Inspekce vs. interval výměny oleje

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Nwkt »

Ta litrovka do kufru je pro dobrej pocit :-) ono stejně zjistíš, že mezi výměnama se to na měrce prakticky nehne :-)

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od the_miracle »

Tím lépe. Předpokládám, že B7 má stejně jako B5.5 to čidlo hladiny oleje, které varuje při poklesu (žlutá olejnička).

Ještě jeden dotaz. Jak ve VCDS upravím ty servisní intervaly? Dal bych si tu inspekci na tu technickou a olej na pevný interval 15000 km.

Díky!
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Rychtar84 »

the_miracle píše:Tím lépe. Předpokládám, že B7 má stejně jako B5.5 to čidlo hladiny oleje, které varuje při poklesu (žlutá olejnička).
to snad nemyslíš vážně :)
to mají i 15let staré auta ne
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od the_miracle »

Lepší se zeptat a vypadat jako blbec, než se nezeptat a skončit se zadřeným motorem :D
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Nwkt »

the_miracle: V adaptaci budíků to jde měnit

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od KJirka »

the_miracle píše:Myslím si, že na hlavní radu jsem dal - olej vyměním.

Jaký konkrétně mi nikdo příliš neporadil, resp. rady jsou různorodé.

Co se týká filtru, tak jsem fakt nevěděl, zda v tom je skutečně nějaký rozdíl a jak se dá zjistit. Pokud je v tom fakt rozdíl, tak díky za informaci, že je MANN nejlepší. Nikdy dříve mě nenapadlo to řešit.

Díky!
Ale co povídáš, napsal jsem ti hromadné zkušenosti s konkrétním výrobkem. A taky jsem ti napsal, aby ses vykašlal na podezřele levný LL oleje, navíc ne příliš známých značek. Ostraváci prominou, ale firma obchodující s těmi oleji je příliš blízko Polska a jestli odněkud proudí ty recyklovaný oleje, je to právě Polsko. Ale pochopitelně ho můžeš koupit od někoho i v Plzni. Jen tím chci prostě říct, že na severu MOravy je ta frekvence určitě větší. O tom, že je dobře to měnit po 15t. už ti někdo napsal. To, že se měnil olej v předepsaných 30t. intervalech není tudíž žádná "výhra". Proto jsem mluvil o tom proplachu olejem, kterej bych ve 120t. znovu vypustil. Stran toho filtru, je to podobný jako s mizerným olejem. Viděl jsem řez originálním a šuntovým filtrem. Hledat to nebudu, ale kdybys to viděl, bylo by ti to jasný na první pohled. Takže rozdíl ve filtrech může být hoodně velkej.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od the_miracle »

Nějak nechápu, co tím chtěl básník říci. LL interval má 99 % nových aut. Pokud byly firemní nebo operáky, tak 99,9 %. Neříkám tím, že to je dobře, ale je to tak. Takže když takové auto koupíš s 90, 130, 150, 200 tis. km, tak ten olej byl měněn cca po 30 tis. Vůbec nemluvím o legendách, které kolují o autorizáčích zejména v Česku, kdy se výměny třeba dělají tak, že se vlastně nedělají, jen napíšou. Nicméně ano, dávám za pravdu, že bude lepší měnit rovnou po 15 a nečekat na 120. Tudíž olej objednán a v pondělí bude vyměněn.

Co se týká kvality, fakt netuším, jakou máš jistotu, že v Plzni s nečeskými popisky bude OK. Taktéž v Německu, kde to mohl klidně dodat nějaký Turek apod. Prostě se musíme smířit s tím, že 100% originalitu nezaručí nikdo, nicméně opět i to je dobrý důvod k tomu měnit fakt po 15000 km. Pema je celkem známá, to, že se spousta olejů finálně dělá v Polsku je další fakt a zase bych kvůli jedné aféře se solí nedělal z Polska bubáka ve všem. Zajímala by mě opět ta jistota, že olej bez českých popisků není z Polska. Zase opět domněnka. Nicméně nakonec jsem objednal na http://www.autodily-Cardo.cz" onclick="window.open(this.href);return false;.

Pokud Shell považuješ za nepříliš známou značku, tak jsem asi automobilový guru, že tuhle firmu znám. Naopak o Castrolu (což z několika zdrojů vím je i ten označený jako VAG originál) jsem na forech nepřečetl mnoho dobrého, zejména asi proto, že jako olej doporučovaný VW se hodně pančuje/padělá. Nicméně taky jsem se dočetl, že kvalita olejů objektivně posoudit nelze, a jediné na co lze spoléhat, je norma na etiketě. Takže by vlastně všechny oleje 507 00 měly být stejné. Nicméně na to úplně nedám a proto jsem objednal právě Shell.

Olej půjde tedy nový teď, na 105000 a znovu ve 120000 km a pak už každých cca 15000 km, jak jsem byl zvyklý na B5.5. A s filtrem jsem si nechal poradit a objednal Mann.

