Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
Dobrý den. Nejsem žádný odborník a hledám radu.
Mám VW Passat Variant B6 1,9 TDi - typ motoru BLS
Na palubce mi svítila kontrolka filtru pevných částic, předžhavení a motoru. Filtr byl ucpaný, proběhlo čístění a spolu s tím i čištění agr ventilu, výměna svíček... Po kompletním vyčištění a investici asi 20.000 Kč se po ujetí 100 km rožnula kontrolka filtru znovu, po dalších 2 dnech se rozsvítila znovu kontrolka předžhavení a motoru.
Auto i po vyčištění kompletně zakouřilo.
Takže po vyčištění ujeto 270 km - v pátek jsem byl ve VW servise (cestou do servisu jelo auto perfektně) a tam mi auto napíchli a řekli, že je filtr znovu zanesený ze 75% a doporučují s autem nejezdit Cesta ze servisu už byla bez výkonu. Auto sice jelo, ale už pořádně netáhlo.
čím by to mohlo být, že se filtr tak rychle zanesl? nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky za radu
Mám VW Passat Variant B6 1,9 TDi - typ motoru BLS
Na palubce mi svítila kontrolka filtru pevných částic, předžhavení a motoru. Filtr byl ucpaný, proběhlo čístění a spolu s tím i čištění agr ventilu, výměna svíček... Po kompletním vyčištění a investici asi 20.000 Kč se po ujetí 100 km rožnula kontrolka filtru znovu, po dalších 2 dnech se rozsvítila znovu kontrolka předžhavení a motoru.
Auto i po vyčištění kompletně zakouřilo.
Takže po vyčištění ujeto 270 km - v pátek jsem byl ve VW servise (cestou do servisu jelo auto perfektně) a tam mi auto napíchli a řekli, že je filtr znovu zanesený ze 75% a doporučují s autem nejezdit Cesta ze servisu už byla bez výkonu. Auto sice jelo, ale už pořádně netáhlo.
čím by to mohlo být, že se filtr tak rychle zanesl? nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky za radu
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
čím by to mohlo být ? Nejspíš tím, že ten filtr byl definitivně už v hajzlu a vytáhli z tebe jen peníze za něco, co vůbec nemělo smysl dělat. Viděl jsi způsob, jak a čím to čistili ? Tyhle metody jsou dost šarlatánský.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Prochy01
- VWexpert
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12.05.2012 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
No cim? Asi ničím neobvyklým, otázka je spíše jak byl, respektive nebyl vycisten. Tam hledej chybu. Filtr regeneruje sam, pak je tu možnost nucené regenerace a když už ani ta nepomůže a je zanesen hodně je to proste na výměnu. Jestli te někdo slíbil vycisteni filtru a zaplatil jsi za to, reklamuj to tam. Můj názor je, ze to tam jen nějak osulili, vybrali prachy a filtr zůstal ucpanej. Ono totiž opravdu vyčistit DPF bude asi téměř nemožné.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
filtr byl čištěň ve firmě Advanpure CZ-SK v Kosmonosech. Provedení práce jsem neviděl, filtr se posílal k nim.
Mám k tomu protokol: rozdíl ve váze před číštěním a po číštění byl 80 gramů. Protitlak před čištěním byl 96 mbar, po čištění 3 mbar.
Mám k tomu protokol: rozdíl ve váze před číštěním a po číštění byl 80 gramů. Protitlak před čištěním byl 96 mbar, po čištění 3 mbar.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
už jen to, že vykazuje znovu totální zanesení po 270 km mi přijde jako nesmysl, když regenerace probíhá v intervalu mnohem delším.
Jinými slovy, kdyby byl skutečně čistej, nemohl by se zanést po tak malým nájezdu, protože motor není schopen tolik sazí ani vyprodukovat.
Jinými slovy, kdyby byl skutečně čistej, nemohl by se zanést po tak malým nájezdu, protože motor není schopen tolik sazí ani vyprodukovat.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
to mi říkali i ve VW, že ten filtr by měl regenerovat někdy kolem 500-600 km v ne úplně optimálních podmínkách (jízda ve městě) a nebo až po 1000 km v těch ideálnějších podmínkách
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
takže z toho můžeš logicky odvodit, že vyčištěnej nebyl. Na tomhle bych se s tou reklamací otočil, ale obávám se, že tě vyfakujou.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
Zítra to zavezu do servisu, kde to bylo, ať se o to postarají.
Ale ještě hned ráno zavolám přímo do té firmy Advanpure a zkusím se na to poptat. Když vyfakujou mě, tak ať si to s nimi vyřeší ten člověk ze servisu, u kterého jsem auto nechal opravit.
Takové ty rady jako zkusit to protáhnout po dálníci nebo zajet někam a tam auto točit na 4000 ot./min, aby se všechno pořádně vypálilo atd. asi nemá moc smysl, že?
Ale ještě hned ráno zavolám přímo do té firmy Advanpure a zkusím se na to poptat. Když vyfakujou mě, tak ať si to s nimi vyřeší ten člověk ze servisu, u kterého jsem auto nechal opravit.
Takové ty rady jako zkusit to protáhnout po dálníci nebo zajet někam a tam auto točit na 4000 ot./min, aby se všechno pořádně vypálilo atd. asi nemá moc smysl, že?
