Volnoběh u DSG - ano či ne?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
mmerlin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 01.03.2018 16:20
Bydliště: Praha, Rakovnik, Turnov

Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od mmerlin »

Co si myslíte o možnosti automatického volnobehu (plachteni) u DSG převodovky (je to možné zapnout v nastavení)? Je to dobré nebo ne? Osobně se mi to líbí, ale nejsem si jistý, zda dělám autu dobře, protože to znamená, že po jakémkoliv (i krátkém) uvolnění plynu DSG vyřadí a ihned po přidání nebo zabrzdeni hned zase zařadí.

Tušíte, zda je to dobré z pohledu opotřebení převodovky nebo je to fuk?

A co spotřeba - myslíte, že je dlouhodobě lepší mít volnobeh a využívat plachteni nebo lepší mít stále zařazeno a při pusteni plynu jet za 0 (ale brzdit)?

A v neposlední řadě - když si tu funkci vypnu, jak se dá vlastně během jízdy z kopce na DSG korektně dát neutrál? Můžu normálně během jízdy prepnout z D na N a pak zase zpět? Někde jsem slyšel, že to není dobrý... na padlech to asi nijak nejde, co?
VW Passat Alltrack, 2.0 TDI 130kw DSG, 2014

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od napster »

Proč si volil DSG a nekoupil spíš manuál?! Když chceš jet dopředu,tak dej D. Když dozadu,Tak R. No a když půjdeš z auta,tak P.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od KJirka »

jezdím s tím celou dobu, co jsem auto nové koupil. Jezdím s tím rád, vyhovuje mi to. Využívá se kinetická energie, což logicky znamená, že to nějaké palivo ušetřit musí. Mám takhle najeto 125t. km. Jestli to motoru škodí nebo přispívá nejsem schopen posoudit. Snad jen, že ten motor startuje kdykoliv na cvak, jde jak švýcary, subjektivně má stále stejný výkon a naprosto nežere olej. Samozřejmě tedy žere, ale jen to minimum, co musí. Takže mezi výměnami nedolívám.
Názory na plachtění se různí, ale negativní postoj mají většinou ti, kteří s tím nikdy sami nejezdili.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Trawi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 31.05.2017 02:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Trawi »

Ja som to po pár km ihneď vypol. Neprišlo mi to prirodzené. Nevyraďoval som ani na manuály. Predpokladám ale, že ak je tam od výrobcu daná možnosť voľnobehu, motoru by to nemalo nijak škodiť.
VW Passat B7 Variant Highline, 2.0 TDi DSG http://www.eobchodik.eu
Hyundai Tucson Shadow, 1.6 GDi 2018 https://hyundaiklub.sk/
Hyundai Tucson Style, 1.6 T-GDi 2018

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Lukkii »

Jen chci upozornit na obecne spatny - a myslel jsem ze uz mrtvy- mytus, ze pri jizde na neutral se setri palivo. Je to naopak - dejte si okamzitou spotrebu pri N a pri jizde na rychlost ( pri dojezdu ci z kopce) a pochopite. A to uz nemluvim o tom ze na N neni idealni mazani motoru. Za me nesmysl.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od KJirka »

Lukii, když tam necháš rychlost, dochází sice k deceleraci, kdy to palivo opravdu "šetříš", ovšem oproti volnoběhu s tím taky nikam nedojedeš, protože tě pořád ten motor brzdí. Proto se tomu režimu volnoběhu říká plachtění. Předjíždím na nějakém táhlém úseku z mírného kopce, pořádně to rozjedu a po předjetí dám nohu z plynu. A pak už jen jedu a jedu, jak na kole, třeba i několik kilometrů. Kam dojedeš ty s tou zařazenou rychlostí ? Řeknu ti to, už dávno stojíš v nedohlednu za mnou :D
A stran mazání ? No myslíš si, že při poskakování městem v zácpě, s napůl studeným motorem, kdy ti to na ten volnoběh jede skoro pořád, to maže líp ? Líp, než u rozpálenýho motoru s teplotou oleje třeba i přes 100°C ? To asi tne, žejo :wink:
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Lukkii »

Z tohot pohledu mas pravdu. Ale ten pocit kdy by ti nedejboze v tom kilu z jakyhokoli duvodu chcip motor... tak nepohnes s nicim.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od KJirka »

