladom na zivotnost atd. Preto ti davaju aj nejaku zaruku.

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 08:05
od MistrWajn
Manual ma pri 130 ani nie 2200, takze vyzera to tak ze ma manual dlhsie prevody.

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 08:42
od Nwkt
nofu: Vidíš, v Praze je dost lidí, tak se domluv třeba tě svezou jak v manuálu tak v DSGčku ;-)

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 03.11.2016 21:16
od hkr
JEŽIŠI!!

Tak zaprvé, je několik kódů převodovek. Nevím, které zpřevodování má jaký kód. Ale říci, že manuál má při 130kmh 2100ot bez jakékoli další informace je idiocie.

BMT předokolky manuál převodovky mají trochu delší kvalty, asi jako píše tady mrwejn, při 130 točí malinko přes 2t ot. Pak jsou klasické převodovky (v B7 nevím, kde se to lámalo a podle čeho, páč BMT byly všechny, ale některé maj delší kvalty než jiné), ty točí kolem 2400ot. DSG má ve verzích 103, 125 a 130kw 2m a 4m délky jako klasická převodovka, tedy první 4 kvalty malinko jinak, ale 5 a 6 stejné (tedy zase točí 2400 při 130). A pak je Alltrack, ta je kratší a na 6 točí asi 2700ot (nevím přesně, ale více).

Tečka. BMT dlouhá převodovka je gut, u obyč se dá řešit výměna kola na 6kvaltu, u DSG neřešitelné (myslím). DSG ale bombička, manuál bych nechtěl ani zadarmo už.

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 06:58
od sharik4x4
Moje běžná cestovní rychlost je 300km/h :laugh: ,teda když letím cessnou. :good:
A otáčky mám nízké,teda když mě nikdo zrovna nevytočí. :twisted:
Jestli je tvoje běžná cestovní rychlost v ČR v passatu- 180,tak si si spletl fórum.To musíš na:
chcisezabit.cz nebo jakvzletnout.cz Tam si pokecáš.
Jinak prosím moderátory,aby zařadit tohle téma do sekce "poměřování pindíků".
Tady se řeší technický věci. :laugh:

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 09:01
od Stefan777
Super vysvětlení ,díky za info

Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 13:58
od sharik4x4
Všechny novější převodovky jsou naladěny na optimální dálniční rychlost cca 120-130km/h.Takže pokud hledáš převodovku,která bude točit při 180km/h -2000 otáček,tak musíš zavolat do Wolfsburgu,ať ti jí vyrobej na zákázku.Taková se pro normální lidi nevyrábí. A třeba časem pochopíš,že fyzikální zákony platí pro všechny stejně.To jest,že při takhle velký rychlosti,je vcelku jedno kolik ten motor točí jestli 3t nebo 3,5t,protože odpor vzduch je tak veliký,že potřebný výkon k rychlosti roste s druhou mocninou.Takže spotřeba je stejně +- stejná při různých otáčkách,protože motor stejně nejede v optimálních otáčkách . :laugh:

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 16:23
od hkr
Tak je pravda, ze merna spotreba paliva je treba pri 1800ot mensi, jak pri 2500ot, ale oni nejsou ti nemci idioti a ty otacky na 6rs jsou takto zvoleny z nejakeho duvodu a spotreba neni jediny parametr, ktery je sledovan. ;) tedy jsem zajedno s sharikem

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 16:28
od bobyka_cz
tak jsem to dneska sledoval na dalnici, mam 2.0TDi a 125kW, rok 2012 a pri 130km/h mam 2200 otacek a pri 180 mam 3000 otacek...a jak to tady procitam, nedal mi tam nekdo z vas nejakou kratsi prevodovku? :D

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 18:21
od hkr
Nemáš DSG, tudíž máš tu delší převodovku alá BMT.

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 20:02
od sharik4x4
Tak konečně kloudná reakce. :laugh: Ano, největší parametr při volbě převodu na 6q je krouticí moment.Jelikož u DSG je limitován konstrukčně,většinou výrobce volí lehčí převody než u manuálu,kvůli životnosti.Proto ty rozdíly v otáčkách.U manuálu taky ty dlouhý těžký převody ničemu neprospívají,je to jenom kvůli emisním normám.Na 6q dostává převodovka pěkně na pr**l a ten obrovskej krouťák časem voddělá ložisko na konci hřidele u šestky.Jinak dnes se výrobci předháněj kolik kvaltů bude automat mít,u manuálu naštěstí je to zastopovaný kulisou. Což samozřejmě ničemu neprospívá,protože převodovka neustále řadí a řadí....Takže 9G u mercedesu bude za chvíli málo. :laugh: :laugh:

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Napsal: 04.11.2016 20:45
od napster
Kdyz jsem cetl,ze je to limitovany kulisou,tak jsem si hned vzpomel,jak jsem jezdil tusim V3skou,kde to nebylo limitovany snad vubec nicim :lol: jinak mel jsem DSG 6° i 7° a kolik to toci jsem nikdy neresil. Proste jak s ekonorem noha na plyn a nebo na brzdu. U superbu 125kw s manualem davam 6tku az kolem 120kmh zprevodovany to je pekne. Stejne jako u passata B5 1.9TDI AFN 5q prevodovka oproti 3BG 96kw s 6°. Je docela dost prevodovek. Jen u DSG to je nejcasteji DQ6tka. A co to ma za vyznam resit jestli to toci pri 400kmh 1900ot/min v automatu a nebo u manualu pri 400kmh 2100ot/min?! Je to stejny jako zde cist,ze sviznou jizdou porad plnej prumerne 200kmh a jede to 3C 103kw za 5.5l/100km :mrgreen: