Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

Dobrý den, nikde sem bohužel nenašel jasný názor na to zda je možné při jízdě z mírného kopce vyřadit z D na N a na konci kopce poté zpátky na D bez poškození motoru a převodovky.

PŘÍKLAD : úsek za Obcí Lišov až do Českých Budějovic jedná o dlouhý mírný kopec délka 7km

Dříve jsem měl manuál a vždy jsem to rozjel na 150km/h a dojel setrvačností až do ČB.

Proto se ptám mohu toto udělat i s DSG? :-)

Mám passat B7 2014 103kw cffb DSG.

Funkce plachtění mi nesedí chci N používat v takových Výjimečných situacích :-)

EDIT : ještě dodatek pokud funguje plachtění a auto vyřazuje na neutral ( volnoběh) pokaždé když dám nohu z pedálu tak vyřadit ručně na N je vlastně to samé. NENÍ TO TAK?

Díky

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) Frosttbite dne 30.03.2018 21:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od teekey »

nefunguje to tak, ze N jde zaradit jenom do urcite rychlosti? Navic v manualu pro B6 je uvedeno primo "prevodovka je vybavena pojistkou, kdy je nutne seslapnout brzdovy pedal pri prerazeni z P/N na D/R/S" a jeste "nikdy nenechavejte vozidlo sjizdet z kopce s volici pakou v poloze N nezavisle na tom, zda motor bezi, ci nikoliv". Vyrazovat na N kdykoliv jindy nez kdyz auto stoji asi neni rozumne.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od ppfox »

nevím no, tyhle rady z manuálu považuju jen jako související s bezpečností provozu a ne s možným poškozením něčeho, řešilo se to tu vícekrát a nikdy nikdo nedal relevantní odpověď na to, že by se tím mohlo cokoliv poškodit

já to občas dělám stejně jako je psáno v prvním příspěvku - pojistku mačkat (u B8) nemusím - řadit z D(S) na N a zpět jde bez pojistky, proto si nemyslím, že by se mělo/mohlo cokoliv poškodit
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od napster »

Na N a D se nemusí mačkat pojistka. Nicméně stále mě vždy zajímá otázka. Proč si lidi pořizují automat,když stejně chtějí dělat něco,co není třeba. Vyřazovat v kopci(ano u škody 120 to bylo potreba) nebo po městě řadit sekvencí. Prostě tam jednu D a jedu dopředu,nebo R a jedu dozadu.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od ppfox »

hele čas od času mě to prostě napadne, jedu z táhlýho kopce kde na konci je proti krátkej nahoru, pak rovinka a obec, vím že když dám na začátku klesání v cca 130 eNko, tak dojedu k ceduli cca 65kmh a je to cca 2,5 km trasa, když nespěchám tak proč ne, to že mám automat neznamená že nemám ruce :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

ppfox píše:hele čas od času mě to prostě napadne, jedu z táhlýho kopce kde na konci je proti krátkej nahoru, pak rovinka a obec, vím že když dám na začátku klesání v cca 130 eNko, tak dojedu k ceduli cca 65kmh a je to cca 2,5 km trasa, když nespěchám tak proč ne, to že mám automat neznamená že nemám ruce :D
Předně moje slova :-) takže když to tam hodíš tak to asi nebude problém občas zařadit N a pod kopcem zpět D :-)



PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

napster píše:Na N a D se nemusí mačkat pojistka. Nicméně stále mě vždy zajímá otázka. Proč si lidi pořizují automat,když stejně chtějí dělat něco,co není třeba. Vyřazovat v kopci(ano u škody 120 to bylo potreba) nebo po městě řadit sekvencí. Prostě tam jednu D a jedu dopředu,nebo R a jedu dozadu.
pořídil sem si automat protože je to prostě pohoda s tím jezdit :-)

ale kurňa mám ruce a když vím že můžu jet skoro 7km jen kinetickou energii tak se mi nechce šlapat na plyn :-)

Dotaz byl ale zda to vadí u DSG.

