Problém se startováním

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajinos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 06.10.2019 09:18
Bydliště: Nový Jičín

Problém se startováním

Příspěvek od Pajinos »

Zdravím všechny,

včera se mi stala taková nemilá věc. V neděli večer jsem zaparkoval auto a nechal jej stát do včerejška, kdy jsem odpoledne potřeboval odjet na trénink. Sednu do auta, klasika, ovšem po zmáčknutí klíče se motor točil a nechtěl chytit. Čekal jsem přitom i na zhasnutí kontrolky žhavení a další (dal jsem si mezitím pás, nastavil rádio, mobil do držáku a tady ty prkotinky).

Po asi třetím pokusu mi u budíků vyskočila chybová hláška s textem tlak paliva a odkazovalo mě to na příručku, kterou jsem si zatím nesehnal ještě celou. Tak jsem chvíli počkal, šel zkontrolovat situaci pod kapotou (jestli někde není něco vytažené, překousané, urvané nebo tak) a pak nasedl zpátky. Po celkovém asi 5.-6. pokusu to nakonec normálně nahodilo a mohl jsem odjet.

A pak jsem ještě ten den startoval celkem třikrát v intervalu asi tří hodin a vždy hned na první dobrou po chvilce motor chytl a bez problémů jsem odjel. Nevíte, čím to může být? Omlouvám se za neznalost - diagnostiku a člověka, co se vyzná mám celkem z ruky, tam jezdím tak jednou do týdne, max. dvou a prodávající mi neřekl, co tam třeba odchází nebo tak.

Jako laika mě napadá tedy vyzkoušet životnost baterie a co dál? Ať mám toho co nejvíce nachystáno na kontrolu, abych předešel dalšímu stavu (tentokrát nevadilo, že jsem přijel o něco později, ale někdy v budoucnu třeba může a rád bych se toho vyvaroval). Ptám se raději tady, protože z nějakých hodnot a veličin nebo odborné literatury se moc nedozvím.

Dopředu díky za rady.
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Problém se startováním

Příspěvek od KJirka »

Nejspíš obvyklá závada palivovýho čerpadla.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Pajinos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 06.10.2019 09:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Pajinos »

Tak jsem se konečně před týdnem dostal k výměně motorového oleje včetně filtru a od té doby ani ťuk (a to mi jednou to auto stálo nějaké 4 dny bez hnutí, zrovna jak začaly ty ranní mrazíky). Snad to tedy je ok - při té výměně jsem se díval na umístění toho tlakového čidla, ale nakonec to asi nebude třeba. Už mi zbývá jen dotáhnout rozvody a výměnu oleje do převodovky a je to jak nové. :)
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)

Uživatelský avatar
Pajinos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 06.10.2019 09:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Pajinos »

znovu otevírám toto vlákno - problém se mi totiž párkrát objevil od té doby a to nahodile (a nerad bych si to nějak odkrágloval více), nevím jestli to má souvislost s teplotami (teď u nás jsou chladnější noci/rána a teplé dny)

většinou to bývá, když nechám déle stát auto (i když jednou mi to i po týdnu a něco nahodilo hned na první dobrou), z toho jsem ale včera opět chvíli točil a to jsem předtím jel v neděli

někde jsem slyšel, že to čerpadlo by zlobilo i při jízdě, ale při ní nemám jediný problém (už proběhla i výměna oleje v převodovce, jak to mám zahřáté tak to řadí luxusně), tak nevím

nemůže to být třeba jen nějaký snímač (podobný problém mi dělal Korejec, v zimě bez potíží a v létě jsem točil klíčkem dlouho, až jsem to kolikrát i přechlastal = důvod byl vadný snímač otáček váčkové hřídele)?

nejsem odborník, tak se kdyžtak omlouvám za neznalost a díky dopředu za odpověď
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od teekey »

Co je to za motor? Motor tocil a nenaskocil? Diagnostika probehla? Kdyz jsi zastrcil klicek, bylo slyset ze seplo cerpadlo v nadrzi nebo ne? Jestli skutecne tocil motor a nenaskocil (nejenom ze tocil starter), tak tam moc veci neni a neco by melo byt na diagnostice. Co baterka, kdy byla naposled menena?
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
Pajinos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 06.10.2019 09:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Pajinos »

motor je BKP (zapomněl jsem připsat v podpisu) a po vsunutí klíčku točil a naskočil až po delším držení (kdysi mi to na budících psalo tu chybovku s tlakem oleje, teď už nic) - ale říkám, je to nahodilé, protože pak je plno dnů, kdy mi to chytne hned krásně

diagnostiku jsme dělali kvůli jednomu spadnutí do nouzáku a kromě této chybovky tam nic jiného nebylo ... to sepnutí asi bohužel nepoznám, nejsem nějak extra odborník mechanik (chtělo by to natočit, ale nevím jak to zachytit, když to dělá takto nárazově)

a baterku jsem já osobně neměnil, jsem teď ve fázi kdy dojíždím různé výměny a úpravy (oleje už jsou, teď přijdou na řadu rozvody, žhavičky a kontrola brzd) po koupi (loni v říjnu, musel jsem ale řešit práci nečekaně, tak to šlo na druhou kolej chvíli), tak na ní mrknu
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním

Příspěvek od teekey »

no jde o to, ze pokud startuje a nechyta a chytne az na po-x-te, a nemas zadnou zasadni chybovou hlasku na diagnostice tak to bude neco z:
cerpadlo v nadrzi, vedeni paliva (zavzdusnene?), palivovy filtr, zhaveni, baterie (?), vstriky (gumicky / tesneni?), starter. A pokud chod toho motoru je ok, jako ze nejak neboucha/nerachta nebo tak, tak to nebude nic zavazneho. Tlak oleje neni zasadni, kdyz ti to chyta na po-x-te, protoze motor toci a system monituruje tlak ktery tam neni. Jinak s tim olejovym cerpadlem neni na skodu si nechat zkontrolovat vyvazovaky + cerpadlo kolik tlaci, aby se nevydirala vacka.
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Svoboda Antonín
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.06.2018 00:08

