Kouření při regeneraci

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Zdenek2000
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 28.09.2019 11:13
Bydliště: Jirkov

Kouření při regeneraci

Příspěvek od Zdenek2000 »

Dobrý den,
už nevím kam se obrátit proto píši sem. Mám passata B6 2.0tdi r.v. 2006. Má najeto skoro 300tisic. Stává se mi že při regeneraci, kterou jsem si ověřil přes vcds, že auto bíle kouří a motor nemá staly chod a regenerace se mi poušti opravdu neobvykle hned po startu. Dříve jsem zjistil ze mi pribyval olej nechal jsem udělat vstriky. Vstriky jsem už udělal 2x a do první regenerace olej nepribyval po ni zase přibývá. A dnes při tankování jsem tankoval do cvaknuti protože jsem se vydal na delší cestu a po cvaknuti kousek nafty vyteklo hrdlem ven protože bylo slyšet ze se bublankm přes hrdlo dostával ven vzduch proto mám i dojem ze se neodvzdusnuje nádrž nevím jestli to je možné. Budu rád za všechny rady co by to mohlo být.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od KJirka »

ten filtr má už asi dost. Chce to změřit stupeň zanesení popílkem a když bude k.o., buď vyměnit za novej nebo se pokusit to nechat vyčistit. Technologie čištění přeci jen udělala mílovej krok dál, než ještě před několika málo lety. Ideálně čistit na sucho, ale je to podstatně dražší. Chemií mokrou cestou může jít ten filtr kukat a účinnost je diskutabilní.
Ale nechal bych to proměřit celý, včetně teplotních čidel, jestli některý nekecá, protože to spouštění regeneraci hned po startu napovídá, že asi jo.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Zdenek2000
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 28.09.2019 11:13
Bydliště: Jirkov

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Zdenek2000 »

Filtr podle vcds je minimálně zanesený toto mi již řekli v servisu, že už to nebude původní filtr. Co jsem se o tom i bavil s mechanikem řekl že ta regenerace se mohla spustit i při dojíždění a že při vypnutí motoru a pak zapnutí ta regenerace zůstane zaplá je to možné ?

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Prochy01 »

Ne
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Mache »

U mého vozu, když jsem poprvé zpozoroval probíhající regeneraci, vůbec jsem nevěděl, co se to děje s motorem. Auto po případní plynu zadymilo šedobílím kouřem, toho jsem se lekl, auto zastavil a pozoroval jsem zvýšené otáčky motoru a trochu to celým autem házelo. O regeneraci jsem nic nevěděl, to jsem se dočetl později až tady, že probíhala regenerace a diagnostika mi to pak jen potvrdila. Ale co chci říct, motor jsem raději hned vypl a šel zkontroloval pod kapotu co se dalo. Když jsem na nic nepřišel, zkusil jsem nastartovat a trochu to projet a regenerace pokračovala dal. Motor jsem ještě několikrát zhasl a stejně jsem to pozoroval po každém startu znova. Je pravda, ze motor byl furt zahřátý na provozní teplotu! Pak po delší cestě domů, cca 25km, uz jsem nic nepozoroval. Přestalo to, regenerace se ukončila. Mám motor CR 2010. Toť můj poznatek.
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Prochy01 »

Pokud chcipnes zahřáté CR a hned nastartujes tak asi ano, ale NE po každém startu, jak pise výše. A ne u PD, tam se regenerace chcipnutim přeruší. Navíc když auto nastartujes, je vše studené a to se regenerace opravdu nespusti (nemela by, pokud je vše ok).
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Zdenek2000
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 28.09.2019 11:13
Bydliště: Jirkov

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Zdenek2000 »

Z toho co tady čtu vyplývá že problém bude v DPF filtru. Proto bych se chtěl ještě zeptat zda je možné že předchozí majitel mého pašíka pozměnil v jednotce zanesení filtru? Přeci by jednotka měla hodnotu zjistit znovu podle tlaku před a za filtrem ne? Děkuji za všechny odpovědi celkem mi to pomohlo.

