BXE - chvěje se, škube, netáhne
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 25.01.2014 17:25
BXE - chvěje se, škube, netáhne
Můj tradiční boj s 1.9 TDi BXE, 2006 rok.
Několikrát na diagnostice, ukazuje pouze chybu plnící tlaku, jenže tu ukazuje odjakživa a žádnej vliv to nemělo. Jinak čistá. Rozvody nastaveny OK, vstřiky všechny OK. Voda neubejvá, motor suchý, olej dolejvám klasicky 1 litr na 15.000km.
Řešim několik problémů, které se postupně vyskytly:
- na volnoběh se auto chvěje, čim dál víc. Nehoupou otáčky, ale třese se auto. Dvouhmota to není (po vyšlápnutí pedálu žádný rozdíl a ani nemá moc najeto). Teď už se chvěje opravdu hodně.
- při startování v okamžiku "chytnutí" šílená rána a otřes. Nedělá vždy, dělá spíš u studeného motoru. Kdo v autě sedí, vždycky se lekne . Ale startuje dobře studenej i teplej.
- teď při studenym motoru začal padat do nouze při většim přidání plynu (vyndat klíček a je to OK)
- hrozně málo táhne a jede (už od volnoběhu, připadám si jako s SDi), ale ta intenzita se mění
- kolem 1800 až 2200 otáček lehce pocukává, poškubává
- celkově vyšší spotřeba (jasně, moc to nejede...)
- za jízdy i u zaparkovanýho auta se samovolně spouští alarm - houká a bliká.
- při startu i při prudším přidání se vyvalí dým z výfuku (to úplně jako vadu nevidím, má najeto 265 tisíc, jen třeba kdyby to pomohlo jako příznak)
Už 2x mi umřelo čerpadlo v nádrži. Jsem vůl, koupil jsem v případě první výměny použitej kus. Umřelo po pár tisících, takže koupeno nové Magneti Marelli (Čína každym coulem, mňouká jako prase). Jenže po namontování toho nového ani po zalití filtru a několika nacucnutí motor domítal startovat, rozsvítila se červená olejnička a už jen točil. Po napíchnutí motor ukázal cca 15 chyb (motor - např. chyba druhého vstřikovače, "motor bez paliva", chyba přítoku paliva, atd.) Po smazání auto normálně chytlo a jezdí. Souvislost...?
Čím začít, co by bylo nejpravděpodobnější?
Chápu, že nejde takhle určit, co je špatně, ale nechce se mi zjišťovat metodou pokus/omyl. Resp., zda se vyplatí to ještě všechno oživovat...
Četl jsem tady na foru, že např. váha vzduchu nebo regulace turba, jenže to by nejspíš nesouviselo s chvěním a pocukáváním? Příp. lze vyměnit regulaci turba zvlášť jako to bývalo u starého TDi?
Několikrát na diagnostice, ukazuje pouze chybu plnící tlaku, jenže tu ukazuje odjakživa a žádnej vliv to nemělo. Jinak čistá. Rozvody nastaveny OK, vstřiky všechny OK. Voda neubejvá, motor suchý, olej dolejvám klasicky 1 litr na 15.000km.
Řešim několik problémů, které se postupně vyskytly:
- na volnoběh se auto chvěje, čim dál víc. Nehoupou otáčky, ale třese se auto. Dvouhmota to není (po vyšlápnutí pedálu žádný rozdíl a ani nemá moc najeto). Teď už se chvěje opravdu hodně.
- při startování v okamžiku "chytnutí" šílená rána a otřes. Nedělá vždy, dělá spíš u studeného motoru. Kdo v autě sedí, vždycky se lekne . Ale startuje dobře studenej i teplej.
- teď při studenym motoru začal padat do nouze při většim přidání plynu (vyndat klíček a je to OK)
- hrozně málo táhne a jede (už od volnoběhu, připadám si jako s SDi), ale ta intenzita se mění
- kolem 1800 až 2200 otáček lehce pocukává, poškubává
- celkově vyšší spotřeba (jasně, moc to nejede...)
- za jízdy i u zaparkovanýho auta se samovolně spouští alarm - houká a bliká.