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Svoboda Antonín »

Mnel jsem to samé po výměně startéru baterie a vstřiku auto startuje na drnc

Uživatelský avatar
Pajinos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 06.10.2019 09:18
Bydliště: Nový Jičín

Re: Problém se startováním

Příspěvek od Pajinos »

opět otevírám toto téma, jelikož se mi povedlo tento problém nahrát (viz odkaz níže) - paradoxně to bylo tentokrát v době, kdy jsem auto startoval každý den (a snažil se jej i zahřát) a ne, že by mi někde třeba 2 dny stálo

https://www.youtube.com/watch?v=lHBPhwr ... e=youtu.be

aktuálně mám v plánu výměnu žhavících svíček, které už mám zakoupené a dále se uvidí no - snad to bude nějaká prkotina, protože při jízdě nemám sebemenší problém s cukáním nebo tak (to by prý dělalo i u čerpadla)

tohle video je třeba po prvním pokusu, kdy mi pak vyskočila ta hláška s tlakem oleje ... všiml jsem si většího bílého dýmu z výfuku a chvilku byl volnoběh na 1100 otáček namísto klasických 900 (známý říkal, že to může být startér ještě, tak bych kdyžtak nějaký sehnal)

je to opravdu nahodile a nevím, jestli na to má třeba vliv parkování (stojím vesměs v kopci z boku, třeba jestli je tam nějaké čidlo nebo něco) - ale zase měsíc mám pokoj a pak se to třeba takhle jednou ozve a potom je to v klidu ... budu rád za jakékoliv rady

Dodatek: diagnostika nehlásí žádnou závadu - pravda, měl jsem starý kabel i program, teď mám objednaný nový co mi dojde na přelomu září/října (kvůli výměně zadních brzd, neměl jsem tam ŘJ 53) tak pak se uvidí a hned bych to napíchl

VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)

fb_lukáš21
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.08.2020 22:05

Re: Problém se startováním

Příspěvek od fb_lukáš21 »

Dobrý den, mam take podobny problem, mam VW passat 1,9 TDI b6, pri startovani starter toci a motor nechces naskocit, pred rokem i pri dalsich pokusech odesla baterie a musel sem nastartovat pred kabely, po koupi nove baterie sem myslel ze uz je vse v poradku ale problem se znovu obevuje ojedinele, casto kdyz stoji cumakem do kopce, napiseto nizky tlak oleje, ale po opetobnem startovani to naskoci. Za tepla mi to uz pak nedelalo, nas vcera po dojeti do prace kdy sem vyplnul motor a chctel opet nastartovat to zas nechtelo naskocit. A stava se mi ze kdyz stoji pri neutralu tak to obcas s autem zatrese ale zadne zlvastni zvuku jen to trepani.

Druhy problem, stava se mi ze kdyz jedu lehce do kopecka mam tam 3 nebo 4 rychlotni stupen a zrychluji tak kolem 1800 az 1900 ot to zacne s autem cukat a dusit se, jak prekonam 2000 ot tak to zmizne a vse je v poradku, nalil sem ten naftu na benzine Vervu a problem zmizel ale zas se obevil.

Nemel nekdo podobne problemy? budu rad za kazdou radu nez s tim pujdu do servisu at vim i kolik to bude vse stat.
Dik moc

TyVole
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 12.11.2012 20:14
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Problém se startováním

Příspěvek od TyVole »

ahoj.Mám tiež BKP a riešil som presne to samé

Klasicky pri zapnutí klučiku do prvej polohy by si mal počuť ako sa zapne čerpadlo v nádrži ktoré pred naštartovaním dotlačí palivo do motora,pokial nič nepočuješ tak rozober v zádu sedačku a napoj ho napriamo káblikmi od batérky a uvidíš či sa po priamom zapojení rozbehne

tiež som riešil problém že mi dlho dlho štartovalo a v podstate podtlakom natiahlo naftu do motoru ale tuto funkciu má prave čerpadlo v nádrži ktore odchádza

vkazda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.09.2020 21:39

Re: Problém se startováním

Příspěvek od vkazda »

Zdravím. Prosím o radu s poruchou startování u Passata 6B 2,0 TDI 103 kW. Studený start je vždy bez problému. Teplý start občas jde, pokud motor startuju hned po chcípnutí, ale když počkám déle (=jdu nakoupit), při startování točí, ale nenastartuje. Pak počkám 1,5 hodiny (přesně od chvíle, kdy jsem to chcípnul), a motor zas startuje krásně. Diagnostika ukázala jednou snímač otáček klikový hřídele, jednou snímač otáček vačkový hřídele (pokaždý jinej servis, jiná diagnostika). Pak mě odkázali na auto-elektro, že prej to budou asi kabely, když to hlásí pokaždý jinej snímač. Ale závada se chová pořád stejně, tak se chci nejdřív zeptat, než mi elektrikář bude účtovat hledání závady, nemáte někdo podobnou zkušenost/odbornou radu? Je mi divný, že je to vždycky stejnej časovej interval a nezávisí to na teplotě motoru (Stejná situace se děje když to chcípnu při 90°C i pod 40°C). Díky

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Problém se startováním

Příspěvek od sharik4x4 »

Pokud to hlásí snímač vačky a je to motor BMP, tak ho vyměň a bude klid. Pouze originál VW!!! Dost odchází, byli kazový.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“