Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od KJirka »

já se tě slušně zeptal, tak bys mohl odpovědět ne ? Chci jen pochopit, co někomu brání tu funkci plachtění používat. Jezdím s tím 5 let od nova auta a dělá to přesně to, co chceš řešit pomocí neutrálu. Ovšem s tím rozdílem, že nemusíš ničím kvedlat a ten kvalt se zařadí bezpečně vždycky zpátky. Píšu BEZPEČNĚ, protože důvod, proč bych na neutrál nevyřazoval je snad jedině obava, že bych tam nemusel kvalt zpátky dostat. Jistě, je to nepravděpodobné, asi jako že tě trefí na chodníku taška ze střechy. Ale i ta taška už pár lidí zabila. A technický stav věci, jestli to vyřazování něco poškozuje, zcela zodpovědně říkám, že cokoliv tady o tom kdo napíše, budou jen dohady. Není to první debata a nikdy se k ničemu jasnému nedospělo. Jedině snad, že by už někdo měl informaci od člověka jménem Sixta, který je odborník na DSG na slovo vzatý (viz převodovky Sixta). V servisech se na to ani neptej, tam vědí úplně stejný kulový, jako kdekoliv jinde.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od nofu »

Zajímalo by mě, proč vůbec vyřazovat? To je z pocitu, že ušetříte palivo? Mi přijde, že je spotřeba nižší, při brzdění motorem. Celkem easy se to dá natestovat a spočítat.

Jinak, ptal sem se svého auto guru, ten mi řekl, že ani na křižovatkách nemám dávat neutrál, že to pak hůř maže. Pokud má pravdu (nevím, tak raději dodržuji), pak by se to dalo aplikovat i na N za jízdy, raději tedy neřadit.

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Jirka. »

Proč by to mělo na N mín mazat než při běžném volnoběhu když stojím na křižovatce? Naopak, na D když stojím na místě tak spojky pořád kloužou, zatím co na N jsou rozpojené.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

KJirka píše:já se tě slušně zeptal, tak bys mohl odpovědět ne ? Chci jen pochopit, co někomu brání tu funkci plachtění používat. Jezdím s tím 5 let od nova auta a dělá to přesně to, co chceš řešit pomocí neutrálu. Ovšem s tím rozdílem, že nemusíš ničím kvedlat a ten kvalt se zařadí bezpečně vždycky zpátky. Píšu BEZPEČNĚ, protože důvod, proč bych na neutrál nevyřazoval je snad jedině obava, že bych tam nemusel kvalt zpátky dostat. Jistě, je to nepravděpodobné, asi jako že tě trefí na chodníku taška ze střechy. Ale i ta taška už pár lidí zabila. A technický stav věci, jestli to vyřazování něco poškozuje, zcela zodpovědně říkám, že cokoliv tady o tom kdo napíše, budou jen dohady. Není to první debata a nikdy se k ničemu jasnému nedospělo. Jedině snad, že by už někdo měl informaci od člověka jménem Sixta, který je odborník na DSG na slovo vzatý (viz převodovky Sixta). V servisech se na to ani neptej, tam vědí úplně stejný kulový, jako kdekoliv jinde.
Nevyhovuje protože pokud to mám zaplé a jezdím ve městě nebo na trasách kde jsou zatáčky tak furt šlapu na plyn, pak ho pustím a za 2 sekundy šlapnu na brzdu což znamená že to furt vyřazuje zařazuje a to se mi nelíbí. Převážně furt jezdím D, ale jsou výjimečné situace ( zdůrazňuji výjimečné), že vím že jedu úsek, který znám a vím že tam je kopec, který se táhne mírně 7 kilometrů a když vyřadím dojedu na konec bez hluku motoru a prostě v klidu.

Pokud to dobře chápu když přehodím na N při jízdě tak jediné co se stane že se spojka rozpojí stejně jak u funkce, která je vestavěná v MFD menu.