- při startu i při prudším přidání se vyvalí dým z výfuku (to úplně jako vadu nevidím, má najeto 265 tisíc, jen třeba kdyby to pomohlo jako příznak)
Už 2x mi umřelo čerpadlo v nádrži. Jsem vůl, koupil jsem v případě první výměny použitej kus. Umřelo po pár tisících, takže koupeno nové Magneti Marelli (Čína každym coulem, mňouká jako prase). Jenže po namontování toho nového ani po zalití filtru a několika nacucnutí motor domítal startovat, rozsvítila se červená olejnička a už jen točil. Po napíchnutí motor ukázal cca 15 chyb (motor - např. chyba druhého vstřikovače, "motor bez paliva", chyba přítoku paliva, atd.) Po smazání auto normálně chytlo a jezdí. Souvislost...?
Čím začít, co by bylo nejpravděpodobnější?
Chápu, že nejde takhle určit, co je špatně, ale nechce se mi zjišťovat metodou pokus/omyl. Resp., zda se vyplatí to ještě všechno oživovat...
Četl jsem tady na foru, že např. váha vzduchu nebo regulace turba, jenže to by nejspíš nesouviselo s chvěním a pocukáváním? Příp. lze vyměnit regulaci turba zvlášť jako to bývalo u starého TDi?
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Odkud jsi? Tech veci je tolik, ze by stalo aby se na to podival nekdo kdo tomu trochu rozumi (ted nemyslim auth. servis). Tech problemu tam asi bude hodne.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 25.01.2014 17:25
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Jsem z Prahy.
Rád bych nějak opravil sám...
Rád bych nějak opravil sám...
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
ty seš automechanik ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 25.01.2014 17:25
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Ne.
Pokud mi chcete poradit jako u čerpadla, ať dám auto servisu, tak díky za pomoc
Pokud mi chcete poradit jako u čerpadla, ať dám auto servisu, tak díky za pomoc
-
- Řidič
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.07.2010 15:15
- Bydliště: Hranice /Praha
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Mně se děje jen chvění na volnoběh, náhodně se to zhoupne, někdy i vícekrát během chvíle.
Pak se mi děje to chvění okolo 2000 otáček při akceleraci. Někde jsem četl, že to je EGR, nebo starým softem co řídí EGR, neřeším to už cca 70tkm.
Co se týče startu, taky to cuklo až se jednou startér ani neotocil. Po repase rok bez problémů a pak se náhodně začalo dít toto https://goo.gl/photos/9ySc6RdqiyQE87HHA" onclick="window.open(this.href);return false;
Když něco vyřešíme, dej vědět.
Pak se mi děje to chvění okolo 2000 otáček při akceleraci. Někde jsem četl, že to je EGR, nebo starým softem co řídí EGR, neřeším to už cca 70tkm.
Co se týče startu, taky to cuklo až se jednou startér ani neotocil. Po repase rok bez problémů a pak se náhodně začalo dít toto https://goo.gl/photos/9ySc6RdqiyQE87HHA" onclick="window.open(this.href);return false;
Když něco vyřešíme, dej vědět.
Cipous
- napster
- VWmaniak
- Příspěvky: 6483
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Ja resil podobny problem sice OII 1.9tdi PD 4x4 ale nakonec to byli podlozky pod vstrikama. Delalo to pri konstantni rychlosti kolem 2000-2500ot,coz bylo kolem 90kmh a 130kmh. Menila se spojka i ulozeni kardanu,egr,zkouseli i jine vstriky a nakonec to bylo podlozkama pod vstrikama.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
V klidu. Já jen obdivuju nasazení některých z vás. Protože to jsou věci, nad kterýma by si zkušenej mechoš drbal hlavu. Ale dobrý, odvážnýmu štěstí přeje.Joyride píše:Ne.
Pokud mi chcete poradit jako u čerpadla, ať dám auto servisu, tak díky za pomoc
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 20.09.2011 23:46
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: BXE - chvěje se, škube, netáhne
Ahoj, mam stejný problém kolem 2000ot začne auto někdy cukat 1.9 PD kod AUY. Už sem čistil EGR a prověřil kabeláž vstřiků vypadá OK. Chyba žádná zatím jsem to nevyřešil.