Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Boost88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.09.2015 19:47
Bydliště: Brno

Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od Boost88 »

Zdavím klubáci!

Dovolím se taky přidat mezi ty, kterým už došly síly a požádat o radu. Na svém Passatovi 2.0 TDI, 103kW, rok 2005, motor BMP jsem měnil kromě turba dalšího i DPF (asi 5000km zpět). Vše probíhalo vpořádku, nezdál se žádný problém (s autem jsem jezdil převážně dálnice a dálky) až nyní, kdy se mi rozsvítila kontrolka DPF a auto poté padlo do nouzáku.

Procházeli jsme všechno možné, čidlo diferenčních tlaků ukazuje smysluplný hodnoty, senzory teploty spalin taky, podle VAG psalo auto zanesení filtru 100%, ALE uložený popílek 0 gramů. Evidentně kvůli nějakému problému nechce začít ani automatická, ale ani nucená regenerace (ve VAG je zadán příslušný kód, rozsvítí se kontrolka motoru, ale ani při adekvátním jízdím režimu se nic neděje). Klapka v sání byla demontovaná, vyčištěná a elektromotorek chodí. I podle testu akčních členů funguje - jediné co mě teda zarazilo, je že píše hodnotu tuším 95,1% otevřená - může to být ten problém?

Potřeboval bych poradit, na co se podívat dále. Diagnostika u motoru nepíše vůbec žádnou závadu (ani klapku, ani žádné čidla, ani DPF). Když je přes VAG nastavena na zkoušku hodnota u DPF na 0 (a la výměna), auto samozřejmě normálně jede s úplně normálním výkonem, ale v live datech nabíhá zanesení klidně 5-10% za 1km. Při rychlejší jízdě ve vyšších otáčkách zanesení lehce klesá. Ale diagnostika nikdy nehlásí, že by probíhala ta nebo ta regenerace.

Dokázali byste mě prosím nasměrovat kam ještě dále? Kdyby byl teoreticky filtr (po tak malém nájezdu) zanesený, podle čeho jiného by teď mělo auto poznat, že nemá spustit žádnou regeneraci, když je bez závad?


Předem moc díky!
VW Sharan II, 2005, 1.9 TDI 96kW (ASZ)
VW Passat B6, 2006, 2.0 TDI 103kW (BMP)
VW Passat B5.5, 2003, 2.5 TDI 132 kW (BAU) 4motion Tiptronic

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od Jirka. »

Značka filtru?
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od napster »

Videl bych to na JMJ.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Boost88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.09.2015 19:47
Bydliště: Brno

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od Boost88 »

Ahoj, prosimtě kupovaný v Inter Cars, originál to není samozřejmě, ale dle zkušeností kluků z pobočky funkční varianta. Samozřejmě neberu jako 100%, taky mě to napadlo. Spíš přemýšlím, po čem jít ještě dřív, než po samotným DPF. Poznám nějak fyzicky na výkonu a podobně, že je filtr ucpaný? Protože i podle hodnoty diferenčních tlaků je vše v normě. Olej z motoru neubývá, ani nepřibývá (z nafty).

Jestli tomu rozumím správně, jestli diagnostika neříká žádnou chybu, důvod proč se asi rozsvítila kontrolka, bude právě proto, že auto chtělo spustit regeneraci, ale neúspěchem? Rozsvítila se mi třeba při zanesení cca 50% podle VAG a při jízdě, která by parametrově vyhovovala, což by asi sedělo.

EDIT: Díky, ještě že vás mám místo svý paměti. Myslím, že JMJ to dost dobře je. Je to průser? Mám rovnou řešit DPF a reklamovat? Možná, že kluci z IC mají zkušenost jen u CR, kde s tím není takovej problém.
VW Sharan II, 2005, 1.9 TDI 96kW (ASZ)
VW Passat B6, 2006, 2.0 TDI 103kW (BMP)
VW Passat B5.5, 2003, 2.5 TDI 132 kW (BAU) 4motion Tiptronic

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od napster »

Prodejce doporučí to,co potřebuje prodat. O JMJ je toho napsáno dost. V testech dopadl vždy nejhůř. A vyhodnocen jako problematický.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Boost88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 17.09.2015 19:47
Bydliště: Brno

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od Boost88 »

Díky za odpověď, naštěstí to nebude moje starost, já to nekupoval. To znamená, že důvod proč se nechce spustit regenerace vůbec nemusí být s klapce, ani v ničem z čidel a další elektronice, ale vyloženě v samotným DPF? Což by asi tak klidně na 5000km sedělo. Například o klapce v sání jsem četl hodně, ale když se otevírá a zavírá a nepíše závadu dle diagnostiky, tam lze problém vyloučit ne?

Ještě teda radš ověřit, zda není problém někde "dřív" po cestě, ale vstřiky mají hodnoty OK, olej neubývá, tak snad přímo v motoru problém nebude.
VW Sharan II, 2005, 1.9 TDI 96kW (ASZ)
VW Passat B6, 2006, 2.0 TDI 103kW (BMP)
VW Passat B5.5, 2003, 2.5 TDI 132 kW (BAU) 4motion Tiptronic

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od napster »

Klapky v sani vy vyhazují taky zkrat na kostru dle nálady obcas v jednotce je zapsana chyba a vrtulnik nesviti a obcas sviti i vrtulnim. A ted treba neni chyba ani v jednotce :mrgreen: a regenerace se spouští bez problemu(pokud nesvítí vrtulnik)
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Šeba
Řidič
Řidič
Příspěvky: 108
Registrován: 22.04.2014 19:05

Re: Prosba o radu - Regenerace DPF se nespustí

Příspěvek od Šeba »

EDIT: Díky, ještě že vás mám místo svý paměti. Myslím, že JMJ to dost dobře je. Je to průser? Mám rovnou řešit DPF a reklamovat? Možná, že kluci z IC mají zkušenost jen u CR, kde s tím není takovej problém.[/quote]

Jojo takovou pohádku jsem taky slyšel, že s touto značkou není problém v motorech CR :baseball: Že jsem jediný, kdo to jde reklamovat... Reklamačka značky MTS trvala asi týden a uzaný :fool: Vytáhni to z auta a utikej jim to vrazit do ...

Neoriginál nebude fungovat nikdy
BMPčko 400k km

www.battery-import.cz / www.battery.cz / http://www.battery-import.sk

Kdyby přístroje, které lidé během doby vynalezli, ještě taky fungovaly - to by byl příjemný život!

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“