A pokud to funkce volnoběh udělá za jízdy 50x tak když to za celou jízdu hodím 1-2x na N tak to přece nemůže vadit...........

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od KJirka »

a právě proto já po městě na D skoro nejezdím. Ale tohle je věčná, nikdy nekončící debata o tom, že DSG v režimu D řadí po městě v příliš nízkých otázkách. To je zase druhá věc, kterou těžko chápu, jak někdo může ten motor týrat jízdou na otáčky blížící se volnoběhu. Ale celá tahle diskuze tady běžela naposledy velmi nedávno a pouze se to téma tímto dupluje. Jsou to zase jen dojmy a dohady. Já to sloučím.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od nofu »

@Jirka.
Nevím, nerozumím tomu, musím slepě důvěřovat. Budu rád, když mě poučíte. Je fakt, že vyřazování za jízdy se mě netýká, přijde mi to jako nesmysl, co naopak zvyšuje spotřebu.

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

KJirka píše:a právě proto já po městě na D skoro nejezdím. Ale tohle je věčná, nikdy nekončící debata o tom, že DSG v režimu D řadí po městě v příliš nízkých otázkách. To je zase druhá věc, kterou těžko chápu, jak někdo může ten motor týrat jízdou na otáčky blížící se volnoběhu. Ale celá tahle diskuze tady běžela naposledy velmi nedávno a pouze se to téma tímto dupluje. Jsou to zase jen dojmy a dohady. Já to sloučím.
Já taky jezdím na S po městě to je o 100% lepší :-)
ale pak jedu mimo město úsek kde jsou stejně zatáčky tak mi to vyřazování štve furt to vypínat v menu se mi nechce :-)

Jinak napsal sem mail p. SIXTOVI, když odepíše zkopíruji Vám sem vyjádření



PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od KJirka »

Frosttbite píše:
KJirka píše:a právě proto já po městě na D skoro nejezdím. Ale tohle je věčná, nikdy nekončící debata o tom, že DSG v režimu D řadí po městě v příliš nízkých otázkách. To je zase druhá věc, kterou těžko chápu, jak někdo může ten motor týrat jízdou na otáčky blížící se volnoběhu. Ale celá tahle diskuze tady běžela naposledy velmi nedávno a pouze se to téma tímto dupluje. Jsou to zase jen dojmy a dohady. Já to sloučím.
Já taky jezdím na S po městě to je o 100% lepší :-)
ale pak jedu mimo město úsek kde jsou stejně zatáčky tak mi to vyřazování štve furt to vypínat v menu se mi nechce :-)

Jinak napsal sem mail p. SIXTOVI, když odepíše zkopíruji Vám sem vyjádření



PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG
Pokud je jen trochu ješita a těší ho zájem o jeho osobu, tak odepíše. Jestli ale není, tak je to docela protivnej chlap a bude to mít možná v paži. Na druhou stranu je třeba chápat, že s podobnými dotazy se na něj obrací neustále někdo. Měl by to mít předepsaný a jen rozesílat. :laugh:

by the way, když jezdíš po městě taky na S, pak skutečně nechápu, kdy nastává ta chvíle, že ti ta funkce plachtění překáží. Ale nic, je to tvoje věc, já jsem svoje pocity taky řek a tím to končí. U mně prostě dobrý :D
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od dasek82 »

proste jedu do prace 110 vyradim dojedu setrvacnosti ke znacce 80 pak prvni krizovatce 60 a tam odbocuju na parkoviste takze mam dochlazeny turbo co se stihlo za tu chvili 20-30sek zchladit(snad) zaparkuju a vypinam motor a jdu do haku
nic vic nic min
u manualu bych to tak delal u tohodle si nejsem jistej jestli je to ok
s tim Sixtou me to taky napadlo,to je urcite clovek na svem miste
snad nam da rozhreseni
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

dasek82 píše:proste jedu do prace 110 vyradim dojedu setrvacnosti ke znacce 80 pak prvni krizovatce 60 a tam odbocuju na parkoviste takze mam dochlazeny turbo co se stihlo za tu chvili 20-30sek zchladit(snad) zaparkuju a vypinam motor a jdu do haku
nic vic nic min
u manualu bych to tak delal u tohodle si nejsem jistej jestli je to ok
s tim Sixtou me to taky napadlo,to je urcite clovek na svem miste
snad nam da rozhreseni
Ahoj, diky za odpověď :-)

