Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 08.01.2012 22:40
Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Zdravím,
mám problém se sjížděním pneu na přední nápravě. Během pár měsícu se mi sjeli pneu z vnitřní strany až do drátků. Byl jsem i na geometrii a tam mi bylo řečeno že v pohodě a že mám víc foukat gumy. Pak jsem dal nové pneu a ten samý problém, zase sjeté. Znova na geo a opět v pořádku.....zkontroloval i nápravu ( silentbloky atd.) a také v pohodě.
Nemáte někdo zkušenosti..... Moc děkuji
mám problém se sjížděním pneu na přední nápravě. Během pár měsícu se mi sjeli pneu z vnitřní strany až do drátků. Byl jsem i na geometrii a tam mi bylo řečeno že v pohodě a že mám víc foukat gumy. Pak jsem dal nové pneu a ten samý problém, zase sjeté. Znova na geo a opět v pořádku.....zkontroloval i nápravu ( silentbloky atd.) a také v pohodě.
Nemáte někdo zkušenosti..... Moc děkuji
VW Passat 3C variant 2.0 FSI Turbo BWA 147 KW highline 2006
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
co to je za gumy, rozměr a značka ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
1) pánové neumí udělat geometrii na passatu
2) máš v háji siletblok nebo uložení tlumičů
3) změn servis - už rada nahustit víc gumy naznačuje jejich schopnosti
2) máš v háji siletblok nebo uložení tlumičů
3) změn servis - už rada nahustit víc gumy naznačuje jejich schopnosti
- Nwkt
- VWexpert
- Příspěvky: 2726
- Registrován: 18.10.2011 21:33
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Co to bylo za servis? Mě můj známej rovnou poslal do autorizáku, že na jejich geometrii Passata nezvládnou udělat
- Nemo
- Pilot
- Příspěvky: 786
- Registrován: 18.03.2008 19:19
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Chlapi, mne robi geometriu na aute pan co ma skoro 70, stara skola, ziadna elektronika. Kukne do knihy, zoberie si nadobicko z roku asi kedy som sa narodil, zeleznu tyc s mierkami a spravi geosku tak, ze nikdy mi nic nedralo a to nielen na pasaku... Sam hovori, ze tie nove elektronicke geo super, ale ze s tym ti chlapci nevedia robit a hlavne im chyba hafo skusenosti
Odoslané z Lenovo X2-CU pomocou Tapatalku
Odoslané z Lenovo X2-CU pomocou Tapatalku
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG
-
- Jezdec
- Příspěvky: 203
- Registrován: 08.12.2013 20:01
- Bydliště: Skalica
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Nemo tak takeho cloveka si vaz, dnes uz takych ludi ktory oladaju svoju pracu je cim dalej tym menej. A ako vravo Qido, podla vyroku prehusti si pneu nie je nieco OK, bud sa im to nechelo skontrolovat co by to mohlo robit alebo to nevedia. Cho inde a nech ti to cele prebehnu (podvozok atd)
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 08.01.2012 22:40
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
pneu letní Dunlop 205/55/R16
V servisu mi řekli to s tím nafouknutím, tam kde mi delali geo, ale pak jsem zajel k mechanikovi aby mi zkontroloval silentbloky a prostě to s tím spojené a ten tam nic nenašel..... takže asi jinam na geo.........?
V servisu mi řekli to s tím nafouknutím, tam kde mi delali geo, ale pak jsem zajel k mechanikovi aby mi zkontroloval silentbloky a prostě to s tím spojené a ten tam nic nenašel..... takže asi jinam na geo.........?
VW Passat 3C variant 2.0 FSI Turbo BWA 147 KW highline 2006
- Qido
- VWexpert
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 26.10.2012 20:04
- Bydliště: Praha
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
A hned.
Ještě na 205/55 r16 je sníždění téměř vyloučené. Problémy jsou většinou na 235/40 r18!
Ještě na 205/55 r16 je sníždění téměř vyloučené. Problémy jsou většinou na 235/40 r18!
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
asi tak. To je záležitost širokých gum.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 08.11.2016 17:23
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.
Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.
Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
-
- Závodník
- Příspěvky: 570
- Registrován: 24.07.2010 14:17
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Hmmm tak to jsi teda borec...Airon píše:Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.
Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
- klasek
- VWexpert
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kaňk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Jak píšou kluci, u tohoto rozměru gum je to pitchovina na sjíždění vnitřku. Zajeď jinam na geo.
Ještě k poznámce pro větší nahuštění pneu, by se dalo použít u gum, kde sou narvaný na širší disk. Jako když na 8palcovej disk nasereš 195 gumu a menší. Tak sou pak potřeba nahustit přez 3bary, aby se sjížděly rovnoměrně a né jen vnějšky.
Ale u klasiky je to kravina.
Ještě k poznámce pro větší nahuštění pneu, by se dalo použít u gum, kde sou narvaný na širší disk. Jako když na 8palcovej disk nasereš 195 gumu a menší. Tak sou pak potřeba nahustit přez 3bary, aby se sjížděly rovnoměrně a né jen vnějšky.
Ale u klasiky je to kravina.
-
- Řidič
- Příspěvky: 107
- Registrován: 15.12.2011 19:34
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
Chci jen potvrdit chlapce ,jen to chce vědět ,co ta geometrie obnáší.Potom lze nastavit jednoduše pomocí dostupných zařízení (provázek ,vodováha)v garáži(vodorovný ulici).Veškerý uložení nápravy musí být samozřejmě v pořádku.Platí i pro zadní nápravu.Znalost principu a fyziky přináší výsledky.V konkrétním případě jde buď o velký příklon(způsobený závadou),nebo rozbíhavostí, řešil bych to zvětšením sbíhavosti.ladulel píše:Hmmm tak to jsi teda borec...Airon píše:Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.
Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
V době laserových zařízení je ta "provázková" metoda zajímavej nápad. To jsme dělali možná tak ještě u Favorita.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany
No hele asi takhle. 3D laserová je samozřejmě mnohem přesnější, nicméně musí být taky super obsluha. Problém je že většinou obsluha seřídí sbíhavost na kulákách a na ostatní se už vysere- nějakej odklon- vepředu se musí hnout celou nápravnicí, vzadu je to stejně většinou zarezlý. Navíc geometrie se měni se zatížením , takž pokud třeba někdo přijede s plným kufrem tak to má pak seřízený na h***o.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA