Pravda o BXE

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
Vvvenoushek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 494
Registrován: 03.03.2008 19:11
Bydliště: České Budějovice

Pravda o BXE

Příspěvek od Vvvenoushek »

ahoj vsem.mam moznost koupit 3c ale motor bxe bez dpf.cetl jsem tu mrak prispevku a i na jinych forech.kde je tedy pravda.jsou to modely 07 az 08 ? Nebo je to blabol.cetl jsem i primej dotaz ze sveta motoru na toto tema a pisou modely 08.proto me zajma jestli se na koupi vyprdnout nebo ne.auto ktere řeším je 06.vim co tam je za problemy.resim pravdivost těch ročníků výroby.diky vsem a neukamenujte me hned

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od sharik4x4 »

Problém u BXE a BLS je ve spodním ojničním ložisku/šálkách. Bohužel je o tom napsáno spousty polopravd a vejmyslů, že se v tom ani prase nevyzná. Nejdřív se tvrdilo, že je problém v přetažených šroubech na ojnici. Ale nakonec byla pravda někde jinde, kluzná ložiska od jistého roku/ani výrobce neví přesně/změnila dodavatele. A díky ekologům se změnil i používaná slitina, z které bylo vyndáno jedovaté olovo a nahrazeno eko materiálem.Časem se zjistilo,že materiál se při větší zátěži rozpadá,či vydroluje a dojde k přidírání ložiska a následně ojnice koukne ven z bloku, protože už toho má dost. :laugh: :laugh: A je po motoru. :fool:
Takže je lepší ojniční ložiska i se šrouby preventivně vyměnit za nový typ ložisek a je po problému. :good:
Na "dieselpoweru" je o tom diskuze na 50 stran.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
maweric
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3610
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od maweric »

Motor je dobry
Jen je treba vymenit ojnicni saly TH a srouby za saly s oznacenim KS. Pak bude mit klid


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
Vvvenoushek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 494
Registrován: 03.03.2008 19:11
Bydliště: České Budějovice

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od Vvvenoushek »

maweric píše:Motor je dobry
Jen je treba vymenit ojnicni saly TH a srouby za saly s oznacenim KS. Pak bude mit klid Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

To je co 20 navic ?

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od JirkaVys »

Já to měnil při 150tis km, úplně zbytečně, ložiska byla jako nová, šrouby také nijak poskozeny či natazeny. Motor Made in Poland, rok 2.2008. Motor absolutně bez poruch, jediné co se měnilo byly zadní ramena + jedna levá pružina - na konci se ulomila asi 5 cm... Rozvody... Plus teda ty ojniční ložiska a šrouby, tot vše. Jinak běžný servis typu olej, filtry, čištění klima apod.
Jinak ložiska + šrouby stojí něco málo přes 3000 Kč + práce;-)
Právě proto že jsem někde něco četl, tak jsem to vyměnil pro jistotu, no ono pokud člověk hledá i jiné motory ať už je to 2.0 TDI nebo i TSI, všude něco někde vyletne, a že se to netýká pouze motorů VW, ale i jiných značek. Holt když člověk moc hledá, je to někdy zbytečné, kor když budeš hledat zase něco o jiném motoru, také se ti to nebude líbit, takže to zase tak neřeš :)

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od matasimek »

Já si to martirium zažil, mám BLS, vyměnil jsem šrouby a po 2000km se protočily šálky,
shrnu tu diskuzi těch 50 stran z jineho fora+ vlastnízkušenosti. Jedná se o šálky ročníku od 07-do 09, paradoxně se kazí jen KS (kolben-smidt) konkurenční a levnější Glyco se nekazí.
Krom materiálu bez olova je zde ještě jeden aspekt.
1.Bezpopelné oleje, mají sníženou mazivost, odolnost proti otěru , chybí v nich nějaký difosfát něco..... (snad to najdu ve SM)
2. 30.000 km proběh, bez ohledu na stav oleje...
3. trochu ředění oleje naftou s biosložkou která je kyselá (auta s DPF ale i bez DPF provozované na krátké vzdálenosti)
4. autoservisy používaly jen bezpopelný olej pro BLS i pro ostatní motory BXE, které to nepotřebovaly (aby neměly skladem naražené 2 sudy)
5. konstrukce motoru: šálky nemají v ojnici zámky, navíc je rozdílný vrchní a spodní šálek vrchní je tvrzený bronzový, spodní měkčí hliníková slitina(kolbensmith a origo díl značí černou barvou horní, glyco má nápis "sputter" na horním šálku)
Osobně bych se BLS ani BXE nebál, vyměn šálky a šrouby ojnic (cca 2800kč) nahoře pak ložiska vačky a hydroštěly, zkontroluj vačku, bývá taky někdy ojetá. Hlavní ložiska klikovky (klika je 5x uložená) byly vpohodě i u mého rozsypaného motoru.
A poznatky od známých: vždy když jsem dal rozebrat motor 05-06 bývaly tam Glyco a nebyly opotřebené vůbec. 07-09 bývaly kolbensmidt,
jen u 1 auta ze 6 to bylo potřebné. (ale všem v rodině jsem výměnu zajistil)

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od JirkaVys »

Označení Sputter mají ložiska KOLBENSCHMIDT.
Navíc největší problémy byly s ložisky TH.
KS a Glyco měli problém minimální, i když také se našli lidé, kterým vyletěla.
Jestli to byl motor s nápisem Poland nebo Gemany, také žádný význam nemělo.

Uživatelský avatar
maweric
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3610
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od maweric »

Vvvenoushek píše:
maweric píše:Motor je dobry
Jen je treba vymenit ojnicni saly TH a srouby za saly s oznacenim KS. Pak bude mit klid Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

To je co 20 navic ?
Nene matros je cca 5000,- + prace Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od JirkaVys »

Ale není, díly stojí cca 3000 Kč + práce. Pokud si necháš díly sehnat v servise, už tomu tak bývá že jsou dražší a s přirážkou.

Uživatelský avatar
Vvvenoushek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 494
Registrován: 03.03.2008 19:11
Bydliště: České Budějovice

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od Vvvenoushek »

matasimek píše:Já si to martirium zažil, mám BLS, vyměnil jsem šrouby a po 2000km se protočily šálky,
shrnu tu diskuzi těch 50 stran z jineho fora+ vlastnízkušenosti. Jedná se o šálky ročníku od 07-do 09, paradoxně se kazí jen KS (kolben-smidt) konkurenční a levnější Glyco se nekazí.
Krom materiálu bez olova je zde ještě jeden aspekt.
1.Bezpopelné oleje, mají sníženou mazivost, odolnost proti otěru , chybí v nich nějaký difosfát něco..... (snad to najdu ve SM)
2. 30.000 km proběh, bez ohledu na stav oleje...
3. trochu ředění oleje naftou s biosložkou která je kyselá (auta s DPF ale i bez DPF provozované na krátké vzdálenosti)
4. autoservisy používaly jen bezpopelný olej pro BLS i pro ostatní motory BXE, které to nepotřebovaly (aby neměly skladem naražené 2 sudy)
5. konstrukce motoru: šálky nemají v ojnici zámky, navíc je rozdílný vrchní a spodní šálek vrchní je tvrzený bronzový, spodní měkčí hliníková slitina(kolbensmith a origo díl značí černou barvou horní, glyco má nápis "sputter" na horním šálku)
Osobně bych se BLS ani BXE nebál, vyměn šálky a šrouby ojnic (cca 2800kč) nahoře pak ložiska vačky a hydroštěly, zkontroluj vačku, bývá taky někdy ojetá. Hlavní ložiska klikovky (klika je 5x uložená) byly vpohodě i u mého rozsypaného motoru.
A poznatky od známých: vždy když jsem dal rozebrat motor 05-06 bývaly tam Glyco a nebyly opotřebené vůbec. 07-09 bývaly kolbensmidt,
jen u 1 auta ze 6 to bylo potřebné. (ale všem v rodině jsem výměnu zajistil)

takze teoreticky 06 rok cajk...... me stve ze muzu koupit b6 06rok.dvoulitry padaj na hlavy cerpadla.bls a bxe ojnice.bkc jedine prej cajk. ta b6 ma 230 a zatim od vyroby nic.tak nevim.uz jsem z toho nasranej.nerad bych koupil a hned resil motor

Uživatelský avatar
Vvvenoushek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 494
Registrován: 03.03.2008 19:11
Bydliště: České Budějovice

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od Vvvenoushek »

muze to jeste nekdo potvrdit ? 05-06 bývaly tam Glyco a nebyly opotřebené vůbec. 07-09 bývaly kolbensmid

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od JirkaVys »

Už jsem psal 07-09 neznamená že tam byly pouze KS, mohly tam být jak Glyco, tak TH.
Mezi problémové patří TH, semtam se vyskytl problém i s KS i Glyco, i s Glycem vyskočila ojnice.
Moc to řešíš, kdybys kupovat jiné auto s jiným motorem, najdeš zase hromadu něčeho jiného. Ostatně třeba i to že i u 2.0 praskala projistotu klikova hřídel.
Vše je způsobeno nějakými problémy s motorem, klikovka třeba s již hodně špatným dvouhmotovym setrvačníkem.
Nedavno se mi povedlo prorazit hned dvěma ojnicema motor u nového Fordu Focus RS s najezdem cca 30tis.