... Takže fakt nějak nechápu... :-)
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Rychtar84 »

Víš proč mají nová auta LL interval výměny oleje? Automobilky totiž nepotřebují, aby ti auto vydrželo 500t km.
Ony pootřebují, aby ti vydrželo 200-250 a aby sis koupil nové.
Podobná věc např u kabinového filtru - na mém autě byl měněn až v 60t km, přesto na krabici píše výrobce filtru doporučenou výměnu po 15t km.
Takže tak to je s těma intervalama od automobilek....
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Prochy01 »

Tady si dovolím trosku oponovat....ty dlouhé intervaly jsou u aut vetsinou kvůli tomu, aby měly nízké náklady na servis. Kdo má nejakou zkušenost s nákupem aut do větších společnosti ví naprosto přesně. Automobilky jsou pak “nuceny” servis nastavit tak, aby stal co nejmin a to auto přesto dalo určitý počet km. Když to neudelaji neprodaji, protože nikoho nezajima jestli to auto najede 300, nebo 600... ale důležité je, co te stojí jeho provoz v 3-6 letech, kdy ho vlastnis....a samozrejme se setri i na materiálech při samotné výrobě atd....dnes je doba (souhlas s Rychtářem), kdy je snaha prodat a konkurence je vysoka.

Každopádně kdo si auto koupi nové nebo min jete a zkrátí intervaly vymen, nic s tím nepokazi, prave naopak...

A v neposlední radě je dobre si uvědomit, ze LL není automaticky spatny! Pokud je auto, co jezdí a udela na zátah třeba 500-1000km a ne po městě, ale dálkové jizdy, pak je LL zcela v poradku a ta vymena za 30tis km není problem....
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Nwkt »

Prochy01: Kámoš si teď bral na firmu novýho Transita a jako 50 000 na olej je dle mě už pikačovina

Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 661
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od the_miracle »

Jasně, že vím, proč existuje LL. A taky vím, že v mém způsobu využívání auta je to ptákovina. Vůbec se tu nepřu a nehájím ho. Na druhou stranu souhlasím s tím, že pokud někdo najede 30000 a víc km ročně, převážně delších tras, tak pak to měnění po 30 celkem dává smysl. Na co poukazuji je to, že když si koupíte ojeté firemní auto, tak téměř určitě se servisovalo dle předpisu, tedy u VW/Škoda po 30 tis/ 2 roky. Takže když to auto koupíte se 180000 km, tak mělo těch výměn 6. A Bůh ví, zda ne jen papírových :).

Shell je na cestě, v pondělí ho dám kámošovi do dílny.
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

sponny2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 26.08.2016 10:27
Bydliště: Plzeň

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od sponny2 »

Na novým Crafteru je taky olej po 50000 a ostatní servis po 60000. Strašná blbost. U starýho Crafteru se interval na olej měnil podle toho, jak auto jezdilo. U novýho ne. Na T6 máme olej po 30000.
Passat 3C, r. v. 2006, 2,0 Tdi - BKP

Uživatelský avatar
Rychtar84
Řidič
Řidič
Příspěvky: 126
Registrován: 22.10.2017 16:38
Bydliště: okres UH
Kontaktovat uživatele:

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od Rychtar84 »

souhlasím s @Prochy01: ano firmy/zákazníky zajímá nákladovost během roku, tudíž tam automobilka nemůže napsat 15t km... to by jezdili 2-3x ročně měnit olej.
Passat B7 Variant Business Edition, Black Pearl, 2.0 TDi, 103kW, CFFB

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od KJirka »

the_miracle píše:Nějak nechápu, co tím chtěl básník říci.
Olej půjde tedy nový teď, na 105000 a znovu ve 120000 km a pak už každých cca 15000 km, jak jsem byl zvyklý na B5.5. A s filtrem jsem si nechal poradit a objednal Mann.

... Takže fakt nějak nechápu... :-)
A co pořád nechápeš ? Udělej to jak píšeš a je to v cajku. Věř komu a čemu chceš a lej tam taky co chceš. Já jen řek (napsal), že tam už roky s řadou dalších kolegů z klubu lejeme něco, z nějakýho zdroje a že víme bezpečně, že jde o originál. Proč to víme a jak to víme je naše věc stejně tak, jako je tvoje věc, jestli tomu uvěříš. Chtěl jsi radu, dostal jsi jí a nolož s ní dle vlastního uvážení.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Inspekce vs. interval výměny oleje

Příspěvek od KJirka »

Nwkt píše:Prochy01: Kámoš si teď bral na firmu novýho Transita a jako 50 000 na olej je dle mě už pikačovina
Koupil jsem velmi nedávno Transportéra 2015 z Francie a byl jsem celkem v šoku, že to jezdilo na servis ve 40t. intervalu. Myslel jsem chvíli, že to je francouzká specialita, ale je to bohužel normální. Ovšem je taky fakt, že ten dvoulitr v dodávce má skoro dvakrát tak velkou olejovou náplň, než mám v osobáku. Takže to bude asi ten důvod, proč jsou ty intervaly tak nesmyslně dlouhý.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“