A co kdyby ti třeba upadlo kolo nebo tě trefil meteorit?! No to už asi zabíháme do eventualit, jejichž míra pravděpodobnosti se blíží absolutní nule.
Kdysi mi Octavie chcípala za jízdy v plný rychlosti. Normálně třeba na dálnici předjíždím a vedle něj najednou NIC, motor off. To jsou věci. A bylo to jen blbý relé za pár korun. Ale žádná fatální situace nenastala. Jen ten předjížděnej a nepředjetej si asi říkal, co jsem to za idiota :laugh:

Jo, když ti chcípne za jízdy motor, tak s tím volantem samozřejmě točíš furt, jen dost ztuha a než spadne tlak, chvíli i normálně brzdíš. Není to žádný drama pro zkušenýho řidiče.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Prochy01 »

A proto od ty doby predjedes a das neutrál :-D :-D :-D

Takovy jsou nejlepší, co mají potrebu se před cloveka nacpat a pak plachtit :-)

Btw, Klucino, Ja myslel, ze v mouse máš už nejaky ten rok zasekly eSko a u toho to nefunguje, ne? :-)))
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Jirka. »

Normálně brzdíš cca 4 sešlápnutí, pak už jak u embéčka. Posilovač řízení funguje hlavně na místě, v rychlosti je tam velmi malý rozdíl. Jinak za mě je plachtění super, škoda že to u BKP asi nerozchodím :D
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od ppfox »

já to zkoušel s tím jezdit a nevyhovuje mi to, přijde mi to takový...jakože divný :D ale čas od času si vyřadím na N když není provoz a vím, že mi to pak "doplachtí" na nějakou křižovatku za X km tak proč ne, ale je to spíš výjimka :D

co se úspory týče, nemyslím že je to jednoznačný, záleží na konkrétních okolnostech
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Lukkii »

Samozrejme pravdepodobnost ze ti chcipne motor ve v promilch. Proto pisu jen o svym “pocitu”, ale je to pro me spis nezvyk.
KJirka píše:A co kdyby ti třeba upadlo kolo nebo tě trefil meteorit?! No to už asi zabíháme do eventualit, jejichž míra pravděpodobnosti se blíží absolutní nule.
Kdysi mi Octavie chcípala za jízdy v plný rychlosti. Normálně třeba na dálnici předjíždím a vedle něj najednou NIC, motor off. To jsou věci. A bylo to jen blbý relé za pár korun. Ale žádná fatální situace nenastala. Jen ten předjížděnej a nepředjetej si asi říkal, co jsem to za idiota :laugh:

Jo, když ti chcípne za jízdy motor, tak s tím volantem samozřejmě točíš furt, jen dost ztuha a než spadne tlak, chvíli i normálně brzdíš. Není to žádný drama pro zkušenýho řidiče.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od KJirka »

Prochy01 píše:A proto od ty doby predjedes a das neutrál :-D :-D :-D

Takovy jsou nejlepší, co mají potrebu se před cloveka nacpat a pak plachtit :-)

Btw, Klucino, Ja myslel, ze v mouse máš už nejaky ten rok zasekly eSko a u toho to nefunguje, ne? :-)))
Na nějakých delších úsecích tam mám D. Na S jezdím hlavně po městě nebo když předjíždím, tak ho tam strčím a pak zase přešaltuju D.

Ale chápu, že si na to plachtění někdo nezvyknul nebo jak říká Pepa, že mu to přijde nepřirozený. Já se zase nikdy nezžil s pádlama. Kdyby tam nebyly, nic by se nestalo.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od ppfox »

KJirka píše:...Já se zase nikdy nezžil s pádlama. Kdyby tam nebyly, nic by se nestalo.
JJ 100 lidí 100 chutí, pádla jsou pro mě v budoucím autě zase v kategorií věcí, který rozhodně nebudou chybět
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
Lukkii
Profík
Profík
Příspěvky: 1021
Registrován: 18.05.2014 11:41
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh u DSG - ano či ne?

Příspěvek od Lukkii »

Souhlad s Pepou. Jsou situace kdy si potrebujes radit sam- krasny priklad je jizda po snehu, kdyz balancujes proklus s kroutakem motoru atd.
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“