Pokud kupujes motor s 220tis tak počítej že zrovna nějaké ojniční ložiska budou to nejmenší.

Uživatelský avatar
maweric
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3610
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od maweric »

matasimek píše:Já si to martirium zažil, mám BLS, vyměnil jsem šrouby a po 2000km se protočily šálky,
shrnu tu diskuzi těch 50 stran z jineho fora+ vlastnízkušenosti. Jedná se o šálky ročníku od 07-do 09, paradoxně se kazí jen KS (kolben-smidt) konkurenční a levnější Glyco se nekazí.
Krom materiálu bez olova je zde ještě jeden aspekt.
1.Bezpopelné oleje, mají sníženou mazivost, odolnost proti otěru , chybí v nich nějaký difosfát něco..... (snad to najdu ve SM)
2. 30.000 km proběh, bez ohledu na stav oleje...
3. trochu ředění oleje naftou s biosložkou která je kyselá (auta s DPF ale i bez DPF provozované na krátké vzdálenosti)
4. autoservisy používaly jen bezpopelný olej pro BLS i pro ostatní motory BXE, které to nepotřebovaly (aby neměly skladem naražené 2 sudy)
5. konstrukce motoru: šálky nemají v ojnici zámky, navíc je rozdílný vrchní a spodní šálek vrchní je tvrzený bronzový, spodní měkčí hliníková slitina(kolbensmith a origo díl značí černou barvou horní, glyco má nápis "sputter" na horním šálku)
Osobně bych se BLS ani BXE nebál, vyměn šálky a šrouby ojnic (cca 2800kč) nahoře pak ložiska vačky a hydroštěly, zkontroluj vačku, bývá taky někdy ojetá. Hlavní ložiska klikovky (klika je 5x uložená) byly vpohodě i u mého rozsypaného motoru.
A poznatky od známých: vždy když jsem dal rozebrat motor 05-06 bývaly tam Glyco a nebyly opotřebené vůbec. 07-09 bývaly kolbensmidt,
jen u 1 auta ze 6 to bylo potřebné. (ale všem v rodině jsem výměnu zajistil)
Pises blbost! KS jsou prave OK !!!
TH ktery tam davaly jsou sracky !!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
Vvvenoushek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 494
Registrován: 03.03.2008 19:11
Bydliště: České Budějovice

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od Vvvenoushek »

JirkaVys píše:Už jsem psal 07-09 neznamená že tam byly pouze KS, mohly tam být jak Glyco, tak TH.
Mezi problémové patří TH, semtam se vyskytl problém i s KS i Glyco, i s Glycem vyskočila ojnice.
Moc to řešíš, kdybys kupovat jiné auto s jiným motorem, najdeš zase hromadu něčeho jiného. Ostatně třeba i to že i u 2.0 praskala projistotu klikova hřídel.
Vše je způsobeno nějakými problémy s motorem, klikovka třeba s již hodně špatným dvouhmotovym setrvačníkem.
Nedavno se mi povedlo prorazit hned dvěma ojnicema motor u nového Fordu Focus RS s najezdem cca 30tis.

Pokud kupujes motor s 220tis tak počítej že zrovna nějaké ojniční ložiska budou to nejmenší.

mladsi nejsou :laugh: cca najezd 20 tis rok od vyroby. :taunt:

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Pravda o BXE

Příspěvek od JirkaVys »

Mladší jsou, pokud to bereš po stránce stáří.
Zkrátka kup něco co odpovídá realitě a neřeš nějaké ojniční ložiska, které vyměniš za 3tis + práce + olej.
Myslím že při tomto nájezdu jsou zde mnohem finančně náročnější díly, které se mohou pokazit, navíc kdo ví jestli jsi útok vůbec reálné km, zde v ČR se opravdu na tachometr nevyplatí dívat. Pokud někomu dělá dobře stav tachometru s nižším číslem, tak si jej může nechat stocit sám na nižší číslo :))
Zkrátka nech auto prověřit, prohlídnout, zkouknout přes diagnostiku a nejen výpis závad, ale hodnoty vstriku, turba atd atd. Píšeš že pro 230tis km nebylo na motoru nic, moc nevěřím že takové turbo by tolik vydrželo.
Navíc psát pořád něco ze KS byly špatné je blbost, proč myslíš že se nahrazují právě ložisky od KS? Protože problémové jsou TH, nic víc.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“