Já to dneska zkusil a jde to plynule žádný cuknutí nic takže v tom nevidím problém ::-)

Když p. SIXTA odpoví hned to sem dám :-)

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od hkr »

nofu píše: ...Je fakt, že vyřazování za jízdy se mě netýká, přijde mi to jako nesmysl, co naopak zvyšuje spotřebu.
Nezvyšuje. Při vyřazení sice opravdu motor nějaké palivo spaluje, ale zároveň nebrzdí vůz. A brzdný efekt motoru je vyšší (sebere více energie), než kvrdlající motor na prázdno. Proto z lehkého kopce jedeš třeba za 2L na 100 ale na neturál jedeš uplně stejně stálou rychlostí ale za 1L na 100. Nebo z velkého kopce sice jedeš za 0 a nezrychluješ, ale pod kopcem jedeš full třeba za 10L, zatímco na neutrál se rozjedeš na vyšší rychlost a získanou energii využiješ v několika následujících metrech stoupání.

Ano, jsou situace, kdy volnoběžka je méně úsporná - třeba dojíždění do křižovatky. Ale většinou je to jak popisuji výše.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od nofu »

To je právě otázka. Já jsem si to testoval na starém passatu b7 s manuálem a vyšlo mi to naopak. Teď u automatu, mám ho 14 dní, jsem to zatím neřešil (a ani nebudu), ale vzhledem k tomu, že tam při brzdění motorem hned narve šestku, motor tedy téměř nebrzdí, si myslím, že rozdíl bude ještě větší. Testoval jsem to ale v rychlosti okolo 80 km/h a samo jen dle údajů palubního počítače, což může být značně nepřesné. Navíc, třeba při 160 km/h to může být zas úplně jinak, jelikož budou vyšší otáčky a tím pádem i vyšší brzdný účinek motoru.

Chtělo by to nějakou pořádnou studii, ale na tu jsem nikde nenarazil.

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od ppfox »

hkr to sepsal dost sofistikovaně :D ale souhlasím s ním ve všem - jsou situace, kdy bude plachtění nebo N úspornější a jsou situace kdy ne, ale...nemyslím že tady jde primárně (alespoň u mě tedy) uspořit panáka nafty, jen mi to někdy prostě vyhovuje jako styl jízdy no a nechci to mít trvale, protože to využivám minimálně - když chci

Jirko, neřeš co na tom komu vadí, nebo komu to k čemu je a proč tohle nebo támhleto :D člověk je tvor individuální a podle toho se chová, já znám i lidi co si koupili ajfoun třeba :laugh:

nofu: ser na studii, k čemu by to bylo :D
Naposledy upravil(a) ppfox dne 31.03.2018 21:08, celkem upraveno 1 x.
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od hkr »

No vzhledem k tomu, že volnoběžku mam skoro tři roky a průběžně jsem v obou módech najezdil několik desítek tisíc km, mohu s klidným svědomím říct, že volnoběžka u mě má efekt několika desetin spotřeby dolu.

Navíc, to co říkám v příspěvku nahoře, je prokazatelný fakt. Z kopce, který na volnoběžku (N) nebude ani zrychlovat, ani zpomalovat, bude mít N vždy nižší spotřebu, tudíž zcela logicky ta úvaha musí fungovat. To se vsadím o co chceš (protože to mám fakt vyzkoušený a na dvou autech).
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od ppfox »

a máš v tom zahrnutý i fakt, že s aktivní volnoběžkou jezdíš tak nějak podvědomě klidněji? to myslím vážně :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“