Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
the_miracle
Závodník
Závodník
Příspěvky: 662
Registrován: 20.02.2010 10:03
Bydliště: Střední čechy

Re: Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

Příspěvek od the_miracle »

Po ohřátí už to nehne. Respektive, jak se olej přiblíží 80°C, tak už i ručička vody drží kolmo na 90°C. Teplota oleje se mi pohybuje nejčastěji mezi 80-90°C, pokud se tomu dá trochu napít, vyleze i přes 90°C. A tohle je podle všeho zcela normální.

Samozřejmě máte pravdu, že teplota oleje a vody je něco jiného, ale souvisí to spolu. Jediný co nevím, pokud bych třeba nechal zahřátý motor s olejem třeba okolo 85 °C bublat čtvrt hodiny na prázdno, zda by teplota oleje na volnoběh zase neklesla výrazněji pod 80°C a tím by nezačala padat opět teplota vody, ale tohle se v praxi nestává.

Takže závěr asi takto: CR seohřívá déle než PD a dokud olej nevyleze k 80°C, ručička vody lítá nahoru a dolu (to samé ale dělá i teplota oleje). Po ohřátí už pak teplota drží dobře. Pokud by byl skutečně vadný hlavní termostat, bude teplota skákat daleko víc, respektive v průběhu celé cesty. Termosat DSG jsem pro vyzkoušení vyměnil, ale nepozoruji žádnou změnu, takže mám jeden náhradní.
VW Passat Variant 3B6, 1.9 TDI-PD 96 kW, r.v. 2002
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014

Uživatelský avatar
pasátek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 01.07.2015 22:37
Bydliště: Chrudim

Re: Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

Příspěvek od pasátek »

U me vyreseno, byl to skutecne termostat. Ted se to prece jenom o trochu rychleji ohriva, ale hlavne to konecne drzi teplotu i po 40km. Olej i pri -5 ted leze pres 90 stupnu. Predtim se drzel kolem 80.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW

Radik55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 29.11.2020 15:31

Re: Špatný termostat na 2.0 TDI 130kW?

Příspěvek od Radik55 »

Zdravím, takže se předem omlouvám za možná opakovaný dotaz - asi před týdnem jsem zaregistroval snižení teploty vody při jízdě. Nasadil jsem OBD diagnostiku a došel jsem k následujícímu:
cesta FM - Kroměříž - venku -11st. Motor se zahřívá zcela normálně na 90st. Během projíždění omezení mezi NJ a Bělotínem (cca 18km) většinou na DSG 6-stý rychlostní stupeň, 1500otáček 80km/h na konci omezení byla teplota vody 60st. Po zrychlení na dálnici zase rychle vystoupá na 90st. Při projetí Přerova šla teplota na 75st a pak zase nahoru.
Při všech jízdách celkem sleduji teplotu motoru a prvotní zahřátí je rychlé a nemusí se jednat o vyšší zátěž na dálnici, ale i během jízdy po městě jde teplota nahoru na těch cca 90st a po zahřatí začne bez zátěže klesat. Domnívám se, že některý z termostatů nefunguje správně a teď který?
Nemyslím si, že by to měla být vlastnost TDI - v podstatě stejným passatem, jen v manuálu jsem stejnou trasu několikrát projížděl a k tak velkému poklesu teploty nikdy nedošlo.
Jedná se o 2.0TDI 130kw DSG.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“