Ale jelikož hodně lidí na fórech píše že prostě tam Nko hodí tak pochybuju že to vadí převodovce a motoru když motor je na volnoběh a spojka rozpojená :-)

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od napster »

Mam za to,že v návodu je napsáno,že se nemá za jízdy dávat N. Pouze pro tažení vozidla se dává N a musí se jet max 30kmh a jen do vzdálenosti max 50km. Nebo to je 50kmh a max 30km?! Já když nevím co s rukama,tak si buď zapálim,nebo něco žeru no a nebo mám vedle ženu :mrgreen:
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

napster píše:Mam za to,že v návodu je napsáno,že se nemá za jízdy dávat N. Pouze pro tažení vozidla se dává N a musí se jet max 30kmh a jen do vzdálenosti max 50km. Nebo to je 50kmh a max 30km?! Já když nevím co s rukama,tak si buď zapálim,nebo něco žeru no a nebo mám vedle ženu :mrgreen:
Tohle je v návodu jen proto že když tě někdo někam táhne tak máš vyplej motor :-D a nefungují čerpadla a čím vyšší rychlost tím vyšší zahřívání jestli se nepletu někde sem to četl :-D

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od dasek82 »

Pokud tam máš plachtění tak ho používej , je přesně pro tohle určený, mám taky automat ale starej tiptronik a taky vyřazuju jednak kvůli dochlazení turba a taky vjiždím do města a u manuálu bych taky vyřadil


Sent from my iPhone using Tapatalk
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

dasek82 píše:Pokud tam máš plachtění tak ho používej , je přesně pro tohle určený, mám taky automat ale starej tiptronik a taky vyřazuju jednak kvůli dochlazení turba a taky vjiždím do města a u manuálu bych taky vyřadil


Sent from my iPhone using Tapatalk
To plachtění mi nevyhovuje :-) jezdím normálně na d/s ale když už je výjimečně situace že vím že je dlouhý kopec tak sem nevěděl zda u dsg je možno při jízdě dát N a pak D :-)

prostě jsou místa kde vím že když to rozjedu na N dojedu dalších 5km na neutral a pak jen zařadím a pojedu dal :-)

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od dasek82 »

Nevím jak na b7 je nastavený to plachtění ale co sem jel s b8 tak tam to bylo přesně podle mých představ
Jedeš ubereš plyn a spadne tam neutrál když chceš přidat plyn zařadí to a jedeš - pro mě ideál nastavený


Sent from my iPhone using Tapatalk
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od hkr »

Jojo, já běžně po pár měsících volnoběžku vypínám a zapínám. Teď mám zase období, kdy mě to baví a mam ji zaplou...

U B8 je dobrý, že se nad nějakých 130kmh volnoběžka automaticky deaktivuje, což u B7 lze vyřešit leda jízdou v režimu S, což ale není od věci.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od KJirka »

Frosttbite píše:
dasek82 píše:Pokud tam máš plachtění tak ho používej , je přesně pro tohle určený, mám taky automat ale starej tiptronik a taky vyřazuju jednak kvůli dochlazení turba a taky vjiždím do města a u manuálu bych taky vyřadil


Sent from my iPhone using Tapatalk
To plachtění mi nevyhovuje :-) jezdím normálně na d/s ale když už je výjimečně situace že vím že je dlouhý kopec tak sem nevěděl zda u dsg je možno při jízdě dát N a pak D :-)

prostě jsou místa kde vím že když to rozjedu na N dojedu dalších 5km na neutral a pak jen zařadím a pojedu dal :-)

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG
Můžeš nějak srozumitelně popsat, co přesně ti na tom plachtění nevyhovuje ? Na tohle je to totiž určený, jak už bylo řečeno. Ta funkce je naopak úplně super a stačí se jen naučit trochu používat pedály. Když nechceš, nemusíš to nechat do volnoběhu vůbec padnout. Ale nevím, proč bych to vůbec dělal. Ať ta kinetická energie dělá svojí práci, ne ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Frosttbite
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.03.2018 10:23

Re: Vyřazení s DSG DQ250 při jízdě z mírného kopce na N!!!

Příspěvek od Frosttbite »

Co mi vyhovuje a nevyhovuje toho se otázka nazačátku netýkála.

Otázka byla zda mohu výjimečně v nějakých situacích zařadit z D na N a pak D i pri jízdě :-)

PASSAT B7 2014 CFFB 103KW DSG

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“