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
v tomhle stádiu určitě ne. Hlavně ať se nepokoušej vyvolat nucenou regeneraci na dílně nebo ti ještě něco shoří. Jednomu kolegovi se takhle žárem zkroutil zadní nárazník.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
Čištění DPF nefunguje. Ten spálenej popel je napěchovanej v 30cm dlouhý dírce která má průměr 1mm v čistém stavu. Ten popel je tvrdej jak kámen. Jak by se to proboha dalo vyčistit Většina těhle podvodníků koupí krtek na odpady a ten tam napere s horkou vypkou, tím se ty nejměkčí úsady vyčistí a ten filtr funguje třeba dalších 10tkm. Ale že by se dal opravdu vyčistit je naprostej nesmysl. Případně někteří ovládají umění to DPF provrtat vhodným počtem dírek vhodného půměru, pak to taky funguje, teda vlastně nefunguje
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
jsem zvědav, jak tohle dopadne. Už mám totiž velkou chuť to střelit. Auto mám totiž rok, najeto nějakých 10.000 km a pořád do něj jen sypu ne úplně malé prachy
na prd je, že zjištění, že čištění nefunguje, se zjistí až po vyčištění
na prd je, že zjištění, že čištění nefunguje, se zjistí až po vyčištění
Naposledy upravil(a) Zbynek_C dne 11.12.2016 12:29, celkem upraveno 1 x.
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
nojo, to se tak někdy stane. Tady se takových případů dočteš mraky.
Někde je tu video, jakým způsobem se tyhle "firmy" snaží filtry mechanicky čistit. V podstatě metody, o jakých píše Jirka. . Po shlédnutí ti musí být jasné, že tudy cesta rozhodně nevede. A jiná neexistuje. Je to jen způsob, jak z důvěřivých lidí tahat nemalé peníze. Pokud to chceš prodat, stejně to budeš muset ale nějak pořešit. Určitě bych nedoporučoval trvalé odstranění DPF.
Někde je tu video, jakým způsobem se tyhle "firmy" snaží filtry mechanicky čistit. V podstatě metody, o jakých píše Jirka. . Po shlédnutí ti musí být jasné, že tudy cesta rozhodně nevede. A jiná neexistuje. Je to jen způsob, jak z důvěřivých lidí tahat nemalé peníze. Pokud to chceš prodat, stejně to budeš muset ale nějak pořešit. Určitě bych nedoporučoval trvalé odstranění DPF.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
o prodeji uvažuju - dát k tomu protokol z čištění a fakturu ze servisu (možná ještě pokud by uznali reklamaci a znovu to vyčistili, tak zkusit zajet rychle na emise, ať mám i protokol z emisí, kdyby to bylo ok) a zavézt to do AAA.
Ale odstranění určitě ne
Ale odstranění určitě ne
-
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 08.11.2016 17:23
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
Lidi na BMW fóru filtry běžně čistí. Chlapík ke kterýmu jsem já jezdil celou dobu, co jsem to auto měl říkal, že se mu ještě nic nevrátilo. Mě čistil filtr taky, ale pak to co cca 100 - 200 km regenerovalo. Po odstranění filtru jsem zjistil, že mi auto občas dost kouří. Nejvíc když se jelo vlažně. Třeba po dálnici na tempomat a pak jsem přidal plyn. To to hulilo jako lokomotiva a nebylo za mnou vidět. Když jsem jel kosu, tak ani obláček. Zkrátim to. Po dlouhym laborování jsem zaslepil EGR a bylo po problému. Asi v něm byla unavená pružina a už nezavíral jak měl. Dokonce jsem prošel kontrolou emisí na dálnici v rakousku.
Takže u mě nebyl DPF špatně vyčištěnej, ale tim kouřením se nadměrně zanášel. Bohužel kouření přes filtr nepoznáš.
Člověk se pořád učí. Ten mechanik od tý doby vždy filtr před čištěním nahradí trubkou a auto projede, jestli nekouří. Teprve po důkladný diagnostice a testovací jízdě se rozhoduje, jestli čistit, nebo nejdřív něco opravit.
Můžeš mít v háji turbo, vstřiky, nebo hromadu dalších věcí. Neříkám, že ti to nevyčistili blbě, jen říkám, že svět není černobílý.
Takže u mě nebyl DPF špatně vyčištěnej, ale tim kouřením se nadměrně zanášel. Bohužel kouření přes filtr nepoznáš.
Člověk se pořád učí. Ten mechanik od tý doby vždy filtr před čištěním nahradí trubkou a auto projede, jestli nekouří. Teprve po důkladný diagnostice a testovací jízdě se rozhoduje, jestli čistit, nebo nejdřív něco opravit.
Můžeš mít v háji turbo, vstřiky, nebo hromadu dalších věcí. Neříkám, že ti to nevyčistili blbě, jen říkám, že svět není černobílý.
- Zbynek_C
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 11.12.2016 11:09
Re: Vyčištěný DPF - ucpaný znovu po 270 km
tohle mi dělalo a dělá taky. v červnu jsem udělal repas turba a od té doby jsem ujel asi 3000 km.
Před, ale i po vyčištění filtru stačilo, když jsem jel na trojku přes město a někdy mi auto kouřilo skoro celou cestu, jindy jen při akceleraci.
Mechanik mi taky říkal, že by motor musel nadměrně kouřit, aby se to tak rychle zaneslo.
A o zaslepení ventilu jsem něco četl ještě před tím, než jsem dal filtr čistit - spoustě lidem auto přestalo kouřit, zlepšil se jim tah a snížily vibrace na volnoběh...
Před, ale i po vyčištění filtru stačilo, když jsem jel na trojku přes město a někdy mi auto kouřilo skoro celou cestu, jindy jen při akceleraci.
Mechanik mi taky říkal, že by motor musel nadměrně kouřit, aby se to tak rychle zaneslo.
A o zaslepení ventilu jsem něco četl ještě před tím, než jsem dal filtr čistit - spoustě lidem auto přestalo kouřit, zlepšil se jim tah a snížily vibrace na volnoběh...