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od sharik4x4 »

Stav zaplnění se dá jednoduše smazat či přepsat. Pokud bude filtr prasklej rozdílový snímač nic neuvidí..
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od KJirka »

Mně se několikrát v minulosti taky stalo, že to začalo příšerně bíle hulit a měl jsem v čudu dvě teplotní čidla. Proto ti radím, nech si je zkontolovat od někoho, kdo tomu rozumí a ví, co má měřit a co naměřit.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Mache »

Hele kluci zeptám se, dnes ráno po cestě do práce se mi spustila regenerace, zrovna když jsem dojel pred fabriku. Tož jsem to nechal běžet, trvalo to cca 15-20min, pak to reg. skončila a vypl jsem to. Odpoledne jsem nastartoval a vyjel domu. Už při prvním kilometru jsem poznal, že zase běží reg. Auto smrdělo, teplota šla rychle nahoru, během chvíle bylo na budíku 90 stupňů a za chvíli byla i teplota oleje nahoře. Během jizdy domů to po cca 5 min bylo hotovo. Ale je zajímavé, že ráno jsem to vypnul, kdyz reg skončila a pak po startu hned běžela. Zajímavé. Možná se ta reg ráno úplně nedokončila, i když otáčky po 15min klesly a teplota šla dolů. Je možné že na autě byla provedena nějaká úprava softwaru, o které zatím nevím a funguje to takovým stylem?? Že i po startu, když je motor chladný, sr spustí reg??
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od KJirka »

To co říkáš mi přijde jako blbost, protože regenerace se nespustí, pokud není motor zahřátej na normální provozní teplotu. Asi to přestaň sledovat nebo se z toho zblázníš. To, že máš v zimním období často zvýšený otáčky volnoběhu nemusí být tím, že probíhá regenerace, ale protože nemáš ještě motor dostatečně ohřátej a funguje to podobně jako sytič.
A nebo je druhá možnost, že máš třeba v čudu některý teplotní čidlo, který dává falešný impulzy ke spuštění regenerace. To ale nezjistíš vyptáváním na netu, to je třeba proměřit.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Mache »

No jasně, chystám se na diagnitiku. Určitě se ale jednalo o reg po startu. To poznám. Nešlo o to, že byl motor studený. Díky ua radu, nechám to promerit.
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Mache »

Spouští se právě teď i docela často, co 350km cca. To by odpovídalo snad na ty čídla.
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

ladik danek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 16.10.2016 13:45
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od ladik danek »

Mache píše:Hele kluci zeptám se, dnes ráno po cestě do práce se mi spustila regenerace, zrovna když jsem dojel pred fabriku. Tož jsem to nechal běžet, trvalo to cca 15-20min, pak to reg. skončila a vypl jsem to. Odpoledne jsem nastartoval a vyjel domu. Už při prvním kilometru jsem poznal, že zase běží reg. Auto smrdělo, teplota šla rychle nahoru, během chvíle bylo na budíku 90 stupňů a za chvíli byla i teplota oleje nahoře. Během jizdy domů to po cca 5 min bylo hotovo. Ale je zajímavé, že ráno jsem to vypnul, kdyz reg skončila a pak po startu hned běžela. Zajímavé. Možná se ta reg ráno úplně nedokončila, i když otáčky po 15min klesly a teplota šla dolů. Je možné že na autě byla provedena nějaká úprava softwaru, o které zatím nevím a funguje to takovým stylem?? Že i po startu, když je motor chladný, sr spustí reg??
Stalo se mi něco podobneho. Po dojetí domu,běžela reg.,nechal jsem ji dokončit.Otačky spadly,sahara se zastavila,spotřeba klesla zpět na 0,5 l/hod. Chvíli jsem to nechal jěště běžet..Vše celkem trvalo cca 15 min.Vypnul motor.Asi za hodinu jsem musel zasejc jet,teplota okamžite nahoru a opět se spustila reg.Akorat mě teda nic nekouří,motor jede v poho bez výkyvů.Tu druhou reg jsem provedl za jízdy,ne na volnoběh jako tu první. Poznatek z toho je že se mi prodloužily kilometry mezi reg o 250 km.Tedy na 850 km. Předtím to bylo tak 600-700
Neřeším,akorát si myslim,že ta první nějak nevyšla,a od teď budu vypalovat pouze za jízdy,protože mam najeto 282 tkm...tak asi jde pomalu do kytek,slavný filtr..
Passat Variant 2.O TDI CR 100 kw 2009 Highline black pearl

Uživatelský avatar
Mache
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 26.06.2019 06:25

Re: Kouření při regeneraci

Příspěvek od Mache »

Apropo když už jsme u těch čidel, jak je to u toho mého motoru? Kolik tam mám čidel a jak se správně označují? To je před DPF nebo za? Jako ptám se jen pro zajímavost, zbytek nechám na servisu :-)
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“